Pinterest marketing alapok
Közzétéve: 2014. 12. 24.
/
A Pinterest egy olyan közösségi oldal, ami egyszerre segíti a vizuális felfedezést, érdekesnek talált képek/cikkek megosztását, illetve könyvjelző-gyűjteményként is funkcionál. A feliratkozók ún. „pin”-eket kreálhatnak bármilyen webes tartalomról, és azt megoszthatják követőikkel, illetve a nagyvilággal is. Minél többen repinnelik, vagy kommentelnek a pinünkre, annál több ember látja a termékünket, és annál több látogatót vonz a weboldal.
A Pinterest-et sokan kívánságlistának, vagy inspirációs táblának használják, de egyre több ember számára olyan gyűjtemény is, ami segíti a munkájukat – például egy-egy tábla nagy segítséget nyújthat webes anyagok egyszerű, mindenki számára elérhető tárolására. Mivel a pinek az egyes oldalakon található képeket mutatják, segítenek serkenteni a memóriát, és könnyebb átlátni a link-gyűjteményt.
Üzleti szempontból a Pinterest rendkívül sokoldalúan felhasználható: B2C termékek esetében rengeteget segíthet abban, hogy minél több ember lássa a termékedet/szolgáltatásodat, B2B esetében pedig például a tartalommarketing sokoldalú felhasználásának lehet jó módja. Bár a legnépszerűbb témakörök Pinteresten a lakberendezés, a művészet, a dizájn, a női divat, a fotográfia, és a csináld magad tippek, szinte nincs is olyan téma, amiről nincsen Pinterest-tartalom (például van az ökológiáról vagy a szoftver dizájnról is).
A Pinterest számára rendkívül fontos az, hogy minél több üzlet is használja az oldalt, ezért külön ezzel foglalkozó aloldaluk is van. Ha már – magánemberként – van Pinterest hozzáférésed, azt könnyen át tudod alakítani üzletivé itt. Az üzleti Pinterest oldalnak rengeteg előnye van: egyrészt hitelesíted a Pinterestedet, ami által könnyebben megtalálható lesz az oldalad (a hitelesítés jele a név előtti nagy piros pipa). Másrészt sokkal könnyebben tudod hozzáadni az oldaladhoz azt az add-ont, amivel pinnelni tudják a tartalmadat a látogatóid. Harmadrészt, hozzáférsz olyan riportokhoz, amelyek betekintést engednek abba, hogy milyen tartalom érdekli a Pinterest oldalad látogatóit, melyik pinedet látták/reblogolták a legtöbben, stb. Új üzleti Pinterest hozzáférést itt hozhatsz létre.
A legsikeresebb márkák a Pinteresten a következők: Nordstrom, Amazon, Urban Outfitters, American Eagle, Zulily, Target, Best Buy, J.Crew, Nike, Williams-Sonoma. Tőlük rengeteg trükköt el lehet lesni, de mi is összegyűjtöttünk pár tippet, aminek a követésével biztosan sikeres Pinterest oldalad lesz.
- „Rich” pinek.
Ha extra tartalmat akarsz szolgáltatni Pinteresten a követőidnek, akkor érdemes az oldaladat meta-tagekkel ellátni; így, ha Te vagy az oldalad bármelyik látogatója pinként kirakja az oldalad bármelyik részét, sokkal több információt tudsz megadni a termékedről. - Igényes, értékes tartalom.
Akkor fog bárki követni, ha olyan tartalmat adsz nekik, ami értékes számukra. Ez lehet hasznos tartalom, vagy olyan, ami jó fényt vet arra, aki megosztja, vagy egy történet, amit továbbadhatnak. (Megosztható tartalomról szóló cikkünket itt találod.) - Csoport-táblák.
A csoporttáblák olyan megosztott táblák, amikre más személyek is tűzhetnek ki általuk témába vágónak ítélt tartalmat. Egy-egy ilyen oldalhoz csatlakozva a követőid és a repinjeid száma is drámai növekedésnek fog indulni. Bár a Pinterest még nem készített táblákra szűrő keresőt, és így nehezebb megtalálni azokat a csoportokat, amikhez érdemes csatlakozni, de nem lehetetlen: a PinGroupie nevű oldalon rá tudsz szűrni azokra a csoportokra, amelyek számodra a leghasznosabbak lehetnek. - Légy türelemmel.
A legtöbb pin nem rögtön megszületése után szól nagyot, hanem később kapják fel. Bár időigényes munka egy valóban értékes, látogatókat vonzó Pinterest-oldal kialakítása, ha sikerül, a weboldalad látogatói számában nagy változást fogsz tapasztalni.