10 tartalomtípus tipp céges blogokra – 2. rész

Újabb 5 tartalomtípus céges blogokra

Cikksorozatunk második részében újabb 5 tartalomtípust mutatunk be, melyek mankóként szolgálhatnak céges blogjuk színesítéséhez és minőségi vezetéséhez.

Felmérés, kutatás publikálása

Jól ismerjük már a fámát, váljunk a közönségünk szakértőjévé! Ezt a leggyorsabb úton magas minőségű tartalmak, kapcsolódó írások és értekezések publikálása után érhetjük el.

Adatbázisunkból következtetésekre juthatunk az iparággal kapcsolatban? Olyan tapasztalatunk van egyes témákkal kapcsolatban, melyek csak nekünk vannak birtokunkban? Akkor osszuk meg ezeket az eredményeket cégünk közönségével, publikáljunk kutatásokat, felméréseket, tanulmányokat!

Persze, ez egy összetettebb munkafolyamatot igénylő tartalmi forma, hiszen kizárólag átgondolt, pontos, ellenőrzött eredményeket és következtetéseket szabad közzétenni. Könnyen visszájára fordulhat a dolog, és egy komolytalan vagy pontatlan kutatás közzétételével magunk, pontosabban cégünk alatt vághatjuk a fát.

Interjú

Klasszikus újságírói műfaj, mely ma is az egyik legolvasottabb. Válasszunk olyan alanyokat, akik a mi iparágunkban tevékenykednek, lehetőleg függetlenek és tudnak is érdekeset mondani. Ne mindig csak a saját véleményünkkel korreláló felet kapjunk “mikrofonvégre”. Egy ellenvéleménnyel találkozva lehetőségünk van ellenpontot képezni, melyet ha jól kezelünk, akkor valódi, interakcióval bíró szakértővé válunk.

Újabb 5 tartalomtípus céges blogokra

Az interjúk máig népszerűek

Az interjúra fel kell készülni, de ami a legfontosabb, az maga a szó jelentése: beszélgetés. Írjunk össze legalább 10-15 kérdést, ám ezeket csak mankóként használjuk, egy kapott válaszra reagálni kell, hiába van más kérdés a listánkon, improvizáljunk!

Az interjú cikkformában, videóként, valamint hanganyagként is publikálható. Mindhárom esetben egy rövid bevezetővel kezdjük, ahol megemlítjük, hogy ki az alany, röviden bemutatjuk és felvázoljuk az interjú aktualitását.

Listák

Az infografikák mellett jelenleg az egyik legnépszerűbb, és a leginkább olvasott műfaj. Klasszikus blogtartalom.

A legjobb 10… Ismerős cím, ugye? Rengetegen használják, legyen szó privát blogról, vagy cégesről, az ilyen módon összeállított tartalom legtöbbször a legolvasottabb anyagok egyike lesz.

Összeállításukkor első feladatunk a téma megválasztása. Amikor már látjuk, hogy milyen mélységbe tudunk (és akarunk) belemenni, akkor válasszunk egy számot, mely alapján rangsoroljuk az adott témához kapcsolódó listát.

Az ilyen jellegű cikkek során is egy, a témát bemutató bekezdéssel kezdjük, mely után rá is térhetünk a listára.

Iparági tesztek

Nehéz műfaj, komoly szakértelmet és következetességet követel. Fogjuk meg a cégünkhöz kapcsolódó iparág, terület egy konkurens termékét és objektív módon teszteljük le. Az eredmény nem más, mint a totális hitelesség felállítása. De ne lefedjük, hogy a legfontosabb az objektivitás megtartása.

Újabb 5 tartalomtípus céges blogokra

Teszteljünk!

Amennyiben egy a mienknél jobb terméket veszünk górcső alá, akkor úgy tudjuk elkerülni a kellemetlen felismerést, hogy nem hasonlítjuk hozzá a mienkhez, csupán ténymegállapítunk. Persze lehet jól manőverezni mind a vizsgált termék vagy szolgáltatás kiválasztásával, illetve a vizsgált részek kiemelésével.

Egy kis útmutató egy teszt megírásához:

  • mutassuk be a terméket
  • mutassuk be a készítőt, gyártót, szolgáltatót
  • írjuk le a termék alapjait (mire jó, hogyan működik, stb.)
  • mondjuk el nekünk mi tetszett
  • és mi nem tetszett…
  • Összegezzünk

E-book

Szintén klasszikus tartalommarketing anyagról beszélhetünk. Bizonyára Önök is gyakran találkoznak olyan oldalakkal, cégekkel, akik pl. feliratkozásért cserébe egy remek anyagot ajánlanak.

Az e-bookok megírása nagy feladat. A leggyakrabban PDF formátumban közzétett anyagok témaválasztása az egyik legnehezebb pont, hiszen lehet akármennyire alapos is a munkánk, ha maga az alapfelvetés és a téma nem elég erős és hatásos.

Egy e-book publikálása tovább növeli erősségünket és hitelünket az iparágban, ha egy összetettebb anyagot készítünk, akkor könnyedén tanulmányként is kezelhetjük azt. Gondolom, már tudják, hogy ennek milyen előnyei vannak az olvasók és a fogyasztók szemében, kiváltképpen a B2B szegmensben.

Újabb 5 tartalomtípus céges blogokra

Az e-book műfaj összetett munkát igényel

A téma kiválasztásánál ügyeljünk arra, hogy ahhoz megfelelő belelátásunk legyen, illetve megfelelő hosszúságban és minőségben tudjunk írni róla. Fontos, hogy a hosszúságot relatívan kell kezelni, csak akkor írjunk újabb és újabb fejezeteket, ha azok hozzáadnak a könyv valódi értékéhez.

A 2 részes cikksorozatunk végéhez értünk, a cikkekben bemutatott 5-5 példa elegendő mankó lehet arra, hogy céges blogunk tartalom szempontból megfelelően sokszínű és professzionális legyen.

Sok sikert!