Hogyan legyél sikeres a kiállításokon?
Közzétéve: 2014. 11. 14.
/
Ha meghoztad azt a döntést, hogy beruházol egy standra, egy olyan kiállításra, amit ígéretesnek találtál, akkor hozd ki belőle a legtöbbet! A kiállításokon három dologra kell koncentrálnod: lead generálás, eladás, és kapcsolatszerzés. Szerencsére pár alapszabály betartásával mindhárom elérhetővé válik!
- Válaszd ki a számodra legmegfelelőbb helyszínt.
Egy-egy kiállítás drága lehet, de előfordulhat, hogy bizonyos vevőkkel csak ott találkozol. Nézd meg, hogy az előző években kik állítottak ki: ott vannak a konkurens cégek? Vagy olyan egyéb kiállítók, akikkel szívesen megismerkednél, mert úgy érzed, tanácsot tudnának adni, illetve együtt tudnátok működni? Hasznos lehet, ha az ismeretségi körödben megkérdezed, volt-e már valaki az adott kiállításon, és mik a tapasztalatai, milyen ROI-ra számíthatsz. - Legyen speciális árazásod.
Egy-egy kiállításon szinte elvárt, hogy egy olyan ajánláttal menj ki, ami megismételhetetlen, és máshol nem kapják meg. Ez több célt is szolgál: harsogó „-30%” vagy „ajándék” feliratokkal könnyebb embereket bevonzani, és bár lehet, hogy kontra-produktívnak tűnik (nem vesztesz így több pénzt, mint nyersz?), minél többen jönnek oda hozzád, annál többen ismerik meg a terméked és a neved, és annál könnyebben ajánlanak másoknak is. Az emberek büszkék arra, ha jó üzletet csinálnak, és a kiállítások feladata, hogy minél szélesebb közönség megismerjen.
Ne feledkezz el azokról sem, akik nem vásárolnak Tőled ott, abban a pillanatban. Legyen lehetőség hírlevél-feliratkozásra, hogy minél több kontaktot gyűjts, és azoknak, akik a kiállításon iratkoztak fel, adj speciális ajánlatot e-mailben. Így több feliratkozót tudsz gyűjteni, ráadásul olyanokat, akikről máris tudod, hogy érdeklődnek annyira az üzletágad iránt, hogy kiállításra járjanak. Ezzel a tudással már specializált tartalmú e-maileket fogsz majd tudni küldeni. - Tedd a standod különlegessé.
Járj nyitott szemmel a világban: mi az, ami Téged megfog, bevonz? Nézd végig a korábbi évek kiállításain készült fényképeket, mi volt az a dizájnelem, ami azonnal kiugrott egy-egy standnál? Ne ragadj le az elcsépelt ajándék céges toll ötleteknél: legyen házi készítésű muffin az asztalodon, iPadek, amiken a termék tervrajzát lehet megnézni, vagy az ingyenes e-bookotokat… Bármi, amit valamennyire is össze tudsz kötni a cégeddel, és figyelemfelkeltőbbé teszi a standodat, mint a melletted lévőét. - Menj felkészült emberekkel.
Bármennyire is egyszerűbbnek tűnik három 500 Ft-os órabérű hosztesszel menni a kiállításra, hogy a többi kollégád addig dolgozhasson, vedd komolyan, hogy ki képviseli a cégedet olyan emberek előtt, akik a vásárlóid/tanácsadóid lehetnek a későbbiekben. Ha csak külső segítséggel tudod megoldani, akkor is ragaszkodj a személyes interjúhoz, hiszen talpraesett, és végtelenül udvarias emberekre van szükséged, akik nem szégyenlősek leszólítani embereket, és nem esnek kétségbe, ha visszautasítják őket. Fontos még, hogy tudjanak a termékről: magyarázz el nekik mindent, ami a vevők részéről kérdés lehet. Ne próbálják általános kérdésekkel behúzni a vevőt, hanem legyenek lényegretörők, hogy a kiálltás látogatói számára rögtön egyértelmű legyen, mivel foglalkoztok: „Érdekelné egy új megoldás a szerverkapacitása növelésére?” - Értsd meg a vásárlódat.
Kiállításra azért mennek a vevők, hogy minél egyszerűbben össze tudják hasonlítani az üzletágon belüli különböző termékeket. Állj eléjük pontos, alátámasztható számokkal, ez itt nem a soft-sell helye. - Ne hagyd a megszerzett kontaktjaidat porosodni.
Akik feliratkoztak a hírlevélre, kapjanak minél előbb a megígért kedvezményes kódot/ajándék e-könyvet vagy bármi mást tartalmazó e-mailt, amíg friss bennük a találkozás élménye. A vásárlóidnak köszönd meg, hogy nálad vásároltak, és ne felejts el tőlük majd értékelést kérni. Azokkal, akikkel a kiállításon ismerkedtél meg, pedig szintén próbálj meg minél hamarabb találkozni, hogy friss ötleteket, látásmódot kaphass tőlük.