A CRM rendszer bevezetésének 5 alapszabálya
Közzétéve: 2013. 02. 26.
/
Ahhoz, hogy egy CRM rendszer bevezetése sikeres legyen és valóban ki tudjuk használni minden funkcióját, be kell tartanunk bizonyos szempontokat. Az alábbiakban megismerkedhetünk a CRM rendszer bevezetésének 5 legfontosabb alapszabályával, melyek betartásával kihozhatjuk a maximumot rendszerünkből.
1. Cégvezetés támogatása
A legfontosabb a cégvezető(k) elkötelezettsége és aktív részvétele a CRM rendszer bevezetésben. Ez elengedhetetlen, hiszen a cégvezetésnek kell meghatároznia a szükségleteket és a célokat, időt és energiát kell szánnia a projektre, motiválnia kell az érintett beosztottakat és folyamatosan nyomon kell követnie a bevezetést. Tapasztalataink szerint a sikertelen bevezetési kísérletek leggyakoribb oka a cégvezetés távol maradása.
2. Célok meghatározása
Mielőtt elkezdjük használni a CRM rendszert, meg kell tervezni mindent: Mik az üzleti célok és igények? Milyen folyamatokat szeretnénk kialakítani és hatékonyabbá tenni? Át kell gondolni az értékesítési folyamatot és annak lépéseit. Össze kell szedni az ügyfelek adatait az importáláshoz. Ezek egységes adatbázisba töltése, rendezése és naprakészen tartása segíti a zökkenőmentes CRM bevezetést. Ki kell alakítani a kampányokat, ehhez meg kell írni a sablonleveleket.
3. Belső értékesítés és az elfogadás nehézségeinek kiküszöbölése
A CRM rendszer bevezetésének sikere nagyban függ attól, hogy mennyire fogadták azt el a munkatársak. Fontos kiemelni, hogy az alkalmazottaknak használniuk kell a rendszert ahhoz, hogy az működhessen. El kell mondani nekik, hogyan segíti a munkájukat a CRM rendszer, biztosítani kell számukra a megfelelő betanulási és oktatási lehetőségeket. A technikai problémák, a felhasználói ellenállás és a cég életében bekövetkező számos változás nehezíthetik a bevezetést. Ha a cégvezetés gyorsan kezeli a felmerülő problémákat, akkor a bevezetés is sikeres lehet.
4. Felhasználók bevonása
Érdemes már a bevezetés kezdetén bevonni a projektbe a felhasználókat, így sokkal könnyebben elfogadják és alkalmazkodnak a rendszerhez. Könnyebb a tervezés során meghallgatni az igényeiket, ötleteiket, mint a bevezetési folyamat végén rávenni őket egy nem megfelelőnek gondolt rendszer használatára.
5. Folyamatos fejlődés
Ahogy növekszik a cég, úgy kell hangolni a folyamatokat, az értékesítést és a CRM rendszert is. A munkatársak visszajelzéseit figyelembe véve folyamatosan javítani kell az értékesítés, ügyfélkezelés hatékonyságát.
A témáról bővebben az alábbi tanulmányunkban olvashat: