Az elektronikus számlázás előnyei
Közzétéve: 2013. 05. 22.
/
Az Európai Unió célul tűzte ki, hogy 2020-ra az elektronikus számlázás legyen a mértékadó az Unióban és bár az áfatörvény 2013 elejétől már Magyarországon is kimondja a papír és elektronikus számlák egyenrangúságát, jelenleg az EU nagyvállalatok 42%-a küld vagy fogad e-számlákat, míg a KKV-k között ez a szám 22%. Az Uniós vállalatok között a kibocsátott számlák 5%-a e-számla, ez Magyarországon egy tavalyi felmérés alapján mindössze 2-3%-ra tehető.
Az e-számla kiállításakor figyelembe kell vennünk az áfatörvény előírását, miszerint:
„A számla kibocsátásának időpontjától a számla megőrzési idejének végéig biztosítani kell a számla eredetének hitelességét, tartalmának sértetlenségét és olvashatóságát, akár papíralapú, akár elektronikus formában bocsátották ki.”
Ezidáig a fentiek biztosítására két technológia volt használatos: a PKI alapú (elektronikus aláírással és az időbélyeggel ellátott számla) és egy zárt, ún. EDI rendszerben létrehozott és továbbított számla, az év eleji változások viszont már csak példaként említik ezt a két módszert.
Mint láthatjuk, az e-számláknak szigorú törvényi előírásoknak kell megfelelniük, mégis számos előnye van, amik miatt célszerű leváltani a hagyományos papír alapú számlázást a modernebb elektronikus megoldásra:
-
- Olcsóbb előállítás
E-számlázással megspóroljuk a nyomtatási és a postai költségeket.
-
- Kevesebb és gyorsabb adminisztrációs munka
Kiállítása után néhány kattintással elküldhetjük és iktathatjuk az e-számlát.
-
- Egyszerűbb és olcsóbb tárolás
Mivel az e-számla tárolása elektronikusan történik, így sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb az archiválásuk.
-
- Gyors visszakereshetőség
Az elektronikus tárolás miatt egyszerűbb és gyorsabb az e-számlák közötti keresés.
-
- Gyorsabb kézbesítés
A postai kézbesítés hosszú procedúráját kihagyva, az e-számla azonnal megérkezik a vevő email fiókjába. Ezáltal nagymértékben felgyorsíthatjuk a fizetést is.
-
- Környezetbarát
Nincs nyomtatás, így nem használunk feleslegesen áramot, papírt, stb.
-
- + Tipp:
A MiniCRM és a Számlázz.Könnyen.Hu integrációjával akár automatizálhatjuk is a számlázási folyamatunkat, még gyorsabbá és egyszerűbbé téve az értékesítési folyamatunkat és az elektronikus számlázással járó munkánkat.