Az első vevőid megszerzése: hat tipp
Közzétéve: 2014. 09. 19.
/
Mind hallottuk a sikertörténeteket a hihetetlen feliratkozószámokat produkáló Facebook-ról, Instagram-ról, vagy Pinterest-ről. B2B cégek esetében azonban sokszor nehezebb a helyzet – elsősorban nekik szól ez a hat tipp arról, hol érdemes a vevőket keresni, és hogyan érdemes megragadni a figyelmüket.
- Az első lépés: ki a vevőd?
A „Milyen problémát old meg a terméked?” mellett a legfontosabb kérdés: „Ki a vevőd?”. Ugyanis, ha csak nem találtad fel a rák ellenszerét, nem mondhatod azt, hogy a terméked „mindenki” szívesen használná.
Képzeld el, hogy ki az, aki számára a terméked hamar nélkülözhetetlenné válna. Kis -, és középvállalkozók, akiknek az évi jövedelmük nem haladja meg a 150 millió forintot? 18-45 év közötti, szépségápolásra legalább havi 10 000 Ft-ot költő nők? - Hol találod meg a vevőidet?
Amennyiben B2B vállalkozásod van, érdemes a legelső vevőidet személyesen, vagy legalábbis direkt marketinggel felkeresned. Több online cégjegyzék is működik, ahol tevékenység szerint kereshetsz rá a lehetséges vevőidre: ha körfűrészt adsz el, érdemes például az ácsokra rákeresni.
Fontos azonban észben tartani a 80/20 szabályt: a bevételed 80%-a a klienseid 20%-ától fog származni. És bár annak érdekében, hogy „szájhagyomány útján” minél több emberhez eljusson a vállalkozásod híre, fontos sokakat felkeresni, de a legtöbb energiát, pénzt, és időt azokba fektesd, akitől a legtöbbet is fogod visszakapni.
B2C esetében a legtöbbet a vevőidről a Facebook graph search segítségével tudhatsz meg. Ha vicces bicikliülés-huzatokat árulsz, kik azok, akik szeretik a biciklizést? Mi a közös bennük, például milyen online hírportált olvasnak? Ha ezt megtalálod, már tudod, hova menj PR-cikkért. - Ne add fel.
A „Hetes szabály” értelmében az embereknek legalább 7 alkalommal kell látniuk valamit, mielőtt az megragad bennük.
Hogyan érd el a 7 alkalmat?- Telefonhívás: Az egyetlen nehézség a telefonhívásban, hogy nem feltétlenül jutsz át a titkárnők és asszisztensek hadán a döntéshozóig.
- Posta: Jó taktika lehet, hogy kis céges ajándékokat küldesz brosúrával együtt.
- E-mail: Érdemes lehet a LinkedIn-en utánanézni, kik dolgoznak a cégnél, és vezeteknev.keresztnev@cegnev.hu, vagy keresztnev.vezeteknev@cegnev.hu e-mail címmel próbálkozni az info-s e-mail címek helyett. Ez azonban sokak számára tolakodó lehet, így ezt „végső megoldásként” javasoljuk, és akkor is csak személyre szóló ajánlattal együtt.
Azonban figyelj arra is, hogy ne vidd túlzásba: ne hívj fel valakit egy nap háromszor. Ehelyett inkább dolgozz ki egy értékesítési naptárat, hogy melyik nap kinek küldtök e-mailt, postáztok valamit, látogatjátok meg.
- Készíts értékes tartalmat.
Miközben arra vársz, hogy visszahívjanak, miért ne készítenél egy, az üzletágadhoz tartozó blogot? Ha úgy gondolod, hogy az az üzletág, amiben mozogsz, túl unalmas ehhez, szerencséd van – a versenytársaid is pont így fognak gondolkozni, így hiánypótló és egyedi leszel (nem mellesleg a SEO-pontszámod is emelkedni fog, így előkelőbb helyen fog mutatni a Google). Az amerikai Mint cég személyi pénzügyi app-eket gyárt, és a cég nemcsak, hogy egy rendkívül hasznos és érdekes blogot vezet, de minden alkalmat megragad arra, hogy vendég blogposztokat írjon – akár női online magazinokba, akár kisvállalkozásokkal foglalkozó hírportálokba, mindig a kontextushoz szabva a mondandóját.
De értékes tartalom lehet egy ingyenes e-book, vagy egy érdekes meetup megrendezése is – aminek segítségével rögtön több e-mail címnek juthatsz a birtokába. - Szerezd meg az érdeklődők e-mail címeit!
Ha az eddigi stratégiád meggyőzte őket, a legfontosabb, hogy olyan landing oldalad legyen, ahol egyszerűen és szívesen meg tudják adni az e-mail címüket. A/B teszteléssel (azaz, ha a látogatók egyik része egy bizonyos oldal egy verziójára érkezik, a látogatók másik fele pedig ugyanazon oldal egy más verziójára, ami egy picit más csak) könnyen meg tudod állapítani, milyen módszerek működnek a legjobban (rövid vagy hosszú leírás, milyen színű gomb, stb.) - E-mail marketing
Az e-mail marketing átlagosan az online vásárlások 30%-áért felelős. (Eddig írásainkat e-mail kampány témakörben itt találod.)
Ha megvan az e-mail címük az érdeklődőknek, már csak rajtad áll, hogy milyen gyorsan tudod őket vevőkké konvertálni. Számos taktika létezik arra, hogyan hívd fel a vevőid figyelmét arra, hogy látogassanak vissza, és használják a termékedet – a Dropbox például egy pár nap után e-mailt küldött a felhasználóinak, ha azok nem telepítették a szoftvert, ezzel emlékeztetve őket a termékükre, buzdítva őket, hogy kezdjék el azt használni.