18 e-commerce tipp
Közzétéve: 2014. 10. 14.
/
A weboldalad a legtöbb esetben a boltod is. Ha van fizikai üzlethelységed is, ma a vásárlók rendkívül tudatosak, és meg fogják nézni az üzletedet a weben is. Ez alapján fognak képet alkotni arról, hogy megfelelsz-e annak, amire szükségük van, hogy profi vagy-e, hogy megbízhatnak-e benned. Ezért arra, hogy a weboldalad hogy néz ki, milyen a tartalma, ne sajnáld az időt.
Tippjeink összegyűjtik, hogy mi az, amire mindenképpen figyelned kell az oldalaid kialakítása során; hogyan tudsz érdeklődést és bizalmat ébreszteni a vásárlóidban, és mi az, amire a vásárlók figyelni fognak.
- Az első és legfontosabb kérdés: Milyen problémát old meg a terméked?
Ne felejtsd el: lehet, hogy a Te weboldalad, de az üzenet a vevőnek szól. Az oldalad fő témája az legyen, hogy mi az, amit a termékeddel/szolgáltatásoddal a vevő el tud érni, de anélkül nem? Hogyan teszed könnyebbé a vevő életét, hogyan spórolsz neki időt és pénzt?
A weboldal kialakításakor elsősorban tedd fel ezeket a kérdéseket magadnak, és írd le a válaszaidat egy papírra. Ezek lesznek azok a kulcsszavak, amik mentén fel tudod építeni az adott oldalt.- Ha már vannak vevőid, kérdezd meg őket is: hogyan tette a terméked/szolgáltatásod könnyebbé az életüket? Néha olyan visszajelzést is fogsz kapni, amire magadtól nem is gondoltál volna.
- Mikor azon gondolkozol, milyen problémát oldasz meg, kérdezd meg magadtól azt is, milyen kifogásai lehetnek a potenciális vevőknek a terméked ellen, és készülj ellenérvekkel – persze nem nyilvánvalóan, de legyenek meg az oldalon a válaszok.
- Például ha a terméked a versenytársaid ára felett van, legyen meg az oldaladon, miért kerül ennyibe a terméked (jobb minőségű alapanyagok/hosszú évek kutatása/jobban képzett munkatársak, stb).
- Mi az adott landing oldal célja? Mit akarsz vele elérni?
Nem feltétlenül minden oldal célja az, hogy a látogató a kosarába helyezze a terméked, vagy megrendelje a szolgáltatásod. Egy oldalnak egy üzenete, egy célja, és egy lehetséges megléphető akciója legyen, és az adott oldal minden tartalma ezt erősítse/támogassa, legyen az elérni kívánt eredmény- a cég megismertetése/pozícionálása
- hírlevél feliratkozás
- értékesítés
- Azt, hogy mi legyen egy-egy oldal célja, döntsd el az alapján, honnan érkeznek az oldal látogatói.
- A legfontosabb, hogy minden Adwords kulcsszavad a megfelelő oldalra vezessen. Például, ha valaki még csak érdeklődik a termékcsoportod iránt, akkor lehet, hogy jobb, ha az oldalad csak egy általános áttekintést tartalmaz, a végén egy linkkel, hogy hogyan tudnak vásárolni/kapcsolatba lépni veled. Így építed a veled szembeni bizalmukat, és bizonyítod a szakértőségedet.
- Ha például az iparágaddal kapcsolatos kereső kifejezéseket ütik be, érdemes lehet összefoglalni a legújabb híreket, és felajánlani, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.
- Ha már a céged nevére keresnek rá, érdemes a hirdetéseket rögtön értékesítési oldalra továbbvezetni.
- 5 másodperces szabály
Az emberek 5 másodpercet fognak az oldaladra szánni, és eldönteni, hogy ez az, amit keresnek. Ezért a következő design- és tartalomszabályokat tartsd észben:- Tartsd az olvasási mennyiséget a minimumon: írd meg a reklámszöveget, majd felezd el.
Az emberek a címeket fogják elolvasni, a képeket megnézni, a gombok feliratait elolvasni, és a listákba beleolvasni. Ha ez felkelti az érdeklődésüket, tovább kattintanak más oldalakra, vagy feliratkoznak a hírlevélre. - Minden, az oldalon megjelenő gomb és felhívás ugyanazt az üzenetet közvetítse.
Ahogy a 4. pontban szerepel: egy oldal, egy felhívás. - Legyen az oldalon sok fehér hely – legyen jól átlátható, nem zsúfolt.
- Jó tanács, hogy mikor a dizájnt készítitek, nyomtasd ki az oldalt, függesszétek ki, és kérjétek minél több ember véleményét. A képernyőről kiragadva néha olyasmi is feltűnik, ami azon át tekintve nem.
- Tartsd az olvasási mennyiséget a minimumon: írd meg a reklámszöveget, majd felezd el.
- A Call-to-Action (a „Vásárlás”/”Hírlevél-feliratkozás”, illetve egyéb gombok gyűjtőneve) mindig jelenjen meg még mielőtt a látogatónak görgetnie kelljen – ez mobilon különösen fontos.
- Legyenek az oldaladon kutatásokkal alátámasztott számadatok.
Hogyan segít a terméked/szolgáltatásod? Eddig hány kliensed volt? Hány extra funkció jár a legújabb update-edhez? Mindig hangsúlyozd a versenyképes előnyöd, és emeld ki a vevőt érintő hasznot, ami a termékedből fakad. - Legyenek az oldaladon ajánlások!
Ez segíti, hogy a vevőid bízzanak benned, és lássák, más cégek/személyek hogyan használják a terméked. - Legyen az oldaladon videó!
Ha olvasni nem is olvasnak, az emberek könnyebben kattintanak rá egy szép, emészthető videóra, ami világosabban elmondja, hogy mire lehet a termékedet használni és hogyan, mint 10 A/4-es oldal. - Fogd a felhasználási feltételeket rövidre.
Minél hosszabb, annál kevésbé fognak bízni benned a vevőid, és rejtett költségekre/adathalászatra fognak gyanakodni. Az oldalad lényege pedig az, hogy meggyőzd a vevőidet, adjanak pénzt ki a céged számára az interneten keresztül – ez pedig elég erős bizalmi kapcsolatot feltételez. - Mutass egy arcot!
Bár jó ötlet lehet az ajánlások mellé fotót rakni, már az is nagy segítség, ha a reklám stock fotókból olyanokat választasz, amin egy arc szerepel – az emberek szívesebben kattintanak ilyen reklámokra. - Menj végig egy próbavásárláson. Menj végig rajta még egyszer. Kérd meg 3 ismerősödet, hogy csinálják végig.
A netes vásárlásnak rengeteg buktatója lehet, ami Neked – aki hozzá van szokva a rendszerhez – fel sem tűnik. Viszont azoknak az ismerőseidnek, akik 1) sokat vásárolnak a neten 2) soha nem vásárolnak a neten lehetnek olyan ötleteik, amik sokkal egyértelműbbé, vagy színesebbé teszik a vásárlási folyamatot. Fontos, hogy mindkét féle embert (gyakori netes vásárló/ritka netes vásárló) megkérdezz: így hallani fogsz olyan ötletekről, amik Neked eszedbe se jutottak volna. - Mérj mindent!
A legfontosabb webes mérőszámokról szóló írásunkat itt találod.
A mérőszámok segítenek abba, hogy megnézd, mennyi időt töltenek az oldaladon az érdeklődők, hol akadnak el a vásárlási folyamatban – és ha ezeket látod, addig tudod igazítani az oldalad, míg több időt nem töltenek ott. - Az írásod
- Tükrözze azt, ahogy beszélsz
- Mellőzd a szakzsargont
- Rövid mondatokban jelenjen meg
- Mielőtt élesítenéd az oldaladat, ellenőrizd, hogy a következők szerepelnek-e rajta:
- Mi a versenyképes előnyöd?
- Tiszta-e az üzeneted?
- Van-e bármi olyan dolog a honlapon, ami megzavarhatja az értékesítési/tanulási folyamatot?
Például pop-up ablak, azonnal megszólaló zene, olyan menü, aminek más a tartalma/üzenete, stb. - Tesztelj!
Az A/B tesztelés az egyik leghasznosabb, amit a webes értékesítési folyamat érdekében tehetsz. A legfontosabb, amit tesztelned kell:- A szlogened. Biztosan több verziótok van, teszteljétek le minél előbb, hogy mi az, ami a leginkább visszhangra talál a közönségetek soraiba!
- A CTA gombotok. Vásárlás, vagy vásárolj? Esetleg megnézem? Mi a helyzet a gomb méretével?
- Oszlopos, vagy horizontális lay-out a megfelelőbb?
- Ha van lehetőséged, válts HTML 5-re.
HTML 5-ben nem kérdés, hogy az oldalad gyönyörűen jelenik meg az összes különböző telefonon és tableten, és a videók/képek is gyorsan, hiba nélkül töltődnek be.