Értékesítés folyamata automatizált státuszokkal
Közzétéve: 2014. 02. 04.
/
Célunk, hogy a MiniCRM a lehető legtöbb segítséget nyújtsa értékesítők napi munkájához és pontos képet adjon cégvezetőknek.
Ezért fejlesztettünk egy új értékesítést modult, amiben a státuszok között a rendszer automatikusan mozgatja az ügyfeleket az eddigi manuális váltás helyett.
Az automatizált értékesítés modul az ügyfeleket 4 nagy csoportra osztja:
- Marketing
Marketing csoportba kerülnek azok az érdeklődők, akikkel még nincs személyes vagy telefonos kapcsolatunk. Például hírlevél feliratkozók vagy egy vásárolt lista tagjai, akiket az értékesítők majd később hívnak fel. - Értékesítés
Értékesítés csoportba kerülnek azok, akiknek a megkeresésére rövid határidővel válaszolni kell, pl.: ajánlat kérések. Addig maradnak potenciális ügyfelek az értékesítés csoportban, amíg értékesítők aktívan foglalkoznak velük. - Vevők
Olyan ügyfelek, akik már legalább egyszer vásároltak, bevételt termeltek. MiniCRM a számlázó modul adatai alapján automatikusan megkülönbözteti a visszatérő és rendszeres ügyfeleket. - (Még-) Nem vevők
Az utolsó csoportba kerülnek azok, akiket nem sikerült meggyőzni az értékesítőknek. Ha hírlevél küldéshez hozzájárultak korábban, érdemes lehet célzott kampány segítségével fenntartani a kapcsolatot. Később egy részükből újra aktív érdeklődő lehet.
Az eddigi kézi státusz változtatások helyett az adatlapi mezők beállítása, illetve a teendők kezelése viszi előre az ügyfelet az értékesítési folyamatban. Az egyes lépéseknél beállított automatizmusok segítenek gyorsabban lebonyolítani az ügyleteket.
Értékesítés folyamata gyakorlatban
Nézzük meg egy bútorkereskedő cég példáján keresztül, hogyan is működik az értékesítés csoport a gyakorlatban.
1. Feldolgozásra vár
A Tesztiroda Kft. árajánlatot kért tőlünk 40 székre és 10 asztalra. Az adatlapon látható, hogy az ügyfél a „Feldolgozásra vár” státuszba került, azaz még egyik kolléga sem foglalkozott az ajánlatkérés feldolgozásával.
A „Feldolgozásra vár” státuszhoz beállíthat egy-egy automatikus üzenetet, amely értesíti az érdeklődőt és munkatársainkat az ajánlatkérés megérkezéséről. Az „Értékesítés” doboznál láthatja, hogy az „Értékesítés státusza” mező a „Folyamatban” állapotban van az új ügyletek esetében.
2. Kapcsolatfelvételre vár
Kollégája elolvassa az üzenetet. Látja, hogy árajánlatot kell készítenie. Felveszi feladatként ennek elvégzését. Ekkor a modul érzékeli, hogy elkezdtek foglalkozni az érdeklődővel. A Tesztiroda Kft. a „Kapcsolatfelvételre vár” státuszba kerül.
Ide is beállíthat egy automatizmust, ami figyelmezteti az értékesítési vezetőt néhány nap múlva, hogy az árajánlat nem készült el határidőre. Ennek segítségével a „Kapcsolatfelvételre vár” státuszban lévő ügyfelek biztosan nem lesznek elfelejtve.
3. Folyamatban
Amint sikerült elkészíteni és elküldeni az árajánlatot, az ehhez kapcsolódó teendő lezárásra kerül. A rendszer ezt érzékelve a „Folyamatban” státuszba helyezi az ügyfelet.
4. Komoly érdeklődő
Ha sikerült elnyerni az ügyfele tetszését az árajánlattal, egy szorosabb együttműködés kezdődik el. Három lezárt teendő és a „Minősítés” mező „Célcsoport”-ra való állítása esetén az adatlap státusza „Komoly érdeklődő” lesz. Így biztos, hogy csak azok kerülnek be ebbe a státuszba, akikkel érdemi együttműködés ment végbe és releváns ügyfelek.
5. Egyszeri vevő
Amint az első számla kifizetésre került a Tesztiroda Kft. által, az „Értékesítés státusza” mezőt „Lezárt nyert”-re kell átállítani. A modulban ez az adatlap így már a „Vevők” státuszcsoportba tartozó „Egyszeri” státuszt kapja.
Az egyszeri vevőkhöz beállíthat egy automatikus üzenetet, amivel megköszöni vevőinek a vásárlást. Akár a csoportra vonatkozó időzített hírleveleket is beállíthat, annak érdekében, hogy visszatérő ügyfelekké váljanak egyszeri vevői.
Nem vevők
Ha érdeklődője mástól vásárol vagy a vásárlást későbbre halasztja, az „Értékesítés státusza” mezőt állítsa át „Lezárt vesztett”-re. Ezt a rendszer „Sikertelen” státuszú ügyletként fogja kezelni.
Ha egy érdeklődőről megfeletkeznek – „Értékesítés státusza” mező „Folyamatban” de több mint 30 napja nem léptek vele kapcsolatba – a rendszer automatikusan „Elfelejtett” státuszba helyezi az adatlapot.
„Hírlevél” státuszból „Inaktív” státuszba kerülnek az adatlapok, ha feliratkozója több mint 1 éve egyetlen emailt sem nyitott meg és egy emailben kapott linkre sem kattintott. „Elérhetetlen” státuszba akkor kerülnek hírlevél feliratkozói, ha leiratkoznak vagy email címük működésképtelenné válik.
Így a „Nem vevők” státuszcsoportba kerülő ügyfelekből meg tudja állapítani, hogy melyik lépésnél estek ki az ügyfelek az értékesítési folyamatból és milyen szükséges fejlesztéseket kell alkalmaznia.
A példában szereplő bútorkereskedő cég egyszerűen, gyorsan és átláthatóan tudja kezelni ügyfeleit.
Szeretné Ön is hatékonyabbá tenni értékesítését?
Próbálja ki az automatizált értékesítés modult! A Beállítások → Modulok képernyőn kattintson az Új modul gombra. A megjelenő listából válassza ki az „Értékesítés (automata státuszváltással)” opciót.