CRM alapfogalmak
Közzétéve: 2012. 05. 07.
/
Mielőtt hozzálátnánk legújabb rendszerünk bemutatásához, mindenképpen tisztáznunk kell bizonyos alapvető fogalmakat, melyek elengedhetetlenek egy CRM rendszer működésének megértéséhez.
Akkor most lássuk az egyes fogalmakat és azok meghatározásait.
Mi is az a CRM?
A CRM (Customer Relationship Management), azaz ügyfélkapcsolat-kezelés egy cég ügyfelei felé irányuló valamennyi folyamatának összefogása. Ezek alapján pedig a CRM szoftver egy olyan program, mely mindezen folyamatok támogatását biztosítja, illetve a jelenlegi és a potenciális ügyfelekkel kapcsolatos összes információt tárolja.
Lejárt és esedékes teendővel rendelkező ügyfeleink adatlapjainak listája
Ki tekinthető ügyfélnek?
A cég ügyfelének tekinthetők a külső és belső kontaktok egyaránt. Ilyenek az érdeklődők, vevők, beszállítók, álláshirdetésre jelentkezők, munkatársak.
Hol tároljuk az adatokat?
Az ügyfelek számára nyújtott értékesítési és szolgáltatási tevékenységek adatlapokonvannak vezetve, melyek a cég tevékenységi területei szerint, azaz modulok szerint eltérhetnek egymástól.
Mire szolgálnak a modulok?
Egy-egy modul fogja össze a cég egyes tevékenységi területeit. A CRM szoftverek az értékesítési, ügyfélszolgálati, marketing és call center területeket támogatják, ennek megfelelően különálló modulban kezelhetők például az értékesítések, és egy másik, egyedileg testreszabható modulban a hibabejelentések.
Mik az üzleti folyamatok lépései?
A modul folyamatának státuszai, azaz egymás után következő lépései, melyek mindig a “Mi a teendő?” kérdésre épülnek, és az értékesítő részére határoznak meg teendőket.
Ügyfél adatlap ajánlatkészítés státuszban, esedékes teendővel
Ki az értékesítő?
A feladat elvégzése során a munkatársak közül kijelölt, az egyes ügyfelekhez és teendőkhöz tartozó felelős személy, az, aki egy adott feladat végrehajtásáért felel.
Mik is a teendők?
Azok az események, amelyeknél még határidős tennivaló van. Ilyen esemény például az, ha egy későbbi időpontban vissza kell hívni az ügyfelet.
Mi történik végül a befejezett teendőkkel?
A lezárt teendők, amelyekkel további feladat már nincs, az előzmények között láthatóak a továbbiakban.
Most, hogy tisztázásra kerültek az alapfogalmak és már értjük a CRM mibenlétét, áttérhetünk magára a MiniCRM-re, annak bemutatására, azonban erre már csak következő bejegyzésünkben kerül sor. Mindezek fényében érdemes továbbra is figyelemmel kísérni blogunkat, hiszen következő alkalommal részletesebben is ismertetni fogjuk legújabb fejlesztésünket, a MiniCRM-et.