Napi 15 perc a Facebook hirdetéseid sikeréért
Közzétéve: 2014. 11. 07.
/
A szakértők azt javasolják, hogy ahelyett, hogy csak havonta egyszer néznél a Facebook hirdetéseidre, és optimalizálnád a kampányaidat, minden nap szánj időt arra, hogy megtaláld a legjobban működő hirdetéseidet, a legtöbb konverziót hozó fordulatokat, és használd azokat – a többire pedig ne költs több pénzt.
A Facebook hirdetéskezelőjébe belépve a kampányaiddal találod szembe magad, ahol láthatod, hány kattintást, konverziót, vagy oldal lájkot generált egy-egy kampányod. A legfontosabb mérőszámokat azonban a kampányokba belépve találod meg.
- Az első lépés, hogy légy tisztában azzal, mik az oldal feladatai. Három témának kell az oldaladon megjelenni: márkahűséget erősítő tartalom; érdeklődők rögzítése, és konverzió. A márkahűséget erősítő tartalom (vicces, vagy hasznos posztok) lesznek azok, amiket szponzorálhatsz, hogy minél aktívabb legyen az oldalad. Bár nem fogod tudni mérni ezek megtérülését, mindenképp több érdeklődőt fog hozni számodra.
- Nézd meg a hirdetéseid „Gyakoriság” mérőszámát. Ez azt jelzi, hányszor látta a közönséged a reklámodat. Ha ez a szám 10 fölött van, érdemes elgondolkodni azon, hogy új közönséget keress a hirdetéseidnek, hiszen azok, akiket érdekelte az, már biztosan kattintottak volna. Azonban ehhez a számhoz érdemes hozzánézni az átkattintási arányt is: ha az 1% alatt van, akkor a hirdetést megszüntetheted.
- Az elmúlt pár napot nézve, rendezd a hirdetéseidet a „Költség” alapján csökkenő sorrendben (a „Költség” szóra kattintva). Nézd meg, hogy a költségek mellé milyen az átkattintási arányod – bár sokan csak az „eredmények” oszlopot nézik, ha valóban sűrűn ellenőrzöd a hirdetéseidet, érdemesebb azokat a hirdetéseket, amiknek alacsony az átkattintási arányuk, már azelőtt megölni, hogy az eredmény oszlop soraiban nagy különbségek lennének.
- Azok a hirdetéseid a legjobbak, amiknél a Költség/Eredmény arány a legalacsonyabb. Az ezekben a hirdetésekben használatos módszereket kell minél több hirdetésben felhasználnod, illetve az adott hirdetés közönségét bővítened.
- Ha a „Jelentés megtekintésére” kattintasz a hirdetések között, rengeteg adattal találod szembe magad. Ha azonban itt rákattintasz az „Oszlopok szerkesztése” gombra, olyan mérőszámokat találhatsz, mint a „Műveletek” és a „Műveletenkénti költség”. Itt megkeresheted, hogy egy-egy hirdetésedre mi a leggyakoribb reakció, és, hogy ezek mennyibe kerülnek neked.