Az elégedett ügyfél a legjobb reklám
Közzétéve: 2013. 11. 05.
/
Ügyfelekkel mindenki foglalkozik. Árajánlatot adunk, telefonálunk, az üzletbe betérő érdeklődőt megszólítjuk, kiszolgálunk, kiszállítunk, tárgyalásra járunk. Csak nem mindegy, mindezt hogyan csináljuk. Ugye Önnek sem mindegy, hogy korábbi vevői tovább ajánlják-e a cégét ismerőseiknek vagy a rossz tapasztalataik miatt inkább lebeszélik őket arról, hogy Öntől vásároljanak?
Ügyfélkapcsolat-kezelésről dióhéjban
Ha röviden akarunk fogalmazni, az ügyfélkapcsolat kezelés (CRM – Customer Relationship Management) nem más, mint az érdeklődők, ügyfelek felé irányuló összes tevékenységünk annak érdekében, hogy azok elégedettebbek legyenek. Ebbe beletartozik minden olyan folyamat, ami a potenciális ügyfelek megkereséséhez, megtartásához, a meglévő ügyfelek kiszolgálásához és a nekik történő újraértékesítéshez kötődik.
Ügyfélkapcsolat kezelés sokkal több, mint egy szoftver. A CRM elsősorban egy stratégia, ami az ügyfélközpontú vállalati működésre épül.
Az erősödő piaci versenyben már nem az nyer, aki terméket állít elő, hanem az, aki valamilyen többletértéket is teremt. Az ügyfelek jobb minőségű termékre, szolgáltatásra, nagyobb figyelemre és törődésre vágynak. Ez az ügyféllel szembeni bánásmód határozza meg az ügyfélelégedettséget.
Mindannyian vevők vagyunk, meg kell tanulnunk a vevő fejével gondolkodni. Gondoljunk csak bele! Vevőként kivel lennénk elégedettebbek: egy olyan céggel, aki még az árajánlatkérésünkre sem reagál, vagy aki azonnal megköszöni az érdeklődését, tájékoztat minket egy email-ben, hogy hamarosan fel fog keresi a kollégája az ajánlattal kapcsolatosan és az ígért időben megküldi az ajánlatot? Esetleg azzal, aki a szállítás várható idejéről előre értesítést küld vagy, aki még arra sem veszi a fáradságot, hogy a szállítás csúszásáról értesítsen.
És hogy miért fontos az ügyfélelégedettség? Mert ezen múlik, hogy az ügyfél fog-e tőlünk még valaha vásárolni vagy csalódottan elpártol tőlünk.
Az elégedett és hűséges ügyfélkör kialakításából cégünk mindenképpen profitál:
- az elégedett ügyfelek továbbajánlanak másoknak, új ügyfeleket hoznak ingyen (megspóroljuk az új vevők megszerzésének költségeit)
- nagyobb eredményeket érünk el, bevételünk növekedik
- presztízsünk szintén növekszik, hírnevünk és márkánk erősödik, az ügyfelek jobban kötődnek cégünkhöz
- kiszámítható és stabil forgalmunk lesz az állandó vevőkör miatt
- kevesebb reklamációval találkozunk, több lesz az időben fizető ügyfél, kisebb lesz ügyfélvesztési arány
- jobb munkahelyi légkör alakul ki, ami miatt nagyobb lesz munkatársi lojalitás
Szeretné megtudni, hogyan érheti el ezeket az eredményeket? Konzultáljon tanácsadónkkal, és tudja meg, hogyan javíthat ügyfélkezelésén!
Ingyenes konzultáció igénylése
Az ügyfélkapcsolat-kezelésről és annak fontosságáról bővebben az alábbi cikkekben is olvashatunk:
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/ha-nem-torodunk-az-ugyfellel-akkor-majd-a-konkurencia-fog/
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/3-erv-hogy-erdemes-maskeppen-figyelni-az-ugyfelekre/