Interjú az Arukereso.hu Kft-vel
Közzétéve: 2012. 05. 30.
/
Blogunkban ezentúl időről-időre bemutatunk egy-egy olyan hazai vállalkozást, mely a MiniCRM-et sikeresen bevezette, használja és most saját véleményüket és tapasztalataikat is megosztják a rendszerrel kapcsolatban. Többek között megtudhatjuk tőlük, hogy milyen problémák hátráltatták őket; milyen megoldást kínált ezekre a MiniCRM; hogyan segítette a munkájukat a rendszer és hogy milyen változásokat jelentett az értékesítésükben az, hogy már a MiniCRM-et használják.
Elsőként megismerkedünk az Arukereso.hu Kft-vel és Palocsay Géza operatív igazgató mesél arról, hogyan segített nekik a MiniCRM.
1. Mióta és mivel is foglalkozik pontosan az Árukereső?
Az Árukereső egy négy országban működő e-kereskedelmi vállalkozás, mely Magyarország leglátogatottabb árösszehasonlító oldala. Online vásárlási kalauznak szoktuk magunkat hívni, hiszen mind a felhasználók, mind pedig azok a boltok, akik feltöltik az Árukeresőre a termékeiket, megkapnak minden olyan információt és segítséget, hogy a vásárlók és a boltok megtalálják mindazt, amire vágynak és mely által nagyobb árbevételük keletkezik ezekből az online értékesítésekből.
2. Tulajdonképpen hány fős csapat dolgozik most az értékesítési részlegnél?
A magyarországi irodából irányítjuk négy ország operációját, ennek megfelelően a magyar értékesítési csapat jelenleg 5, a román 4, a bolgár 3, a portugál pedig 1 főből áll.
3. Mi volt a legfőbb probléma az értékesítésben a MiniCRM bevezetése előtt?
Nagyon nagy nehézséget jelentett a korábbiakban, hogy országonként teljesen eltérően kellett az értékesítők munkáját meghatározni. Nehéz volt nyomon követni az értékesítési számokat, teljesítményeket, valamint „egy irányba” terelni az értékesítési stratégiát, hogy mindenki ugyanolyan formában végezze a feladatait. Továbbá nagy kihívást jelentett, hogy kövessük a szolgáltatásunkat igénybevevő ügyfeleink hol állnak az értékesítési folyamatban. Ebből adódóan, nem megfelelően kezeltük őket, így nagy volt a lemorzsolódás.
Most ebben segít nekünk a MiniCRM, melyben minden ország megtalálható, ahol jelen vagyunk. A MiniCRM-ben vezetik az értékesítők a kapcsolattartásokat és minden egyes marketing és értékesítési kampányt is a MiniCRM-ből indítunk.
4. Hogyan változott az értékesítési hatékonyságuk a MiniCRM használatával?
A MiniCRM bevezetésével jelentősen felgyorsultak a folyamatok és nagyobb ütemben növekedtek a partnerszámaink, mint a rendszer használata előtt. Az egyre növekvő partneradatbázisunkat megfelelő minőségben tudjuk kezelni és minden partnerünkre a megfelelő fókuszt tudjuk tenni az értékesítési területen. Nagy segítség volt az is, hogy az értékesítőket azonos mérőszámok alapján lehet értékelni.
Mindemellett nem csak az értékesítők, de az én munkámat is merőben megkönnyíti a rendszer, hiszen a MiniCRM-ben könnyedén tudok vezetői riportokat készíteni egy-egy időszak eredményeiről.
5. Jelentett-e ez árbevétel növekedést az Árukeresőnek?
Mivel már sokkal jobb minőségben, illetve célzottabban tudtuk ügyfeleinket kezelni, alacsonyabb arányú lett a lemorzsolódás, így természetesen igen.
6. Mindezek tudatában, tervezik-e lecserélni a MiniCRM-et más rendszerre?
Nem tervezzük.