5 ok, amiért egy vállalkozásnak érdemes blogot vezetnie
Közzétéve: 2014. 03. 24.
/
A legtöbb (online is jelenlévő) KKV-nak érdemes megfontolnia, hogy szakmai blogot vezessen. 5 okot is mondunk.
2014-ben minden olyan vállalkozásnak, mely aktív kapcsolatot kíván teremteni ügyfeleivel az interneten, szükséges blogot vezetnie. A tartalommarketing nem csak egy, az elmúlt években megjelent irányvonal, hanem egy jól menedzselhető, és remek eredményeket produkáló eleme lehet ügyfélszerző stratégiánknak.
1. Nincs szükség anyagi befektetésre
A legtöbb marketing, PR és reklámtevékenység pénzbe kerül, a tartalom marketing egyik leginkább előtérben lévő eszköze a blogolás viszont nem.
Rengeteg ingyenes blogmotor áll rendelkezésünkre (blog.hu, blogspot.com, wordpress.com), ahol költségek nélkül és azonnal elindíthatjuk, sőt igényesen kialakíthatjuk szakmai blogunkat.
Csupán időt kell ráfordítanunk, hogy megfelelő tartalmat állítsunk elő. Fontos megemlíteni, hogy mielőtt belekezd az ember, mindenképpen dolgozzon előre, állítson fel tartalmi tervet, illetve tegye lehetővé a közönség összegyűjtését is (feliratkozási lehetőség, közösségi oldal stb).
2. Ingyen reklám, linképítés
Ha az ember termékéhez és szolgáltatásához releváns szakmai blogot indít, majd tart fent, akkor a kapcsolódó közönség meg fogja őt találni. Persze ezt a folyamatot több módon is fel lehet gyorsítani (fórummarketing, linképítés, stb.), de a keresőmotoroknak hála az érdeklődők oda fognak jutni a blogunkra.
A lényegi momentum, amikor már valódi eredményt mutat fel a blog, és a keresőmotorokon felül az aktív közönségünk is hirdet minket: megosztja a tartalmakat a közösségi oldalakon, hozzászól más fórumokon és ránk hivatkozik.
Egy szakmai blog legfelsőbb célja az lehet, hogy az adott iparágban, témában szakértővé váljon, rá hivatkozzanak. Ezzel nem csak szakmai relevanciát és bizalmat építhetünk az érdeklődőkben, hanem automatikus és ingyenes „hirdetést” is kapunk.
3. Növeli a közösségi média helyek aktivitását
Rengeteg módszer van arra, hogy a közösségi oldalainkon növeljük az aktivitást, de egy céges oldal leginkább akkor építhet valódi közösséget, ha saját tartalmat gyárt. Játékkal, hirdetéssel gyűjteni lehet, „élő” és saját tartalommal pedig magas aktivitást lehet elérni. Ez utóbbi ér aranyat.
Közösségi oldalainak követői hamar felismerik cégének saját tartalmát, a statisztikák szerint az ilyen releváns tartalom nagyobb aktivitást generál (hozzászólások, megosztások, tehát valódi interakció).
4. Meggyőzőerő
A blogon több témában írhatunk cikkeket, gyárthatunk tartalmat:
• iparággal kapcsolatos hírek, érdekességek, megoldások
• esettanulmányok
• a cég termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatos érdekességek, hírek
Az első kettőnek köszönhetően az olvasó (érdeklődő) összeköti a blog vezetőjét és a kapcsolódó iparágat a fejében. Olyan problémákról tudunk írni, melyek megoldást kínálnak az olvasónak, így probléma vagy igény esetén hozzánk fog fordulni.
5. Egyszerűen jó PR
Egy vállalkozás számára a jó kommunikáció kiemelten fontos lehet, megfelelő PR-ral a komplett piac felé tudunk interakciót létesíteni, ebben segíthet a blog.
Amikor szakmai blogot vezetünk, akkor egy idő elteltével mi magunk leszünk a kommunikációs csatornák, nem csak fizetett PR hirdetésekkel tudunk megjelenni valahol, hanem saját szakértőinket kérhetik fel nyilatkozatra.
A cél, hogy az adott piaci szegmens szakértőivé váljunk, mind az ügyfél, mind a sajtómunkatárs hozzánk forduljon először kérdés esetén. Természetesen ehhez megfelelően tervezett, kellően aktív és megbízható platformnak kell lennünk, nem csak termékünk és szolgáltatásunk alapján, hanem kommunikációnkban is.