Felkészült az oldalad a karácsonyi őrületre?
Közzétéve: 2014. 11. 21.
/
Ha webes üzleted van, a karácsonyi kampány akár az éves bevételed 60%-át is hozhatja. Mire figyelj a karácsony körüli időkben az oldaladdal kapcsolatban?
- Van különleges, karácsonyi promóciód?
Karácsony körül érdemes felajánlani akár annak a lehetőségét, hogy több terméket együtt vegyenek, kedvezményesen, vagy minden napra más akcióval rukkolj elő – egyfajta „visszaszámolással” karácsonyig. - Milyen a fizetési folyamatod?
Az Amazon.com egyik legnagyobb találmánya nem csak, az egy gombnyomással történő megrendelés lehetősége volt, hanem a fizetési folyamat során felajánlott „ajánlott termékek” (bár visszaigazoló e-mailt is ők küldtek először vásárlásról!). Ha van rá lehetőséged, ne hagyd ki a lehetőséget, hogy – valamilyen, a választott termékhez kapcsolódó – extra terméket ajánlj fel. - Elég gyors az oldalad, hogy mindezt elbírja?
Ha sokan jönnek fel az oldalad, az lelassulhat, vagy, rosszabb esetben, le is állhat. Hasznos lehet leellenőrizni az oldalad gyorsaságát és teherbíró képességét még a karácsonyi zsongás előtt – a GTMetrix oldala jó alap lehet, és a részletes visszajelzéssel segíti, hogy a webfejlesztőddel beszéljetek az oldalról. A „Cyberpéntek” alatt például az Extreme Digital oldala nem bírta a terhelést – menj biztosra a sajátoddal kapcsolatban! - A közösségi médiákon is készülsz az ünnepekre?
Fontos, hogy a karácsonyi akcióid, jókívánságaid Facebook-on is megjelenjenek, érdemes lehet akár Facebook versenyt is indítanod, karácsonyi ajándékokért! Érdemes lehet a Facebook-on megjelenő avatarodat is „karácsonyosítani”. - Hogyan jelzed az oldaladon, hogy karácsony lesz?
Nem kell feltétlenül újradizájnolnod az egész oldalt: ha B2B céged van, elég lehet egy Mikulássapka a logón, vagy egy-két fagyalág a menüd környékén. B2C esetén viszont érdemes külön menüpontot létrehozni a karácsonyi ajánlatokról, hogy azok, akik ajándékot vásárolni jönnek, rögtön lássák, hogy hol van mindez egy helyen. Érdemes áranként, és ajándékozandó személyenként is lebontani a menüt, hiszen minél könnyebben találnak meg terméket, annál nagyobb eséllyel veszik meg. - Van remarketing kampányod?
A remarketing kampányok karácsony környékén tradícionálisan sokkal több bevételt hoznak, mint bármikor máskor. Érdemes azokat megcélozni, akik a kosárba már raktak valamit, és megtekintették a kosarukat, de a köszönőoldalig már nem jutottak el – ők lesznek a legfogékonyabbak az akciós, vagy csak simán emlékeztető hirdetésekre. - Hogyan köszönöd meg a visszatérő vásárlóidnak az egész éves hűségüket?
Gondold végig, hogy hogyan tudnád a vevőidnek a legjobban megköszönni, hogy visszajöttek a termékeidért. Jó ötlet lehet ajándékutalványt adni, ami termékre vagy kedvezményre váltható bizonyos mennyiségű költés felett, illetve karácsonyi üdvözlőlapot küldeni, de a legjobb vevőidet részesítsd valódi VIP bánásmódban: ha tudod a címüket, küldj nekik valódi üdvözlőlapot, kapjanak több ajándékot, mint azok, akik kevesebbet költenek.