Hogyan készíts megosztható tartalmat?
Közzétéve: 2014. 12. 03.
/
A legjobb marketing az, ha egy ismerősünk ajánl bizonyos terméket vagy szolgáltatást. A Facebook-kal ez odáig terjedt ki, hogy ma már egy-egy posztunkat nem csak mi, és nem csak rajongóinknak reklámozhatjuk, hanem az oldalunk lájkolói is megoszthatják egy kattintással. Ez sokkal figyelemfelkeltőbb, mint a legtöbb Facebook reklám, hiszen ezt egy valódi személy ajánlotta, és nem egy algoritmus. Ezért a legtöbben inkább kattintanak olyan posztokra, amit ismerőseik ajánlottak, mint reklámokra.
Hogyan készíthetünk olyan posztokat, ami a lehető legtöbb emberhez eljut? A Facebook üzleti modellje miatt a legtöbb általános poszt nem jut el még az oldalunk lájkolóinak többségéhez sem, ezért érdemes azokat a posztokat szponzorálni, amikről úgy gondolod, a legtöbb megosztást eredményezhetik. Ezek főleg a következő posztok lehetnek:
1. A játékok
Nem meglepő módon a legtöbb megosztást mindig az hozza, ha valamilyen játékot hirdetsz meg az oldaladon. A Facebook játékok nagy előnye a nyilvánosságon kívül, hogy megkérheted a versenyzőidet, hogy szolgáltassanak tartalmat az oldalad számára – akár fotós versennyel, akár termék véleményezéssel. Sőt, megkérheted őket, hogy nevezzék el az új termékedet, vagy írjanak neked szlogent! Ezeket mind felhasználhatod a későbbiekben, így duplán hasznos lesz, valamint a lájkolóid is sokkal jobban élvezni fogják, mintha csak egy email címet kellene felírniuk – többet fognak a cégedre gondolni, ami azt jelenti, hogy később is könnyebben az eszükbe juthatsz.
2. Minden ismerős számára hasznos tartalom
Gondolj bele, neked hány fajta ismerősöd van Facebook-on: család, barátok, volt tanárok, munkatársak, szomszédok… A legtöbben azért nem osztanak meg tartalmat online, mert attól tartanak, nem érdekli minden ismerősüket, nem hasznos, amit megosztanának, és ez rossz fényt vetne rájuk.
Próbálj olyan tartalmat megosztani az oldaladon, ami a lehető legtöbb embert érdekli, és aminek a megosztása így jó fényt vethet az oldalad rajongóira.
Ha B2B üzleted van, jó megoldás lehet még az ingyenes ebook-ok, webináriumok, meetupok terjesztése is Facebook-on: az emberek sokkal több dologra nyitottak Facebookon, mint emailben, ahol gyorsabban kitörölnek egy-egy ezzel foglalkozó levelet, hogy minél gyorsabban a szorosan a munkájukhoz tartozó emailekre tudjanak koncentrálni.
3. Olyan tartalom, ami jó fényt vet a megosztójára
Érdekes tények, amikre az oldalad lájkolója hívhatja fel először ismerősei figyelmét, inspirációs idézetek – a rajongóid Facebook profiljukon keresztül a saját, személyes márkájukat építik. A Te feladatod az, hogy olyan tartalmat szolgáltass, ami jó fényt vet azokra, akik megosztják azt, és amiről az emberek úgy érzik, a legjobban jellemzi őket, és segít nekik más emberekkel kapcsolatot teremteni.
A Facebook segítségével rengeteget megtudhatsz a rajongóidról: ha a keresősávban rákeresel azokra az emberekre, akik szeretik az oldaladat, és XY másik oldalt, kiadja, hány közös rajongód van azokkal az oldalakkal, amikről úgy hiszed, az oldalad rajongói olvassák. Ezáltal többet megtudhatsz arról is, milyen tartalmat követnek még a tieden kívül – és, hogy milyen oldalakkal azonosítják magukat, tehát milyen tartalmat is osztanának meg.
4. Adj az embereknek egy történetet, amit tovább adhatnak.
Szokatlanok a céged létrejöttének körülményei? Van olyan munkatársad, aki különleges életutat járt be? Esetleg egy termék ötlete, vagy létrejötte rendelkezik furcsa történettel? Hozd közelebb a céged a vevőidhez azáltal, hogy elmeséled a történeted, olyan formába, ami arra motivál, hogy más is tovább adja.