15 cégvezetési tipp 2015-re
Közzétéve: 2014. 12. 26.
/
Az új év a lehető legjobb lehetőség arra, hogy olyan szokásokat vegyél fel, amik az életedet jobbá tehetik. Összeszedtünk 15 olyan tanácsot, ami segíthet abban, hogy jobb vezető legyél 2015-ben.
- Óvd a jó hírnevedet.
Ma már nem létezik az, hogy egy rosszul sikerült üzleti lépés két ember között marad. Az Interneten minden tovább él, ezért mindig kérdezd meg magadtól, hogy úgy is vállalnád-e azt, amit teszel, ha ezt bárki, bármikor megtudhatja rólad - Figyelj arra, hogy kikkel veszed magad körbe.
Legyen az alkalmazott, vagy mentor, nagyon fontos, hogy azok az emberek, akik naponta a legtöbb időt töltik veled, inspirálóan hassanak rád – csak így tudtok fejlődni, Te és az üzlet is. - Hallgasd meg a kollégáidat.
Nem csak azért, mert a legjobb ötletek sokszor tőlük jönnek, hanem azért is, mert a legjobb munkaerő az, aki a tehetsége mellett hűséges is a munkaadójához. Ha tudják, hogy mindig nyitva áll előttük az ajtód, ezt sokkal könnyebb elérni. - Lelkesítsd a munkatársaidat.
A lelkes munkatársak sokkal szívesebben dolgoznak, és nagyobb erőbedobással. Éreztesd a kollégáiddal, hogy a munkájukon sok múlik, és legyen döntési szabadságuk bizonyos ügyekben! Ettől sokkal inkább magukénak fogják érezni a projektet, és büszkébbek is lesznek rá. - Biztosítsd a kiemelkedő munkavégzéshez szükséges körülményeket.
A legtöbb időt az irodák életében az pazarolja, ha a technikai felszerelés nem elég jó. Ha eredményeket vársz el, add meg hozzá a megfelelő hátteret! - Ismerd fel, ha az alkalmazottaid jól teljesítenek.
Jutalmazd meg azokat, akik mindent beleadtak, és azokat, akik meghaladták saját magukat. Ezzel növeled a munkakedvet, a lojalitásukat, és az irodában is jobb hangulat lesz. - Gondolkozz el azon, hogyan tehetnéd jobbá az irodai kultúrát.
Mi tehetsz azért, hogy az alkalmazottaid szeressenek bejönni a munkahelyükre? - Figyelj oda, milyen kifejezéseket használsz beszéd közben.
Ha csak megmondod, hogy mi a feladata az egyes kollégáidnak, nem fogod őket inspirálni. Legyen a feladatkiosztás kihívás is, és kérdezd meg tőlük, hogy meg tudják-e csinálni az adott feladatot? Így számon kérhetővé is válnak, hiszen ők maguk mondták, hogy képesek a feladat elvégzésére. - Ne akadj fent az elhibázott lépéseken.
Mindenki követ el hibákat, és visszanézve már könnyű megállapítani, mit kellett volna másként csinálni. Azonban, ha sokat nézel vissza, elfelejtesz előre tekinteni. Ne ess bele ebbe a csapdába! - Tudd, hogy mikor kell egy projektből kiszállni.
Lehet szó akár egy cégen belüli változtatásról, akár egy start-up ötletről, ha úgy látod, hogy az több időt és pénzt vesz el, mint amennyit esélye van belátható időn belül behozni, ki kell lépned belőle. - Válaszd el a magánéletedet a munkádtól.
A legtöbb vállalkozó beleesik abba a hibába, hogy a munkaidőnek sosincs vége. Ezzel azonban hosszú távon felőrlődsz. Tűzz ki minden nap egy időpontot, ami után már nem nézed meg az emailjeidet/válaszolsz az üzenetekre. - Mosolyogj többet.
Egyrészt a környezetedet is megnyugtatod, jobb benyomást teszel a tárgyalópartnereidre, és Te magad is nyugodtabbá válsz. - Ne hagyd abba a tanulást, illetve önmagad fejlesztését.
Ne feledkezz el arról, hogy a cég egyik legfontosabb pillére a vállalkozó ismerete. Ha megállsz a fejlődésben, a cégeddel is könnyen ez történhet. - Maradj nyugodt.
Mindennap azt halljuk, hogy a gazdaság egyre rosszabb, hogy a vállalkozók helyzete egyre nehezebb. A jó termékeknek azonban mindig van piaca! - Legyél önmagad.
A vállalkozói lét sok alkalmazkodást igényel. Ne feledkezz meg közben arról, ki is vagy valójában.