7 cégvezetési taktika, amit átvehetsz a Google-től
Közzétéve: 2014. 09. 28.
/
A Google a fantasztikus termékei mellett a lehető legjobb és legtehetségesebb kollégák munkájára és lelkesedésére is épül. A frissen végzett diákok vetekednek azért, hogy a cégnél dolgozhassanak – és nem csak a fizetés miatt. A Google-nél a munkatársak úgy érzik, megbecsülik őket, és fontosak a cég számára.
Mi az a 7 menedzsment technika, amit Te is átvehetsz a Google-től?
Forrás: Shutterstock.com
- Teremts olyan légkört, amiben az alkalmazottaid szívesen elmesélik az őrült ötleteiket is.
Hogyan? Mindig becsüld meg, amit mondanak; ha bármi megvalósul, emeld ki, hogy kinek az ötlete volt, és részesítsd jutalomban.
Miért? Ők ismerik a legjobban a saját részlegüket: hallgass rájuk. Nem mindig lesz felhasználható, amit mondanak, de mindenből tanulni fogsz. - Rendszeresen kérdezd meg a részlegek vezetőitől, éppen mit csinálnak.
Larry Page, a Google CEO-ja a pozíciójába lépésekor minden menedzserétől azt kérte, mondják el 60 vagy kevesebb szóban, milyen projekteken és hogyan dolgoznak.
Hogyan? Tarts effektív meetingeket, ahol személyesen beszélsz az alkalmazottaiddal a stratégiai döntésekről, és listát állítasz fel az elvégzendő feladatokról.
Miért? Ha 60 szóban nem tudják elmondani, mint csinálnak, valószínűleg ők maguk sem értik a feladatukat. Ezenkívül meggyorsítod a döntési folyamatot is. - Hagyd, hogy tényleg ők kontrollálják a problémát, amit meg kell oldaniuk.
Hogyan? Ne mikro-menedzseld a problémát. Ha a kollégáid tisztában vannak a cég stratégiai célkitűzéseivel, és tudják, hogy mik az elvárások velük szemben, bíznod kell abban, hogy úgy végzik el a feladatot, ahogy az szükséges.
Miért? Mert a legtöbb ember, ha felelősséget kap, sokkal jobban teljesít, hiszen a projekt sikere személyes büszkeségének a része lesz. - Légy érdeklődő!
Hogyan? Ismerd meg a kollégáidat a munkán kívül is! Segítsd az újonnan érkezőket a beilleszkedésben!
Miért? A jó irodai kultúra szerves része, hogy a munkatársaid megbíznak benned, Ha jól érzik magukat a munkahelyen, sokkal kevésbé valószínű, hogy felmerül bennük, hogy munkahelyet váltsanak. - Légy eredmény-orientált.
Hogyan? Ha tudod, mik a cég stratégiai céljai, könnyedén kommunikálni tudod, mik az elvárások a kollégáid felé.
Miért? Ha tudod, hogy a kollégáidnak mik az elvégzendő feladataik, könnyebben le tudtok ülni, és megbeszélni, hogyan tudják megvalósítani, illetve, hogy mi motiválja őket – lehet ez segítség a továbbképzésben, vagy heti egy-két nap távmunka. - Legyen annyi technikai tudásod, hogy tudj segíteni a csapatodnak!
Hogyan? Legyen annyi tudásod, hogy átlásd a technikai/értékesítési/marketinges feladatokat, hogy tudd, mennyi időd vesz igénybe egy-egy feladat, milyen eredményeket várhatsz, illetve, hogy be tudj segíteni, ha úgy alakul.
Miért? Fontos, hogy tudj annyit, hogy a felvételi beszélgetéseken kiszúrd, ki a megfelelő ember, illetve, hogy milyen időszakra mennyi költségvetést tervezz. - A 70/20/10 szabály
A Google híres időbeosztási szabálya a következők szerint épül fel:- Az alkalmazottak idejük kb 70%-át töltik a cég fő termékeinek a csiszolásával (hirdetés, keresés)
- Az idő 20%-át a további üzletágakon dolgozva töltik (Hírek, Térkép)
- 10% -ot pedig teljesen különböző dolgokon dolgozva – a dizájnereket például bátorítják, hogy új megoldásokkal álljanak elő.
Hogyan? Bátorítsd a munkatársaidat arra, hogy álljanak elő új ötletekkel!
Miért? Az egyetlen jobb dolog a visszatérő vevőnél az, ha a visszatérő vevő még többet is vásárol, mint első körben tette – ehhez azonban változatos terméklista kell. Mi lehet annál jobb, mint mikor valaki olyanban merül fel egy új, kiegészítő termék ötlete, aki egész nap a vevőkkel beszél?