8 könyv, ami megváltoztathatja a vállalkozásod

Tapasztalt, profi szakemberek könyvei, amik minden vállalkozó számára hasznos információval szolgálnak.

konyvek

Eric Ries: Lean startup: Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá? (HVG Könyvek, 2013, 3900 Ft)

Ries a könyvével egy teljesen új szemléletet hozott be a startup vállalkozók világába: ahelyett, hogy arra várnál, hogy tökéletes legyen a terméked, inkább indítsd útjára minél előbb – és hagyd, hogy a vevőid döntsék el, mire van még szükségük.
Miért olvasd el? Mert a 2010-es évek üzleti kultúrájának ez az alapja, és mert könnyen és sokat segít abban, hogy minél vevőorientáltabb légy. (A Lean Startup-pal kapcsolatban itt találsz több információt.)

Dale Carnegie: Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket? (Bagolyvár Könyvkiadó, 2009, 1685 Ft)

Paul Graham, a Y Comibinator inkubátor alapítója „kritikus fontosságúnak” nevezi ezt a könyvet. Rengeteg tipp azzal kapcsolatban, hogyan beszélgess el és ismerj meg olyan embereket, akikkel éppen csak találkoztál, hogyan győzd meg őket, stb.
Miért olvasd el? Mert a könyv mindenki szociális képességeit képes fejleszteni. Ha elolvasod, nagyobb empátiával és odafigyeléssel fogsz tudni beszélni mindenkivel, így könnyebben rájössz, mire van szükségük, és hogyan adhatod ezt meg nekik.

Daniel Kahneman: Gyors és lassú gondolkodás (HVG Könyvek, 2012, 4900 Ft)

Kahneman pszichológus, és közgazdasági Nobel-díjat is nyert a behaviorális közgazdaságtanban végzett kutatásaiért. A könyv megkülönbözteti az első típusú, gyors, emocionális gondolkodást, és a lassúbb, logikusabb kettes típusú rendszert.
Miért olvasd el? Mert minél többet tudsz arról, mi alapján és hogyan hozol döntéseket, annál jobban ki tudod elemezni, hogy valóban jó döntéseket hozol-e.

Charles Duhigg: A szokás hatalma (Casparus Kiadó, 2012, 3200 Ft)

Duhigg, a The New York Times újságírója a neurológia és pszichológia eredményeit, valamint a környezeti hatásokat figyelembe véve elemzi, hogyan alakulnak ki egyes szokások a magánéletben, hogyan segítik a szokások a társadalmi mozgalmakat, és hogyan alakíthatunk ki saját magunk kedvező szokásokat.
Miért olvasd el? Mert ha tudod, hogyan alakulnak ki a szokások, könnyebb végiggondolni, hogyan válhat a Te terméked használata is szokássá.

Daniel H. Pink: Eladni emberi dolog (HVG Könyvek, 2013, 3900 Ft)

Pink kielemzi, hogyan változott az eladás az elmúlt 10 évben, és, hogy hogyan adhatunk el egy olyan világban, ahol egy kattintásra van az összes információ a termékünkről, és a konkurencia termékéről is.
Miért olvasd el? Mert Pink körülbelül 40 feladattal segít, hogy átvedd a vevőorientált gondolkodásmódot, és hogy minden helyzetben tudd, hogyan reagálj.

Jonah Berger : Contagious – Why Things Catch On (Simon&Schuster, 2013, $13.97)

Berger a Wharton Egyetem professzoraként kutatta, melyek azok a tartalmak, amelyeket legtöbbször osztunk meg, a legnagyobb hatással vannak ránk, és ez alapján olyan receptekkel állt elő, amik bármely cég marketingjét segíthetik.
Miért olvasd el? Mert Berger rengeteg inspiráló marketing példát hoz, gyakorlatilag minden szektorból. (Berger könyvéről és a startup marketingről itt tudhatsz meg többet.)

Clayton M. Christensen: The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail (Harvard College, 1997, $15.23)

Christensen azt vizsgálja, miért van az, hogy a nagyobb cégek elbuknak, és kis startupok veszik át a helyüket.
Miért olvasd el? Mert lassan 20 év után is emlegetjük a Christensen által kitalált „disruptive innovation” szókapcsolatot, és mert az egyik legjobb könyv az üzleti stratégiáról.

Simon Sinek: Kezdj a miérttel – Hogyan ösztönöznek a nagy vezetők mindenkit cselekvésre (Mayer Consultin s.r.o, 2013, 3450 Ft)

Sinek a cégvezetés alapvető stratégiai pontjait szedte össze, rengeteg példával.
Miért olvasd el? Mert ha bizonytalan vagy, mit kell tenned a cégedben, Sinek módszerei segítenek tisztán látni, hogy mi lehet a végcélod, és hogyan érheted azt el.

+1 Ha olvasni épp nincs időd…

Pénzcsináló (Moneyball, 2011)

Az Oakland Athletics baseballcsapatot Billy Bean menedzser a tönk széléről rántotta vissza. Újraépítette a csapatot empirikus analízis alapján, és az új csapattal egymás után 20 játékot nyertek meg, ami rekord a ligában. A Pénzcsináló sokáig motoszkál az emberben, és segít jobb, profibb döntéseket hozni.