6 marketing tipp Seth Godintól

Seth Godin programozói és filozófusi diplomái után szerezte meg a Stanford Egyetemen az MBA-t. Godin volt az „engedély-alapú marketing” egyik első szószólója: elsőként ismerte fel, hogy a tévénézés visszaszorulásával a cégek többé nem tudják majd bárki figyelmét lekötni, hanem meg kell dolgozniuk azért. Azáltal, hogy egyre több tévécsatorna lett, majd az Internet beköszöntével egyre kevesebben néznek televíziót, a reklámoknak sokkal érdekesebbnek és megnyerőbbeknek kell lenniük, mint eddig bármikor. Az engedély-alapú marketingben azoknak kell releváns, érdekes történeteket mesélned a termékedről, akiket ez valóban érdekel, nem pedig tömegeknek. Azonban ha olyan történetet sikerül a termékedről mesélned, ami hatással van rájuk kapcsolatba lépnek veled, vagy mesélnek rólad a barátaiknak.

shutterstock_148862105

Godin-nek rengeteg olyan meglátása van, amit a cégeden belül Te is tudsz alkalmazni:

  • Ragadd meg a vevőd képzelőerejét!
    Mi az az egy különleges dolog, ami a termékeddel történt a gyártása alatt? Ha el tudod mesélni, és meg tudod ragadni a vevőid képzelőerejét már a címedben, nyert ügyed van. A feladatod, hogy azt a történetet add el a vevőidnek, ami a leginkább leírja a céged, és a termékedet.
  • Találd ki, mi lesz az ellentmondás!
    Túl drága. Nem tudnám kihasználni. Hova férne el?
    Ha beleéled magad a vevőd helyzetébe, és egy-egy landing page-eden megjeleníted, hogy miért éri meg számukra mégis a termékedet megvenni, garantáltan sokáig fog bennük motoszkálni, hogy mégis szükségük lenne a termékedre.
  • Mindig adj Call-to-Action-t az oldaladra, és ezt sose kelljen keresniük a látogatóidnak.
    „Vásárlás”, „Megnézem”, „Érdekel”, „Feliratkozom”. Minél több esélyt adsz, és minél könnyebbé teszed a vásárlást, vagy bármilyen művelet elvégzését a látogadóit számára, annál valószínűbb, hogy élni fognak vele.
  • Használj számokat.
    Vevőink 90%-a újravásárolja… 60%-kal növeli a bevételt…
    Ha számokat is raksz a reklámszövegedbe, sokkal hitelesebbé válsz. Fontos, hogy ezek a számok visszakereshetőek legyenek – tedd letölthetővé a felmérésedet valahol az oldaladon, hogy ezek ne legyenek üres szavak!
  • Használd az internetet kapcsolatépítésre.
    Ne feledkezz meg a közösségi média fontosságáról, mert itt tudsz érzelmi kötődést kialakítani a vevőiddel, és itt tudod megtalálni azt a precíz közönséget, akinek pontosan a Te termékedre van szüksége.
    Godin egyik fontos tanácsa, hogy a kapcsolatépítéshez nagylelkűnek kell lenned – mert senki sem akar kapcsolatban maradni valakivel, aki kicsinyes. Légy nagylelkű az időddel, és válaszold meg az összes felmerülő kérdést, valamint légy nagylelkű a rendelkezésedre álló információkkal, és adj minél több hasznos tudást azoknak, akik ezt örömmel fogadják tőled.
    A nagylelkűség része lehet az is, hogy kapcsolatba hozod a vevőidet egymással. Egy közös pontjuk biztos van, és nagyon hasznos együttműködéseknek az alapja lehetsz – ami pozitív élményeket fog okozni számukra, és támogatja majd, hogy újból tőled vásároljanak.
  • Válaszd ki a közönséged – óvatosan. Nem kaphatsz engedélyt 10 millió embertől arra, hogy megoszd velük a történeteted. Ehelyett koncentrálj a piac azon kis szegmensére, akiknek valóban van mit ajánlanod, és érdekli őket a történeted. Célozd meg őket hasznos, valóban személyes hangvételű hírlevelekkel.