10 tartalomtípus tipp céges blogokra – 1. rész
Közzétéve: 2014. 05. 16.
/
Ahhoz, hogy céges blogot vezessünk, a lehető legfontosabb és leginkább triviális feladatunk, hogy elkezdjünk írni. Persze a tartalommarketingre épülő látogató (majd ügyfél) szerző munkánk ennél jóval összetettebb feladat.
A céges blogunk indítása előtt fontos, hogy egy megfelelő tartalmi stratégiát állítsunk fel. Nevezzük meg azokat a témaköröket, lehetőleg pontos címötletekkel, melyek irányába el szeretnénk indulni az első időszakban.
Persze, ha célunk egy változatos blog fenntartása (tehát jól olvasott), akkor nem csak tartalmilag kell pontos, professzionális cikkeket megosztanunk. Fontos az is, hogy sokszínű tartalomtípust használjunk.
A következő két részes cikksoroatban 5-5 ilyet mutatunk be.
1. Infografikák
Az infografikák jól érthető, közkedvelt, egyszerű vizuális típusai a prezentálni kívánt tartalomnak. Könnyen emészthető, jól vizualizálható témát kell készítésekor választanunk.
A statisztikák szerint az ilyen fajtájú megjelenéseket többen nézik, osztják és lájkolják, mint a szimpla szöveges cikkeket. Saját infografika remek módja annak, hogy az általunk készített statisztikát vagy szakmai megállapítást gyorsan eljuttassuk a lehető legtöbb releváns helyre (viral).
Hátránya, hogy legtöbbször grafikus kell hozzá, mivel vizuális tartalomról van szó, így sikeréhez kiemelten fontos a megfelelő minőségű kivitelezés. Persze mások által elkészített infografikákat is megoszthatunk, de sosem feledkezhetünk meg a forrás megjelöléséről, valamint érdemes a saját értelmezést cikk formájában mellékelni.
2. Mémek
A fényképekre, ábrákra szerkesztett mémeket mindenki ismeri. Teli van velük az üzenőfalunk és az egész internet. Egyszerű és érthető humorukkal nem csoda, hogy ennyire népszerűek. Ki gondolná, hogy mi is használhatunk ilyen tartalmat a céges blogunkban?
A humoros kinyilatkoztatás nem tiltott, ahogy egy korábbi cikkben is írtuk, a humorral fűszerezett megosztás nem csak közelebb visz minket a követőkhöz, ügyfeleinkhez, hanem magas megosztásszámot is elérhetnek.
Természetesen roppant fontos, hogy egy céges blognak kizárólag az iparághoz, saját termékhez, szolgáltatáshoz köthető mémet, humoros bejegyzést szabad megosztania. Teljesen irreleváns humoros képek csak akkor megengedhetőek, ha az ilyen jellegű arculatformálás a megtervezett célunk (pl.: Csonticar).
Üljünk le egy bögre tea mellé és szánjunk időt arra, hogy kitaláljunk egy remek kis szakmai mémképet! Csak ötletre van szükség, különösebb grafikai képzettség sem kell megalkotásukhoz. Több fajta mémgenerátor is van, melyek megkönnyítik a dolgunkat.
3. Videós tartalmak
A MiniCRM-nél is alkalmazzuk a videós tartalmakat, nem véletlenül. Népszerűségük és információ átadási képességük kiemelten erős. Használatukkal jelentősen érzelemdúsabb és emlékezetesebb hatást lehet elérni, mint egy szimpla szöveg alapú írással.
Típusait végtelenségig lehetne sorolni, egy céges blog számára a legalapvetőbb és könnyen elkészíthető fajták lehetnek: magát a céget, referenciákat, az irodát, munkatársakat bemutató videók, ezek elsősorban brandépítés, márkaerősítés szempontból lehetnek hasznosak. Ezen felül érdemes oktatóvideót, esetleg elemzővideót készíteni egy-egy hiteles és képernyőképes munkatársunk által prezentálva.
Fontos, hogy ne csak arra figyeljünk, hogy mi van a képen: egy videó csak akkor éri el a kívánt hatást, ha tartalmát tekintve is megfelelő minőséget képvisel.
Ne essünk abba a hibába, hogy túl hosszú videókat készítünk – legyen a téma bármi is -, alapvetően a 3-6 perces hosszintervallum az, ami a leginkább nézőbarát. Hosszabbal próbálkozni csak nagyon megtervezett és felépített tartalom esetén érdemes.
Használjuk bátran a YouTube vagy a Vimeo ingyenes videómegosztó szolgáltatásait, amire figyeljünk, hogy az adott videó alá bevágott zenéket lehetőleg ingyenes zeneletöltő oldalakról töltsük le, hiszen így azokat később nem fogják letiltani licenc probléma miatt.
4. Útmutatók, segédletek
Az útmutatók, leírások, segédletek, “így csináld” anyagok készítése egy jelentősen összetettebb feladatot képviselnek. Írásuk előtt komoly tervezést igényelnek, hiszen hosszuk általában lényegesen meghaladja az általános írásos anyagokét.
A jó útmutató megírása egy jó írót, dizájnert és egy remek alap ötletet igényel. Nagyon fontosak a kiegészítő grafikai elemek, hiszen egy hosszabb anyagról beszélünk, melynek tartalmi elemeit érdemes dizájn megoldásokkal kiegészíteni. A kész munkát blogunkon is megoszthatjuk, ám tovább is gondolhatjuk a projekt célját, és letölthető PDF formátumba exportálhatjuk azt. Ezzel különböző hírlevél feliratkozási, egyéb kampányok “jutalomfalatjaként” használhatjuk az útmutató, leíró, elemző dokumentumunkat.
Ilyen útmutató anyagok lehetnek a “Hogyan válasszunk…” címmel kezdődőek, melyek természetesen szolgáltatásunkhoz kapcsolódnak.
5. Szakmai könyvelemzések
Cégünk szakmaiságát professzionális véleményformálással erősíthetjük. Ennek egyik legjobb formája a piacon jelenlévő, vagy aktuálisan, frissen megjelent szakmai könyvek elemzésének, kritikájának, ajánlásának publikálása.
Egy rövid tartalmi segédlet, ha nem tudjuk, hogyan kezdjünk hozzá egy könyvkritika vagy ajánlás megírásához:
1.: mutassuk be a könyvet
2.: mutassuk be a szerzőt
3.. a könyv főbb ténymegállapításait, főbb pontjait mutassuk be röviden
4.: emeljük ki azokat a pontokat, melyekkel egyetértünk a könyvben
5.: részletezzük azokat a pontokat, melyekkel nem értünk egyet
6.: írjuk meg az ajánlását (vagy kritikáját) a könyvnek
A cikksorozat második részében újabb 5 tartalomtípust mutatunk be, melyekkel tovább színesíthetjük céges blogunkat.