Értékelések, visszajelzések gyűjtése automatikusan

Előző bejegyzésünkben érintőlegesen már foglalkoztunk a vevői visszajelzések gyűjtésével. Akkor egy munkatársi teendő felvételével automatizáltuk ezt az egyszerű folyamatot:

Rendelés teljesítése >> Visszajelzések gyűjtése >> 4 nappal később teendő munkatársnak, hogy hívja fel a vevőt, elégedett volt-e a kapott termékkel/szolgáltatással.

Ebben a bejegyzésünkben most egy összetettebb folyamatot alakítunk ki egy konkrét példán keresztül az értékelések, vélemények, visszajelzések automatikus begyűjtésére. Ehhez hozzunk létre:

    • az adatlapi mezőkhöz egy új dobozt “Visszajelzések” néven, majd ebbe vegyük fel az “Értékelés” mezőt. Az “Értékelés” mező értékei legyenek a “pozitív” és a “negatív”. A mezőt tegyük “csak olvasható”-vá.
    • 2 db adatmódosító hivatkozást:
      • az egyiknél adjuk meg az “Értékelés” mező értékének a “pozitív”, a másiknál a “negatív” lehetőséget.
      • adjuk meg, hogy kattintás után milyen URL-re irányítsuk az ügyfelet. Példánkban ezen az oldalon írjuk le, hogy értékelését megkaptuk és köszönjük meg, hogy időt szánt rá.
      • státuszhoz Pozitív értékelésnél a “Továbbajánlás kérése”, Negatív értékelésnél a “Lezárt rendelés” lehetőséget adjuk meg.
    • egy sablon emailt, melyben leírjuk ügyfelünknek, hogy fontos számunkra a véleménye és megköszönjük, ha értékeli a kapott szolgáltatás/termék/válasz minőségét. Ebbe a sablonba illesszük be a fenti 2 adatmódosító hivatkozást (pozitív és negatív értékelés).
    • egy automatizmust a “Visszajelzések gyűjtése” státuszra. Itt adjuk meg:
      • Késleltetés napban: 4
      • Időzítés: Bármely nap, 09:00 után
      • Email sablon: a fenti email sablon (Visszajelzések gyűjtése)
      • Üzenet címzettje: Kapcsolódó cég/személy
      • Feladó: Adatlap felelős

Véleménykérés

Eredmény

Miután a rendelést teljesítettük a vevő adatlapja bekerül a “Visszajelzések gyűjtése” státuszba. Innentől kezdve pedig elindul a fenti automatizmus. 4 nappal a “Visszajelzések gyűjtése” státuszba kerülés után ügyfelünk megkapja az email sablonunkat, melyben a 2 adatmódosító hivatkozás közül a megfelelőre kattintva (attól függően, hogy pozitívan vagy negatívan értékelte a kapott szolgáltatásunkat) a MiniCRM-ben automatikusan beállításra kerül a mező értéke is. Attól függően, hogyan értékelte ügyfelünk a kapott szolgáltatást, az adatlapja automatikusan továbblép a “Továbbajánlás kérése” (pozitív értékelés esetén) vagy a “Lezárt rendelés” (negatív értékelés esetén) státuszba.

Véleménykérés

Riportok

A fenti automatizmus segítségével kiértékelhetjük a vevői visszajelzések alapján termékünk, szolgáltatásunk, ügyfélszolgálatunk eredményességét.

    • A Riportok >> Email (automatizmus) oldalon megnézhetjük, hogy a “Visszajelzések gyűjtése” automatizmus milyen megnyitási és átkattintási aránnyal teljesített. Azaz, hogy a kiküldött emailek hány százalékát nyitották meg.
    • A Riportok >> Új riport gombbal adjuk hozzá az “Eredmény” mezőt a statisztikához. Így láthatjuk azt, hogyan oszlik meg a pozitív/negatív értékelések aránya ügyfeleink között.

Értékelés riport

Az adatmódosító hivatkozásokról és a riportokról bővebben az alábbi Súgó oldalainkon olvashatunk:

https://www.minicrm.hu/help/urlapok/#adatmodosito_hivatkozass

https://www.minicrm.hu/help/riportok/