Házhozszállítás kiértesítésének automatizálása
Közzétéve: 2013. 07. 16.
/
Miután ügyfelünk megrendelte és kifizette a terméket, a házhoz szállítást várja. Írjunk neki egy levelet, melyben értesítjük a pénz megérkezéséről, közöljük a házhoz szállítás várható idejét, és biztosítsuk arról, hogy munkatársunk meg fogja keresni telefonon a pontos időpont egyeztetése miatt.
Erre a folyamatra állítsunk be a MiniCRM-ben egy automatizmust, hogy a fenti levelet minden olyan ügyfelünk megkapja, aki a “Rendelés teljesítése” státuszba kerül.
Vegyünk fel egy teendő sablont is a munkatársunknak, hogy másnap hívja fel az ügyfelet a kiszállítás időpont egyeztetése miatt. Ezt a feladatot is automatizáljuk, nehogy elfelejtse a telefonhívást.
Az automatizmus beállításai
- Típus: Státusz alapján
- Feltétel: Rendelés teljesítése
- “Csak új ügyfelek”
Ezek alapján azok az új adatlapok kerülnek be az automatizmusba, melyek a “Rendelés teljesítése” státuszba lépnek.
1. lépés: Email ügyfélnek
- Késleltetés napban: 0
- Időzítés: Bármely nap, bármikor
- Email sablon: “Rendelés teljesítése kiértesítés”
- Üzenet címzettje: Kapcsolódó cég/személy
- Feladó: Adatlap felelőse
Ezek alapján, amint bekerül az adatlap a “Rendelés teljesítése” státuszba, automatikusan rögtön megkapja az ügyfél a rendelés teljesítéséről szóló email értesítésünket, melynek feladója az adatlap felelőse, a címzett pedig a kapcsolódó cég vagy személy lesz.
2. lépés: Teendő munkatársnak
- Késleltetés napban: 1
- Időzítés: Munkanap, 09:00 után
- Teendő sablon: “Kiszállítás időpont egyeztetés”
- Üzenet címzettje: Adatlap felelőse
Ezek alapján az előző email kiküldése után 1 munkanappal automatikusan létrejön az ügyfél adatlapjára egy teendő a munkatársunknak, hogy 09:00 után hívja fel az ügyfelet és egyeztessen vele időpontot a kiszállításra.
A fenti automatizmus beállítása természetesen módosítható, annak egyes lépései cégre szabhatóak, bővíthetőek.