7 ok, amiért nem töltik ki az űrlapodat!
Közzétéve: 2014. 07. 03.
/
A KKV-s vállalkozók és cégvezetők pontosan tudják, hogy az automatizmusokon alapuló marketinggel mennyi időt, erőforrást, azaz pénzt lehet megtakarítani és más hasznosabbra fordítani.
Az automatizmusok élharcosai az űrlapok, hiszen olyan ügyfélszerző eszközök ezek, melyek ha megfelelő módon vannak elhelyezve, akkor rengeteg ügyfélhez segíthetnek hozzá minket, teljesen automatikusan.
Ám, ahogyan egy weboldalnak is lehetnek alapvető hibái, úgy az űrlapok is gyakran már-már triviális problémákkal küzdenek.
Vegyünk sorra 7 ilyen űrlapoknál előforduló hibát, melyek miatt valószínűleg kevesebben töltik ki azokat!
1. Spamtől való félelem
A legtöbb felhasználó azért ódzkodik egy weboldalra való regisztrációtól, vagy email cím megadásától, mert fél tőle, hogy kéretlen levelek, reklámok tömkelege árasztja el a levelező rendszerét.
Azonban roppant egyszerű ezt a félelmet megelőzni, hiszen csupán világossá kell tenni, hogy miért is kérjük el a felhasználó email címét, és mire fogjuk azt használni. A spam-félelmet egy kiegészítő, felugró, magyarázó szövegbuborékkal könnyedén elűzhetjük!
2. Facebook bejelentkezés kérésekor nem tisztázni, hogy milyen adatokat kérünk és megjelenítünk-e valamit az idővonalon
Az emberek nem szeretik a személyes terüket kiadni cégek kezébe, egyre több az olyan tudatos felhasználó, aki kiemelten kerüli a közösségi oldalának hozzáférésének megadását harmadik félnek.
Amennyiben rendszerünk megkívánja, hogy egy felhasználó pl. a Facebook accountjával lépjen be, akkor feltétlenül közöljük vele, hogy melyek azok az adatok, melyeket felhasználunk. Biztosítsuk arról, hogy sem neki, sem kapcsolatainak nem küldünk spamet, vagy bármilyen automatikus üzenetet.
3. Törlés lehetőségére való felhívás
Sokan sok helyre regisztrálunk, ám a szolgáltatások és oldalak hada közül csak néhány épül bele a napi, heti rutinunkba, így a spamek elkerülése okán az igazán tudatos felhasználó törli azokat a hozzáféréseit, melyeket már nem használ.
Tegyük világossá a regisztrálási oldalon, hogy az adott felhasználó bármikor, feltétel nélkül törölheti később a hozzáférését, ezzel a kétkedő és bizalmatlan usereket is jobban regisztrációra sarkalhatjuk.
4. Személyes információk kezelése
Bizonyos szolgáltatásokhoz kiemelten személyes adatokat kell kezelnünk, legyen szó demográfiai adatokról, bankkártya számról, számlaszámról. Amennyiben a felhasználó bizalmatlan, akkor ezeket nem szívesen adja meg. Amennyiben a regisztráció során felhívjuk a figyelmét az adatkezelési irányelveinkre, esetleg valós adatkezelési nyilvántartási számmal is rendelkezünk, akkor ez a bizalmatlanság könnyedén kioltható.
Hívjuk fel a felhasználó figyelmét arra, hogy mind szoftveres, mind fizikai értelemben maximális biztonságban, komoly, többszörösen védett szerverparkban tároljuk adatait a törvényeknek megfelelően.
5. Csak annyi adatot kérjünk be, amennyire valóban szükségünk van
Sokan találkozhattunk már olyan űrlappal, mely irreálisan sok adatot kért be a felhasználótól, kitöltése túl sok munkát igényel, míg közben az ellenszolgáltatás vagy termék közel sem ellensúlyozza ezt.
Törekedjünk arra, hogy tényleg csak azokat az információkat kérjük be, melyekre feltétlenül szükségünk van, lényeg az egyszerűség, sallangmentesség. Ha egy űrlapot több energia kitölteni, akkor az ellenszolgáltatás is magasabb értéket képviseljen!
6. Csak olyat kérdezzünk, ami kapcsolódhat hozzánk
Amennyiben olyan adat bekérése szerepel űrlapunkon, mely nem releváns az adott szolgáltatásunk, termékünk témájával, használatával, az könnyen problémát szülhet.
Ha egy felhasználó ezzel szembesül, akkor vagy nem tölti ki az űrlapot, vagy nem valós információt ad meg. Mindkét esetet elkerülhetjük, ha csak releváns, érthetően szükséges adatokat kérünk be. Ha olyan adatra van szükségünk, melynek relevánssága kérdést vethet fel, akkor egy felugró, magyarázó szöveggel tegyük azt világossá.
7. Ingyenes vagy próbaverzióhoz bankkártya bekérése
Logikai bukfenc és bizalmatlanságot szül. Ingyenes programverziókhoz vagy szoftverekhez a felhasználó azért nyúl, mert csak tesztelni akar, vagy bizalmatlan. Amennyiben ingyenességet ajánlunk, de bekérünk bankkártyaszámot, akkor alapvető logikai paradoxonba kerülünk a felhasználók szemében.
Az egész a bizalomról, érthetőségről szól! Ahhoz, hogy a feliratkozást, regisztrációt elérjük, a felhasználók részére tisztán, érthetően, relevánsan és logikusan kell azt tálalnunk. Törekedjünk a tiszta játékra és célra, ne egy regisztrációs űrlappal akarjuk az éves piackutatást is letudni.