18 e-commerce tipp

A weboldalad a legtöbb esetben a boltod is. Ha van fizikai üzlethelységed is, ma a vásárlók rendkívül tudatosak, és meg fogják nézni az üzletedet a weben is. Ez alapján fognak képet alkotni arról, hogy megfelelsz-e annak, amire szükségük van, hogy profi vagy-e, hogy megbízhatnak-e benned. Ezért arra, hogy a weboldalad hogy néz ki, milyen a tartalma, ne sajnáld az időt.

Tippjeink összegyűjtik, hogy mi az, amire mindenképpen figyelned kell az oldalaid kialakítása során; hogyan tudsz érdeklődést és bizalmat ébreszteni a vásárlóidban, és mi az, amire a vásárlók figyelni fognak.

shutterstock_197519972

  1. Az első és legfontosabb kérdés: Milyen problémát old meg a terméked?
    Ne felejtsd el: lehet, hogy a Te weboldalad, de az üzenet a vevőnek szól. Az oldalad fő témája az legyen, hogy mi az, amit a termékeddel/szolgáltatásoddal a vevő el tud érni, de anélkül nem? Hogyan teszed könnyebbé a vevő életét, hogyan spórolsz neki időt és pénzt?
    A weboldal kialakításakor elsősorban tedd fel ezeket a kérdéseket magadnak, és írd le a válaszaidat egy papírra. Ezek lesznek azok a kulcsszavak, amik mentén fel tudod építeni az adott oldalt.

    • Ha már vannak vevőid, kérdezd meg őket is: hogyan tette a terméked/szolgáltatásod könnyebbé az életüket? Néha olyan visszajelzést is fogsz kapni, amire magadtól nem is gondoltál volna.
  2. Mikor azon gondolkozol, milyen problémát oldasz meg, kérdezd meg magadtól azt is, milyen kifogásai lehetnek a potenciális vevőknek a terméked ellen, és készülj ellenérvekkel – persze nem nyilvánvalóan, de legyenek meg az oldalon a válaszok.
    • Például ha a terméked a versenytársaid ára felett van, legyen meg az oldaladon, miért kerül ennyibe a terméked (jobb minőségű alapanyagok/hosszú évek kutatása/jobban képzett munkatársak, stb).
  3. Mi az adott landing oldal célja? Mit akarsz vele elérni?
    Nem feltétlenül minden oldal célja az, hogy a látogató a kosarába helyezze a terméked, vagy megrendelje a szolgáltatásod. Egy oldalnak egy üzenete, egy célja, és egy lehetséges megléphető akciója legyen, és az adott oldal minden tartalma ezt erősítse/támogassa, legyen az elérni kívánt eredmény

    • a cég megismertetése/pozícionálása
    • hírlevél feliratkozás
    • értékesítés
  4. Azt, hogy mi legyen egy-egy oldal célja, döntsd el az alapján, honnan érkeznek az oldal látogatói.
    • A legfontosabb, hogy minden Adwords kulcsszavad a megfelelő oldalra vezessen. Például, ha valaki még csak érdeklődik a termékcsoportod iránt, akkor lehet, hogy jobb, ha az oldalad csak egy általános áttekintést tartalmaz, a végén egy linkkel, hogy hogyan tudnak vásárolni/kapcsolatba lépni veled. Így építed a veled szembeni bizalmukat, és bizonyítod a szakértőségedet.
    • Ha például az iparágaddal kapcsolatos kereső kifejezéseket ütik be, érdemes lehet összefoglalni a legújabb híreket, és felajánlani, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.
    • Ha már a céged nevére keresnek rá, érdemes a hirdetéseket rögtön értékesítési oldalra továbbvezetni.
  5. 5 másodperces szabály
    Az emberek 5 másodpercet fognak az oldaladra szánni, és eldönteni, hogy ez az, amit keresnek. Ezért a következő design- és tartalomszabályokat tartsd észben:

    • Tartsd az olvasási mennyiséget a minimumon: írd meg a reklámszöveget, majd felezd el.
      Az emberek a címeket fogják elolvasni, a képeket megnézni, a gombok feliratait elolvasni, és a listákba beleolvasni. Ha ez felkelti az érdeklődésüket, tovább kattintanak más oldalakra, vagy feliratkoznak a hírlevélre.
    • Minden, az oldalon megjelenő gomb és felhívás ugyanazt az üzenetet közvetítse.
      Ahogy a 4. pontban szerepel: egy oldal, egy felhívás.
    • Legyen az oldalon sok fehér hely – legyen jól átlátható, nem zsúfolt.
    • Jó tanács, hogy mikor a dizájnt készítitek, nyomtasd ki az oldalt, függesszétek ki, és kérjétek minél több ember véleményét. A képernyőről kiragadva néha olyasmi is feltűnik, ami azon át tekintve nem.
  6. A Call-to-Action (a „Vásárlás”/”Hírlevél-feliratkozás”, illetve egyéb gombok gyűjtőneve) mindig jelenjen meg még mielőtt a látogatónak görgetnie kelljen – ez mobilon különösen fontos.
  7. Legyenek az oldaladon kutatásokkal alátámasztott számadatok.
    Hogyan segít a terméked/szolgáltatásod? Eddig hány kliensed volt? Hány extra funkció jár a legújabb update-edhez? Mindig hangsúlyozd a versenyképes előnyöd, és emeld ki a vevőt érintő hasznot, ami a termékedből fakad.
  8. Legyenek az oldaladon ajánlások!
    Ez segíti, hogy a vevőid bízzanak benned, és lássák, más cégek/személyek hogyan használják a terméked.
  9. Legyen az oldaladon videó!
    Ha olvasni nem is olvasnak, az emberek könnyebben kattintanak rá egy szép, emészthető videóra, ami világosabban elmondja, hogy mire lehet a termékedet használni és hogyan, mint 10 A/4-es oldal.
  10. Fogd a felhasználási feltételeket rövidre.
    Minél hosszabb, annál kevésbé fognak bízni benned a vevőid, és rejtett költségekre/adathalászatra fognak gyanakodni. Az oldalad lényege pedig az, hogy meggyőzd a vevőidet, adjanak pénzt ki a céged számára az interneten keresztül – ez pedig elég erős bizalmi kapcsolatot feltételez.
  11. Mutass egy arcot!
    Bár jó ötlet lehet az ajánlások mellé fotót rakni, már az is nagy segítség, ha a reklám stock fotókból olyanokat választasz, amin egy arc szerepel – az emberek szívesebben kattintanak ilyen reklámokra.
  12. Menj végig egy próbavásárláson. Menj végig rajta még egyszer. Kérd meg 3 ismerősödet, hogy csinálják végig.
    A netes vásárlásnak rengeteg buktatója lehet, ami Neked – aki hozzá van szokva a rendszerhez – fel sem tűnik. Viszont azoknak az ismerőseidnek, akik 1) sokat vásárolnak a neten 2) soha nem vásárolnak a neten lehetnek olyan ötleteik, amik sokkal egyértelműbbé, vagy színesebbé teszik a vásárlási folyamatot. Fontos, hogy mindkét féle embert (gyakori netes vásárló/ritka netes vásárló) megkérdezz: így hallani fogsz olyan ötletekről, amik Neked eszedbe se jutottak volna.
  13. Mérj mindent!
    A legfontosabb webes mérőszámokról szóló írásunkat itt találod.
    A mérőszámok segítenek abba, hogy megnézd, mennyi időt töltenek az oldaladon az érdeklődők, hol akadnak el a vásárlási folyamatban – és ha ezeket látod, addig tudod igazítani az oldalad, míg több időt nem töltenek ott.
  14. Az írásod
    • Tükrözze azt, ahogy beszélsz
    • Mellőzd a szakzsargont
    • Rövid mondatokban jelenjen meg
  15. Mielőtt élesítenéd az oldaladat, ellenőrizd, hogy a következők szerepelnek-e rajta:
    • Mi a versenyképes előnyöd?
    • Tiszta-e az üzeneted?
  16. Van-e bármi olyan dolog a honlapon, ami megzavarhatja az értékesítési/tanulási folyamatot?
    Például pop-up ablak, azonnal megszólaló zene, olyan menü, aminek más a tartalma/üzenete, stb.
  17. Tesztelj!
    Az A/B tesztelés az egyik leghasznosabb, amit a webes értékesítési folyamat érdekében tehetsz. A legfontosabb, amit tesztelned kell:

    • A szlogened. Biztosan több verziótok van, teszteljétek le minél előbb, hogy mi az, ami a leginkább visszhangra talál a közönségetek soraiba!
    • A CTA gombotok. Vásárlás, vagy vásárolj? Esetleg megnézem? Mi a helyzet a gomb méretével?
    • Oszlopos, vagy horizontális lay-out a megfelelőbb?
  18. Ha van lehetőséged, válts HTML 5-re.
    HTML 5-ben nem kérdés, hogy az oldalad gyönyörűen jelenik meg az összes különböző telefonon és tableten, és a videók/képek is gyorsan, hiba nélkül töltődnek be.