Öt ötletes reklám 2014-ből
Közzétéve: 2014. 11. 02.
/
Jonah Berger, a Wharton Egyetem professzora szerint öt faktor befolyásolja, mennyire lesz hatásos egy-egy reklám:
- Társadalmi érték: hogyha az adott történet megosztása jobb színben tüntet fel minket (okosabbnak, érdekesebbnek tűnünk tőle)
- Szabad asszociáció: „Have a break, have a…”; „….-lel a mosógép is tovább él” – csak néhány példa, hogy tudnak a reklámok rávenni minket arra, hogy bizonyos élethelyzetekben természetesenek tűnjön a választásunk – anélkül, hogy végiggondolnánk, miért bizonyos mosópor felé nyúlunk.
- Érzelmek: Ha valami érzelmeket vált ki belőlünk, könnyebben megosztjuk.
- Nyilvánosság: Ha látjuk, hogy valamit mások is használnak, mi is könnyebben választjuk azt a terméket – a legjobb példa erre a női ruhaboltok mindenütt jelenlévő zacskói.
- Gyakorlati érték: Ha valamiből tanul a közönségünk, ami tényleg hasznos számára és a barátai számára, sokkal könnyebben osztják meg a reklámot, illetve mesélnek róla másoknak.
- Történetek: Az emberek egyik legnagyobb vágya az, hogy történeteket mesélhessenek és hallgathassanak. A legjobb, és a legjobban megosztott reklámok ezért azok, amik arra sarkallják a nézőket, hogy meséljenek róluk.
Ezen tényezők alapján összeszedtünk pár nagyon ötletes, és „viral” reklámot, amit nagyon sokan osztottak meg. A reklámok bemutatják, hogy igazából nincsen olyan üzletág, aminek ne lehetne érdekes és vicces reklámot készíteni:
Az Adobe képes volt közérthető formában prezentálni az analizálás fontosságát, egy vicces (érzelmek) és tanulságos (szabad asszociáció) reklámot teremtve:
A Guiness képes volt egy olyan sörreklámot készíteni, ami valóban meglepő és érzelemdús. Szintén jó példa Berger „szabad asszociációjára”: a reklám után valóban olyan emberek akarunk lenni, akik Guinnest isznak!
Jó életbiztosítási reklámot készíteni nem egyszerű. A TVC Thai Life Insurance ebben a reklámjában megfordította az ilyen reklámok szokásos módszerét, és nem a félelmet helyezte a középpontba, hanem az életigenlő optimizmust.
Reklám, ami elképeszt és olyan dolgokat mutat be, amit a legtöbben el sem tudnánk képzelni. Az IBM képes volt egy izgalmas reklámot készíteni egy olyan témában, amit középiskolában sokan végigásítoztak.
A HBO GO-nak sikerült egy olyan reklámmal előállnia, ami egy mindenki számára ismerős, kellemetlen szituációt mutat be rendkívül viccesen – és megoldást is nyújt rá!
HBO GO – Awkward Family Viewing – Your Choice from SS+K on Vimeo.