Online CRM áttekintő – Melyik rendszert válasszuk (2. rész)
Közzétéve: 2012. 06. 05.
/
Ezen kérdés megválaszolására próbálunk segítséget nyújtani a jelenlegi és a következő blog bejegyzésünk keretein belül.
Megvizsgáljuk a korábbi bejegyzésünkben példaként már említett három, eltérő koncepciót képviselő rendszert, a MiniCRM-t, a SugarCRM-t és a ZohoCRM-t.
Kiemeljük a legszembetűnőbb eltéréseket és a legnagyobb hasonlóságokat, így könnyítve meg a választást, hogy végül ki-ki szabadon eldönthesse, melyik közülük a legideálisabb a cége számára.
Demo, trial vagy teszt rendszer?
Meglátogatva a három online CRM hivatalos oldalát, máris tapasztalhatjuk is, hogy mindegyikük kínál azonnali lehetőséget a rendszer kipróbálására.
ZohoCRM: Korlátozott, demo rendszer hozzáférést tesz lehetővé a feliratkozást követően, melyet aktiválás után az általunk megadott email cím és jelszó párossal tudunk használni.
SugarCRM: 7 napos Trial verziót kínál, melynek elérhetőségét az igénylést követően kézbesített email tartalmazza.
MiniCRM: 30 napig ingyenes, kötelezettségek nélküli tesztrendszert ajánl az érdeklődők számára, amelybe az igénylés és aktiválás után azonnal be is léphetünk az általunk megadott email cím és jelszó párossal.
Miután néhány kattintással megtörtént a rendszerek igénylése és megkaptuk az aktiváláshoz szükséges értesítő emaileket is postafiókunkba, máris beléphetünk a webes felületekre, melyeken már első ránézésre is látszik, hogy mindegyik CRM más és más koncepció alapján lett kialakítva.
A legkülönlegesebb összeállítással a SugarCRM trial verziója büszkélkedhet, hiszen email cím és jelszó használata helyett egy egyedi url segítségével juttat el minket azon oldalára, ahol 5 előre legyártott minta közül választhatjuk ki azt a személyt, akivel be szeretnénk lépni és körül szeretnénk nézni a rendszerben. Belépést követően pedig rögtön a kiválasztott személy beosztásának megfelelő adatlapok és minta adatok tárulnak a szemünk elé.
Ezen adatok jelentős hányada szabadon szerkeszthető, bővíthető próbaképpen, ám a rendszer egyes részei (írás)védettek az érdeklődők számára.
Ha pedig a látottak elnyerték tetszésünket, akkor CRM összeállítástól függően 30 és 100 dollár közötti havi összegért felhasználónként megrendelhetjük cégünk számára az éles rendszert is.
ZohoCRM
A trial verziós rendszer tökéletes ellentéte a ZohoCRM demo rendszere, mely a belépést követően teljesen üresen fogad, ám a kezdőlapon azonnal felkínálja a lehetőséget új ügyfelek, névjegyek, felhasználók és tevékenységek felvételére.
Ingyenes verzióról lévén szó, bizonyos funkciók természetesen le vannak tiltva, illetve egyes alkalmazások csak megadott díj bankkártyánkra történő terhelése után használhatók.
Abban az esetben, ha ezen korlátozásokat szeretnénk kiiktatni, és a rendszert cégünknél bevezetni, akkor érdemes felfelé váltani az ingyenes licenszről a megfelelő, felhasználónkénti 12 vagy 25 dolláros havidíjas licenszek valamelyikére.
MiniCRM
A MiniCRM tesztrendszere az arany középutat választva a bejelentkezett felhasználónak azonnal rendelkezésére bocsát egy értékesítés, egy ügyfélszolgálat és egy projektek modult, mindegyikben egy-egy minta adatlappal, kapcsolódó előzményekkel és minta kapcsolattartókkal, valamint ajánlásképpen kidolgozott státuszokkal.
Ráadásul a többi rendszerre ellentétben itt rögtön teljes hozzáférést kapunk az online CRM összes funkciójához is. Így a rendszer részletekig menően megismerhető, és ingyenesen, kötelezettségek nélkül letesztelhető.
A rendszer kipróbálása során felvett adatainkhoz rajtunk kívül senki nem férhet hozzá, még a MiniCRM ügyfélszolgálatának munkatársai sem. Így ha a MiniCRM elnyerte tetszésünket, akkor a manuálisan rögzített vagy tömegesen beimportált adatok akár valós cégadataink is lehetnek, hiszen a próbaidő lejárta után felhasználónként bruttó 11.900 Ft havidíjért tovább használhatjuk tesztrendszerünket immáron teljes értékű céges online CRM rendszerünkként.
A SugarCRM, a ZohoCRM és a MiniCRM
Milyen nyelven érhető el a webes felület?
A MiniCRM jelen pillanatban teljes értékű magyar, angol és török nyelven, vagyis 3 egész nyelvi fordításban érhető el böngészőnkön keresztül.
A Zoho és a Sugar több, mint 15 nyelven használható már, köztük magyarul is, azonban minkét rendszer elsődleges nyelve az angol, a többi nyelv pedig csupán másodlagos, ami azt jelenti, hogy a rendszer bizonyos részei kizárólag angolul tekinthetők meg, még akkor is, ha más nyelvet állítunk be felhasználónkhoz.
Harmadik, s egyben befejező blog bejegyzésünkben részletesebben is kitérünk ezen rendszerek sajátosságaira, és megnézzük, hogy milyen közös vonások, illetve milyen eltérések jellemzik eme webes ügyfélkapcsolat-kezelőket.