A MiniCRM régi és új verziójának összehasonlítása
Közzétéve: 2012. 05. 23.
/
A MiniCRM új verziójának kialakításakor az alapfunkciókat tekintve több, kisebb-nagyobb újítás, illetve változtatás valósult meg. Ezeket az alapokat érintő újdonságokat mutatjuk be röviden ebben a bejegyzésünkben, melyek már a kezdeti lépéseknél is megkönnyítik a napi munkánkat.
- Modulok
Az egyik legnagyobb és legszembetűnőbb változás, hogy a MiniCRM új verziójában modulok segítenek a különböző típusú tevékenységeink rendszerezésében. Így egy rendszeren belül külön modulban vezethetjük például az értékesítési részlegünkben zajló folyamatokat és egy másik modul lesz segítségünkre az ügyfélszolgálati feladatok ellátásában. Vagyis immáron minden cég létrehozhatja a saját működésének, illetve tevékenységeinek megfelelő moduljait.
Modulok a legújabb MiniCRM rendszerben
A moduláris felépítés legnagyobb előnye, hogy a státuszrendszert minden modulban külön-külön kezelhetjük, minek köszönhetően a státuszok a modul folyamatának megfelelően eltér(het)nek egymástól. Hiszen más lépések vezetnek el a végcélunkhoz egy értékesítési modulban, mint például a már említett ügyfélszolgálati modulban.
Ezzel szemben a MiniCRM régi verziójában a több tevékenységgel rendelkező cégek az egyes részlegeket külön-külön igényelt, majd összerendelt rendszerrel tudták csak megoldani.
- Teendők és előzmények
Az adatlapokon szereplő teendők, ezáltal pedig az ügyféltörténet is másképpen alakul az új MiniCRM-ben. Míg a régi verzióban egy ügyfél adatlapján csak a nyitott és a lezárt teendőket találhatjuk meg időrendi sorrendben, addig az új rendszerben az ügyféltörténet két, jól elkülönülő blokkra oszlik:
– Teendőkre
– Előzményekre
Az előzmények közé kerül be minden lezárt teendő, illetve a már megtörtént események, kiküldött emailek, valamint az adatlapváltozásokhoz kapcsolódó információk is itt érhetőek el.
Teendők és előzmények a régi és az új rendszerben
- Adatlapok listája
Nem annyira szembetűnő, de annál hasznosabb változást jelent, hogy ha a MiniCRM új verziójában az ügyfél adatlapokból ki szeretnénk szűrni azokat az ügyfeleket, akikkel nekünk van teendőnk, de nem mi vagyunk az ügyfél felelősei, akkor egyszerűen csak ki kell választani nevünket az oldalsó lenyíló listából, ahol alapértelmezetten a “Mindenki” van beállítva. Tehát alapértelmezetten még minden ügyfél adatlap kilistázódik, ám amint kiválasztottuk magunkat, már csak azok az adatlapok jelennek meg, melyeknél nekünk van felvéve elvégzendő teendő, függetlenül attól, hogy ki az adatlap felelőse.
Adatlapok listázása a teendők felelőse szerint
Ezzel szemben a MiniCRM régi verziójában, ha kiválasztottuk a lenyíló listából a nevünket, akkor csak azon ügyfelek adatlapjai jelentek meg, akiknél mi voltunk beállítva értékesítőnek (felelősnek). Ez abban az esetben okozhatott nehézséget, ha nem rendelkeztünk olyan adatlappal, aminek a felelőse mi magunk voltunk, illetve ha például egy másik munkatársunk ügyfeléhez lett felvéve nekünk teendő. Ebben az esetben a “Kezdőlap”>>”Teendők” fülön láthattuk az összes részünkre felvett teendőt, ami abból a szempontból tette nehézkessé a munkát, hogy egyszerre két oldalon kellett párhuzamosan dolgoznunk.
- Teendők határideje
Szintén kisebb, de annál hasznosabb változás az új rendszerben, hogy a teendővel rendelkező ügyfél adatlapok jobban elkülönülnek egymástól aszerint, hogy lejártak-e már a teendők, illetve ma, holnap vagy egy későbbi időpontban fognak-e lejárni.
Teendők határidővel az adatlap listában
Az új rendszerben jobban elkülönülnek azok az adatlapok is, melyeknél a felvett teendő az adott napon már lejárt, vagy még csak le fog járni azon a napon, hiszen a teendőben megadott óra/perc szerint folyamatosan változik az adatlapok listája. Ezek alapján a pirossal szedett teendők már lejártak, a vastaggal jelzett teendők még ma le fognak járni, az egyszerű feketével íródott teendők pedig csak egy későbbi időpontban járnak majd le.
- Kapcsolatok
A másik nagyobb változtatás a kapcsolatok kezelésében nyilvánul meg. Míg a MiniCRM régi verziójában az egyes adatlapokon belül a “Törzsadatoknál” találhattunk meg minden céges adatot, elérhetőséget, addig az új rendszerben ez ugyan hasonlóképpen néz ki, viszont sokkal rugalmasabban tudjuk itt kezelni a kapcsolatokat. Ezen a felületen már azt is megtalálhatjuk, hogy mely más modulokkal van még az adott ügyfél adatlap valamilyen kapcsolatban. Tehát valójában egy rendszeren belül láthatjuk azt, hogy egy adott ügyfélnél milyen más adatlapok szerepelnek az egyes modulokban anélkül, hogy külön-külön rendszerekben kellene ezeket figyelemmel kísérnünk.
Kapcsolatok kezelése a MiniCRM régi és új verziójában
Mindezek alapján pedig bátran kijelenthetjük, hogy az új MiniCRM rendszer immáron folyamatosan fejlődik, bővül az egyre újabb és újabb funkciókkal, melyekről természetesen a későbbiek folyamán is rendszeresen beszámolunk itt a blogon is.