7 ötlet az ünnepekre a B2B közösségi médiára
Közzétéve: 2014. 11. 30.
/
1. Hozd közelebb a céged az oldalad lájkolóihoz
Ha megosztasz egy-két képet a karácsonyi/szilveszteri bulitokról, a vásárlóid közelebb fogják magukat érezni a cégedhez, hiszen arcot tudnak majd kapcsolni olyan emberekhez is, akikkel esetleg eddig csak e-maileztek. Ez növeli a céged iránti elkötelezettséget, és a márkahűséget is.
2. Oszd meg, hogy mi történt a cégeddel ebben az évben
Díjat nyertetek, vagy új helyre költöztetek? Az év végi visszatekintés áttekintést adhat a céggel kapcsolatban azoknak is, akik csak később kapcsolódtak be a vásárlóid közé, és esetleg nem ismerik még annyira a történeteteket. Egy fotókkal teli blogposzt könnyen átnézhető, érdekes, és szintén közelebb hoz a vásárlóidhoz.
3. Társulj a kedvenc jótékonysági szervezeteddel, és oszd meg az eredményeket Facebook-on
A szociális-vállalati kapcsolatok egyre fontosabbak: egy olyan üzleti térben, ahol az árak között egyre kevesebb különbség van, a vevők hozzáadott szolgáltatás (például kiváló ügyfélszolgálat), vagy személyes preferenciák alapján döntenek. Az utóbbihoz nagyban hozzájárulhat, ha jótékonykodtok, és erről beszámoltok- ha nem csak pénzbeli adománnyal járultok hozzá egy-egy jó ügyhöz, hanem az egész csapattal elmentek egy napra segíteni egy jótékonysági szervezetnek, nemcsak, hogy megoszthatjátok a fotókat Facebook-on, de csapatépítési alkalomnak is kiváló!
4. Oszd meg a céged ajándékát
Ha sikeres volt az éved, miért ne hálálnád azt meg a visszatérő vendégeidnek akár kedvezmény formájában is? Az ünnepi időszakok sokszor stresszesek: határidők betartása a munkahelyen, ajándékozás, díszítés a magánéletben – ilyenkor különösen jól eshet egy kis extra figyelem, ami megkönnyíti a következő év kezdetét.
5. Kérdezd meg, mit szeretnének látni a cégedtől jövőre
Ha tartalom-marketinggel is foglalkozol, kérdezd meg Facebook-on, miről látnának még szívesen posztokat? Vagy a termékeddel kapcsolatban: milyen újításoknak örülnének? A Facebook-os „közvélemény-kutatás” sokkal közvetlenebb, és mivel a válaszadás egyszerű, és nem időigényesebb, általában több válasz is érkezik, mint az e-mailes utánkövetésből.
6. Köszönd meg az oldalad lájkolóinak a hűségüket!
A „megengedő” marketing alapja, hogy ma már a vásárló választhatja meg, milyen marketing-csatornákat fogad be. Facebook-on senkinek sem kötelező követnie az oldaladat, hanem ez egy választás, amit hasznos tartalommal kell meghálalnod. Hogy éreztesd azt, hogy megbecsülöd az oldalad rajongóid, köszönd meg év végén az egész éves támogatásukat.
7. Hirdess játékot!
Ha szeretnéd az ünnepi izgalmakat fokozni, hirdess játékot – akár Facebook applikációval, akár kommentekben, akár vásárlói véleményezés írásával. Megkérdezheted, hogy miért szeretik a termékedet, és a válaszolók között ajándékot sorsolhatsz ki, kedvezményt adhatsz, készíthetsz kvízt a céged történetével, vagy termékeiddel kapcsolatban, aminek a válaszai az oldaladról – kisebb kutakodás után – kikereshetők. Ezzel támogatod azt, hogy többet látogassák a vevőid az oldalat, jobban megismerjék a terméked, vagy akár a jövő évi Adwords-hirdetéseid szövegezéséhez is meríthetsz ebből.