Keresőoptimalizálás, vagy keresőmarketing?

Nem olyan régen, a Google frissített a keresőrobotok működésén. Az eddigi keresőoptimalizálási (SEO) tippek, trükkök, most kevésbé működhetnek jól. A Google Analytics-ből is eltűnt, hogy milyen kereső szóval kerültek az oldalunkra. Akkor most hogy tudhatjuk meg, hogy mire optimalizáljuk az oldalunkat?

google-not-provided

SEO (Search Engine Optimalization, azaz kereső optimalizálás) segíthet a keresőben való előbbre jutásban. Eddigi technika szerint kereső-, illetve kulcsszavakra optimalizált oldal és indexelés volt, ami lehetővé tette, ahogy a találati listában előrébb kerüljünk.

Így működött eddig:
Vegyük alapul például a „tanfolyam” szót.

A SEO szerint ennek a szónak többször kellett jelen lennie a weboldal szövegében, menüpontjában, oldal leírásában, minden helyen, ahova csak be lehetett írni. Minél gyakoribb szóhasználat volt, annál eredményesebb volt az oldal, ha a keresőbe beírták pl.: „angol tanfolyamok”.

Bár a gyakori szóhasználatot mások is alkalmazták, pl. akik német tanfolyam, autóvezetési tanfolyam, matematika felkészítő tanfolyam, stb.. Így előfordulhatott, hogy nem feltétlen csak az általunk kért találatok jelentek meg a keresőben.

Mivel a Google-kereső fejlesztői folyamatosan dolgoznak azon, hogy a felhasználó számára legrelevánsabb találati listát tudjon felsorakoztatni, így 2013. október elején frissítette a keresőrobotok működési módját, kiszűrve a „spam oldalakat”. A „spam” kategóriába így bekerülhettek azok az oldalak is, akik a szóhasználat gyakoriságát alkalmazták, hogy a fizetett hirdetéseket elkerülvén első oldali találati listára kerüljenek.

Ezen kívül a linkcsere A és B, vagy a hármas linkcsere A-B és C között sem működik már feltétlenül. Fontos, hogy a kifelé vagy befelé mutató linkek mennyire kapcsolódnak témában, tartalomban a mi oldalunkhoz. Ha kapcsolatba hozható, akkor azt szereti a Google, ha nem, akkor nem értékeli túlzottan.

Mit lehet tenni, most?

SEM (Search Engine Marketing, azaz keresőmarketing) egyfajta megoldást nyújthat. SEM egyik leghatékonyabbnak mondható technikája a PPC (kattintás alapú hirdetések). Ilyen hirdetéseket használhatunk a Google-ban (AdWords), Etarget és Facebook oldalakon.

Mivel a Google Analytics is változott, tehát már nem tudhatjuk, hogy mely kereső szavakra érkeztek meg az oldalunkra, így a vakrepülés helyett érdemes használni a kattintás alapú hirdetéseket. Mivel ezekért a hirdetésekért, ahogy a nevében is benne van, csak is akkor kell fizetni, ha rá kattintottak. Fogalmazzuk meg többféleképpen reklámjainkat és kisebb-nagyobb kampányok keretében próbáljuk ki őket. Amelyik a legeredményesebb volt, az lesz a legjobb kulcsszó számunkra.

A kulcsszavaknak persze még mindig lényeges szerepük van, szükség van rájuk, hisz a kereső használata mit sem változott a látogatók szempontjából.

A jó oldala annak, hogy megváltoztatták a kereső működését az az, hogy a túlzott szóhasználatot kihasználva, a nem témába vágó oldalak kiszűrődnek.

Tehát nem találkozunk olyan oldallal, ha rákeresünk pl. a fenti példára „tanfolyam”, hogy: „Kis létszámú, 6-8 fős csoportokban tartjuk angol-, német-, olasz tanfolyamainkat. Tanfolyam felelősök ügyelnek arra, hogy tanfolyamunkon résztvevők megfelelően elsajátítsák az aktuális tananyagot és a tanfolyamot eredményesen zárhassák. Gyere és játssz velünk a profipoker.xyz oldalon!”

Ugye milyen rosszul tud esni egy ilyen keresési eredmény? Most ezek kiszűrődtek és tényleg Ön lehet ott, aki valóban releváns a kereső személyek számára!

Összességében eredményes technika a Google-ban való előbbre jutásért a következő:

  • Jó a tartalom az oldalunkon, tehát a látogató számára hasznos és előnyös
  • Tartalmainkat rendszeresen frissítsük (pl.: blog használat)
  • Megfelelő minőségű linkek mutassanak tőlünk ki és hozzánk be
  • Landing Page-ünk (érkező oldalunk), ahova átkattint a látogató a hirdetésünkről, az a hirdetéshez kapcsolódóan a megoldást nyújtja számára
  • Több honlap (microsite) használata