Tippek a CRM rendszer sikeres bevezetéséhez
Közzétéve: 2012. 08. 09.
/
Következő két blogbejegyzésünkben a MiniCRM tanácsadóival készített rövid interjúból többek között megtudhatjuk, miért hasznos a CRM, hogyan érdemes bevezetni egy CRM rendszert, hogyan segíti a MiniCRM a csapatmunkát és arról is szó esik, mikre és hogyan is nyújt megoldást MiniCRM.
Elsőként Garda Kata CRM tanácsadónk mesél arról, milyen tapasztalatai vannak a MiniCRM-et bevezetni szándékozó ügyfelek körében és kiderül az is, mik azok a lépések és kik azok a személyek, amelyek és akik elengedhetetlenek a MiniCRM sikeres bevezetésében.
1. Eddigi tapasztalataid alapján mit tudnál mondani, milyen problémákkal, kihívásokkal néznek szembe a cégek az értékesítésükben?
A legtöbbször előforduló probléma az ügyfelek kezelésében van. Sokan érzik, hogy valami nincs rendben ezen a területen, de még nem tudják pontosan megfogalmazni a probléma gyökerét. A beszélgetéseink során mindig próbálok segíteni nekik, hogy ezt közösen kiderítsük. A cégek döntő többségénél két alapvető problémára vezethető vissza a nehézségeik sokasága. Az egyik, hogy az értékesítési folyamataik nem átláthatóak, nincs egy átfogó képük arról, hogy áll az adott pillanatban az értékesítés. A másik alapprobléma, hogy az érdeklődők nincsenek megfelelően kezelve, és sok esetben elvesznek az értékesítési folyamatban.
2. Hogyan segíthet ebben a MiniCRM?
A legfontosabb, hogy egy helyre kerülnek az információk. Ezen a felületen láthatók az aktuális feladatok, és az ügyfélelőzmények is. A MiniCRM segít a rendszerezésben, minősítésben, így az ügyféladatbázis jól átláthatóvá és szűrhetővé válik az összes munkatárs számára. Az emberi feledékenység is megelőzhető, ha a feladatokat a rendszer osztja ki, és a levelek kiküldését is elvégzi a felhasználók helyett. Így a MiniCRM-el időt és energiát spórolhatnak, az ügyfélkezelés mégis precíz lesz.
3. Mit mutatnak a tapasztalatok, hogyan lehet sikeres egy CRM rendszer bevezetése?
A sikeres CRM bevezetéshez általában több ember bevonására is szükség van. A projektvezetővel tartjuk rendszeresen a kapcsolatot. Ő irányítja a CRM bevezetést a cégénél, elsősorban vele találjuk ki a célokat, majd ennek megvalósítását a MiniCRM-ben. Szükséges döntéshozó is, valamint egy olyan személy, aki jártas az informatikában, és technikailag meg tudja valósítani az elképzeléseket. A végfelhasználó jelenléte is elengedhetetlen. Ő az a munkatárs, aki az ügyfelekkel foglalkozik, és elkezdeni használni a rendszert a projektvezetővel átbeszélt elképzelések alapján.
4. Milyen konkrét lépések szükségesek a MiniCRM bevezetéséhez?
Elsőként fontos kitűzni a célokat. A vezetőnek, és beosztottjainak is át kell gondolni, mit szeretnének megvalósítani az ügyfélkezelésben, majd a bevezetés résztvevőit fel kell venni a MiniCRM-ben felhasználóként. Ha már a kezdetektől mindenki ugyanazt a felületet látja, a feladatok megosztása, átadása is jobban begyakorolható. A munkatársak bevonása után az ügyfelek is feltöltésre kerülhetnek a rendszerbe. Az import funkció segít abban, hogy egyszerre kerüljenek be az adatok, és ne kelljen egyesével begépelni minden ügyfelet.
Következő lépésként a csapat tagjainak segítenie kell egymást, az első időszakban különösen fontos a rendszeres tapasztalatcsere, hogy mindenki könnyen elsajátíthassa a rendszer használatát. Sok esetben az a legjobb taktika, ha az ügyfelekkel való történéseket, feladatokat a MiniCRM rendszerben kezdik el vezetni a felhasználók. Így könnyebben megszokják, és megértik a rendszer működését. Innen már szinte csak egy lépés a rendszeres MiniCRM használat, és a további funkciók bevonása (pl. email küldés, automatizálás).
5. Ti, mint CRM tanácsadók milyen módon segítitek az ügyfeleiteket a bevezetés alatt és az után, hogy a leghatékonyabban állhassanak át a MiniCRM-re?
CRM tanácsadóként elsősorban értékesítési kérdésekben tudunk segíteni az ügyfeleinknek. Megbeszélhetik velünk az elképzeléseiket, majd együtt kitaláljuk, hogyan lenne célszerű megvalósítani azokat a MiniCRM-ben. A technikai részletekkel kapcsolatban a legmegfelelőbb segítséget az ügyfélszolgálatunk tudja nyújtani, ami a help@minicrm.hu emailcímen elérhető. Itt jelezhetik azt is ügyfeleink, ha valami technikai problémába, hibába ütköznek.