Így időzítsünk a közösségi oldalakon

Mikor osszunk meg tartalmat a közösségi oldalakon?

Több cikkel foglalkoztunk már a céges blogok és oldalak tartalmi aspektusával, ám ha van már tartalmunk, akkor annak hatékony megosztása közel olyan fontos lehet, mint maga az anyag összeállítása.

Bizonyára Önök közül is sokan rendelkeznek tapasztalattal a közönségük aktivitását illetően, ám vannak trendek, melyeket megfogadva sok időt és energiát spórolhatunk meg magunknak.

A különböző közösségi média platformok változó időszakokban mutatnak nagyobb aktivitást, ám az alábbi statisztika általánosított, így az adott célcsoportunk viselkedése jelentősen befolyásolhatja a valós eredményeket.

Mikor osszunk meg tartalmat a közösségi oldalakon?

Mikor osszunk meg tartalmat a közösségi oldalakon?

Ilyen megállapítás lehet az, hogy ha a célközönségünk dolgozik reggel 9-től délután 5-ig, akkor vélhetően Facebookon és egyéb platformokon nem túl aktívak, így a megosztásainkat ehhez igazítsuk. Ismerjük meg ügyfeleinket!

Amennyiben web2-ben aktívabb, szocializáltabb a közönségünk, érdemes a többi közösségi oldalt is figyelemmel követni. A fiatalabb magyar közönség Twitterezik, megszállottan Instagrammozik, és B2B vonalon fel sem merülhet a LinkedIn elhanyagolása (na és a Google+?!).

Blog

Magán a blogunkon, híroldalunkon (és nem mellékesen hírleveleinkben) igyekezzünk rendszeresített időpontokban megosztani, ehhez hozzászoknak az olvasók, így már megszokásból is keresni fogják az általunk kapott friss tartalmat (még akkor is, ha amúgy nem napi szinten látogatják oldalunkat).

Tehát adott témakörben mindig a hét egy fix napján posztoljunk új tartalmat.

Facebook

Hazánkban jelenleg hozzávetőlegesen 4.8 -4.9 millióan használják a legnépszerűbb közösségi oldalt, közel a fele a lakosságnak, ez a szám már önmagában elég indok arra, hogy a legnagyobb figyelmet eme platform felé fordítsuk.

Mikor osszunk meg tartalmat a közösségi oldalakon?

Facebook még mindig a legfontosabb

Célközönségünket pontosan kell ismernünk tartalomfogyasztás, valamint demográfiai szempontból is. A magyar FB használók nagyobb része, 52%-a nő, legnagyobb arányban a 25-35 éves korosztály képviselteti magát. Nem meglepő, hogy a többség már okostelefonján is eléri az oldalt (65%-ban Android készüléken).

A felmérések szerint a mobilon keresztül Facebookot használok 80%-a rögtön reggel is elindítja az applikációt, ám munka közben jelentősen kevesebben kattannak rá az oldalra, bármilyen platformról is van szó. Általánosságban kijelenthető, hogy hétköznaponként reggel 6 és 8 óra, illetve 13 és 14 óra, valamint 17 és 19 óra között érdemes tartalmat megosztani. A hétvégéket viszont felejtsük el, bár egy tipp: ütemezzünk be már korábban megosztott tartalmakat ismétlés gyanánt.

Twitter

Fiatalabb generáció, aktívabb web2 fogyasztók közege ez, így olvasóink közül is kevesebben lehetnek jelen ezen az oldalon. Érdekesség, de a statisztikák szerint hétvégén 30%-kal nő a Twitteresek aktivitása, így már nem elhanyagolható a hétvégi időpont sem.

A legtöbb hangoztatott tipp azt mutatja, hogy a rövid, 100 karakternél is rövidebb tweetek több aktivitást érnek el, illetve két hashtag-et érdemes optimálisan használni egy bejegyzéshez. A legjobb idő a megosztásra hétvégén 13 és 15 óra körülre tehető.

Google +

A Google + megkerülhetetlen, ha másért nem SEO szempontból egyszerűen muszáj használni, hiszen a keresőóriás agresszívan igyekszik egyre nagyobb hangsúlyt fektetni a közösségi oldalára (ránk kényszeríti).

Mikor osszunk meg tartalmat a közösségi oldalakon?

Ne csak egy oldalra koncentráljunk!

A Google + gyér látogatottsága miatt az esti pontok gyakorlatilag használhatatlanok, a reggel 9 és 11 közötti időszak azonban relatíve magas mozgolódást mutathat a felhasználók között.

LindkedIn

A legjobb B2B platformról beszélünk, így speciális adatokat is kapunk vizsgálatakor, ezek szerint leginkább a munka előtti és utáni közvetlen órákban használják a legtöbben az oldalt, kedden és csütörtökön kiemelkedő forgalmat generálva. Mivel a magyar felhasználók még nem túl jelentősen használják ki a megosztási lehetőséget, így a falakon nincs akkora aktivitás, hogy mindenképpen a legforgalmasabb időszakban kelljen posztolnunk és megosztanunk.

Láthatjuk, hogy minden platformnak megvan a saját közege, aktivitási időszaka, melyeket érdemes figyelembe venni és kihasználni. Azonban újfent fontos megjegyezni, hogy a saját célközönségünk fogyasztási szokása, illetve demográfiai adatai mindig speciálisak és azokból jelentős, sokkal pontosabb következtetést lehet levonni. Általánosságban azonban kijelenthető, hogy egy reggeli, illetve egy kora esti megosztással nem igen lőhetünk mellé.