A 7 leggyakoribb CRM tévhit
Közzétéve: 2013. 04. 17.
/
Egyre több cég ébred rá az ügyfélkapcsolat-kezelés fontosságára és fogalmazódik meg bennük egy CRM rendszer iránti igény. Azonban van néhány CRM rendszerrel kapcsolatos tévhit, melyek megtorpanthatják a cégeket abban, hogy bevezessenek egy CRM szoftvert.
CRM tévhitek
1. …bonyolult használni
Ott, ahol hiányzik a végfelhasználók motivációja, felmerülhet az a vád a CRM rendszerekkel kapcsolatosan, hogy bonyolultak. A cégvezetők eltökéltsége a legfontosabb egy CRM rendszer bevezetésekor, melynek része az is, hogy elmagyarázzák a munkatársaknak, milyen előnyöket nyújt egy CRM rendszer, hogyan könnyítheti meg és teheti hatékonyabbá a munkájukat, ha CRM rendszert használnak. A rendszer alapos megismeréséhez hasznosak lehetnek az oktatások, konzultációk és a leírások tanulmányozása is.
2. …túl sok idő használni
Talán az egyik legnagyobb tévhit, hogy CRM rendszerben dolgozni sok idő. Gondoljunk csak arra, mennyi időt spórolunk meg azzal, hogy kiváltjuk a papír cetlikre írogatást, azok keresgélését vagy az Excel táblák töltögetését egy CRM rendszerrel.
3. …túl sok idő bevezetni
Egy CRM rendszer bevezetése természetesen nem egy-két nap. Azonban a célok meghatározása, a felhasználókkal történő elfogadtatás és a saját üzleti folyamatok kialakítása után azonnal el lehet kezdeni dolgozni a CRM rendszerben.
4. …elvégez mindent helyettem
Egy CRM rendszer nem tud önállóan gondolkodni. Megvásárlás után nem dőlhetünk hátra, várva, hogy az gombnyomásra működjön befektetett munka nélkül. A CRM rendszer nem váltja ki a munkát, csupán támogatja az egyes folyamatokat (pl. értékesítés). A cégvezetésnek és a munkatársaknak is használniuk kell a rendszert ahhoz, hogy az működhessen. Ennek alapja, hogy fel kell építeni a folyamatokat, ki kell alakítani az automatizmusokat és folyamatosan vezetni kell a teendőket.
5. …bevezetése után teljesen másképp kell végezni a munkát
Ez részben igaz is, hiszen amit eddig papíron, táblázatokban, határidőnaplóban stb. rögzítettünk, azt most egy központi helyen – a CRM rendszerben végezzük el. Azonban ne feledjük, hogy a CRM rendszerben jól felépített folyamat sokkal hatékonyabbá teszi a munkát.
6. …online nincsenek biztonságban az adataim
Profi CRM megoldást kínáló cégek folyamatos adatmentés és szigorú üzletpolitika mellett üzemeltetik rendszerüket. Így online rendszerek esetében nem kell tartani betörésből, lopásból, természeti katasztrófából eredő adatvesztésre.
7. …túl drága
Egy CRM rendszer bevezetésekor mérlegelni kell, melyik a legmegfelelőbb arra, hogy az elképzeléseinket megvalósítsuk benne. Ennek egyik tényezője lehet az ár is. Azonban ma már nagyon sok CRM szoftver létezik a piacon, különböző árfekvésben (havidíjas/egyösszegű). Így, ha sikerül jól kiválasztani a számunkra legjobbnak tűnő megoldást, rövid időn belül megtérül a befektetett összeg.