Landing Page: ismeretlen látogatóból komoly érdeklődő
Közzétéve: 2013. 11. 26.
/
Landing Page (továbbiakban érkező oldal) az a felület, ahova hirdetésből átkattintanak, rendszerint egy olyan aloldal, ami közvetlen az oldalon barangolva nem érhető el. Kimondottan a hirdetésünkhöz (ami lehet Adwords, Etarget, stb..) készül rövid, pontos, lényegre törő információkkal.
Mivel hirdetéseket termék vagy szolgáltatásunk értékesítéséhez, vagy feliratkozók gyűjtésére használunk, így semmiképp sem tanácsos weboldalunk főoldalát megadni érkezési webcímnek. Ennek oka egész egyszerűen az, mert azért kattintott a hirdetésünkre, hogy többet tudjon meg a termékről vagy szolgáltatásról és nem a cég általános információit kereste. Önnek is bosszantó lenne, ha érdekli valami, rákattint és teljesen más fogadja és még keresgélnie is kellene az oldalon. Idő-idő-idő és nem is biztos, hogy megtalálja.
Az alábbi néhány pontot érdemes figyelembe venni az érkezési oldalunk elkészítésekor:
- Az érkező oldal főcíme összefüggésben álljon a hirdetéssel
- Rövid tömör címek és helyesen írt, érthető szöveg
- Legyenek cselekvésre ösztönző kiemelt lépések, gombok
- A szöveg ne legyen túl színes és legyen jól olvasható
- Tartsuk a figyelmet a lényegen! Függően attól, hogy ki milyen eszközön nézi épp az oldalunkat, mindig látható legyen a cél (iratkozzon fel!, rendelje meg most!, stb)
- Ne tegyük teli olyan linkkel, amellyel elkeveredhet az oldalról! Ez egy értékesítési, „dönts most” oldal
- A vizualizáció sokszor fontos, így képeket, videókat is érdemes használni, hogy a vásárló tudja mire számítson, legyen tömege róla
- Keltsen bizalmat. Legyenek kint pozitív vélemények a cégről, termékről, szolgáltatásról
- Amennyiben csak feliratkozás a cél, úgy a feliratkozási űrlap és egy rövid, jól megfogalmazott leírás, hogy mit fog kapni cserébe
Amikor javítunk az érkezési oldalunkon (de egyébként bármely más oldalra is igaz), lehetőleg egyszerre csak egy dolgot formáljunk és mérjük annak hatékonyságát. Tehát mondjuk, módosítjuk az oldal elrendezését, hagyjunk néhány hetet, hogy látható legyen, így mi a konverzió. Ezt követően módosítsuk a szöveget és hagyjuk az elrendezést. Nézzük meg az új szöveggel mi lett az eredmény, stb… Ha egynél több dolgot módosítunk egyszerre, nem fogjuk megtudni, hogy vajon melyik hozta az igazi eredményt. Ennek függvényében pedig összeállíthatjuk a legjobb oldalt, mely így többszörösen megnövelheti forgalmunkat.
Hogy hogyan tudható meg, hogy mi a legjobb szó vagy szóösszetétel, amelyre hirdetését érdemes megfogalmazni, azt következő cikkünkből megtudhatja!