5 értékesítési tipp, amit azonnal kipróbálhatsz
Közzétéve: 2014. 09. 17.
/
Az alábbiakban összegyűjtöttünk 5 tippet arra, hogyan turbózd fel az értékesítési technikádat. Egyik tipp sem igényel nagy változtatásokat az időbeosztásodban, vagy anyagi befektetést, de ha bármelyiket elkezded alkalmazni, és legalább két hétig tudatosan használni, a hatás nem fog elmaradni.
- Jelezz vissza azonnal
Miért? A kapcsolatotok így teljesen másképp fog elindulni: a vevő rögtön érezni fogja, hogy kiemelten fontos számodra.
Hogyan? Ha egy potenciális vevő küldött egy érdeklődő e-mailt, ha feliratkozott a hírleveledre, kapcsolatba lépett Facebook-on vagy más módon, jelezz vissza neki 5 percen belül!
Amikor kapcsolatba lépsz vele, az első és a legfontosabb kérdés részedről az legyen, hogy mire van szüksége? Ha ezt tudod, már bemutathatod, a Te terméked hogyan oldja meg a problémát, miért érdemesebb azt választani, mint másét a piacon, és miért érdemes már most vásárolnia? - Kérj ajánlásokat
Miért? Akár a magánéletükből, akár konferenciákról, kiállításokról lehet a vevőidnek olyan network-je, akiknek pont a Te termékedre van szüksége. Lehet, hogy ezeket a vállalkozásokat Te nem is ismered, de mindenképp érdemes velük kapcsolatba lépned – hiszen, ha majd tanácsot kérnek az ismerőseiktől, már lesz, aki jó szívvel fog ajánlani.
Hogyan? Amennyiben egy vevőd megemlíti, hogy mennyire elégedett a termékeddel, ne csak köszönd meg és örülj neki (bár ezeket a lépéseket se hagyd ki!), hanem kérdezd meg, eszükbe jut-e olyan cég az ismeretségi körükből, akik szintén hasznosnak találnák a termékedet. - Upsell – extra szolgáltatás/termék értékesítés
Miért? A legtöbb startup vállalkozás nagy hibája, hogy nem próbálják a vevőik értékét növelni, hanem új vevőket próbálnak szerezni. A piac azonban véges, és új vevőket szerezni sokkal drágább.
Hogyan? Olyan dolgokra gondolj, amik egyszerűek, de megkönnyítenék a vásárlóid életét – főleg, ha egy helyen kaphatók azzal a termékkel/szolgáltatással, amit már kedvelnek. Például, ha Adwords fiókokat kezel a céged, érdemes lehet grafikusokat felvenni, akik remarketing vagy display hirdetéseket készítenek. Ha app-eket készítesz, érdemes felajánlani a begyűjtött adatok profi analizálását is – természetesen extra szolgáltatásként felszámolva. - Írj köszönőlevelet/telefonálj meeting után!
Miért? A vevőid sokszor elfoglaltak – nem árt őket emlékeztetni arra, hogy mi történt a meetingen, valamint megpendíteni, hogy esetleg újra találkozhatnátok, és mélyebben be tudnád mutatni a terméked. Így ismét gondolni fognak a cégedre, és ha visszaírnak egy időponttal, már úgy készülhetsz, hogy valóban konvertálhatnak; ha pedig nemleges a válaszuk, tudod, hogy ne pazarold az idődet: nem tudsz üzletet kötni velük.
Hogyan? „Kedves XY! Nagyon örülök, hogy lehetőségem nyílt megismerni Téged, és a cégeteket – a munkátok rendkívül érdekes. A Mi részünkről szívesen működnénk együtt, ha szeretnétek több információt kapni a termékről, kérlek, ne habozzatok minket keresni. Üdvözlettel, …” Hasonló e-mailt érdemes a találkozó utáni napon kora délután elküldeni – ekkora már volt idejük átgondolni a hallottakat, és valódi választ képesek adni.
Vigyázz: Sok vásárló számára a telefonhívás túl sok lehet. Az e-mail időt ad nekik arra, hogy át tudják gondolni, vagy meg tudják beszélni a kollégáikkal a hallottakat.
Természetesen előfordulhat, hogy olyan ügyféllel volt meetinged, aki nem szeret e-mailezni – mint az értékesítésben mindig, ezt a választást is a vevő személyére kell szabnod! - Tedd rutinná, hogy a már meglévő vevőiddel kapcsolatba lépsz!
Miért? Az, ha csak kampányszerűen koncentrálsz az eladások növelésére, az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, nem elég.
Hogyan? Minden nap szánj időt – akár egy fél órát – arra, hogy kapcsolatba lépj a régebbi vevőiddel, és megkérdezd, elégedettek-e, van bármi, amiben segíthetnél, illetve, hogy köszönőleveleket írj azoknak, akikkel meetinged volt.