5 értékesítési tipp 2015-re

Ha az új évben megfogadtad, hogy új dolgokat fogsz kipróbálni, miért ne alkalmazhatnád ezt a munkádra is? 5 olyan értékesítési tippet adunk, amik között biztosan találsz olyat, amit még nem próbáltál ki. Itt az alkalom!

 

  1. Reagálj azonnal a megkeresésekre.
    Mi lenne, ha minden befutó megkeresésre 5 percen belül reagálnál – legyen az ügyfélszolgálati panasz, ajánlatkérés, vagy csak információkérés. Figyeld meg, hogy gyorsul-e az, hogy mennyire gyorsan tudsz eladni, illetve az, hogy a megkeresések írói közül hányan válnak vásárlóvá!
    A legtöbb cég rengeteget bukik azon, hogy később reagál az ajánlatkérésekre, mint a versenytársai. Ennek oka lehet az info@domainneved email fiók szervezetlensége, vagy az, hogy nincsenek letisztázva a feladatok. Keress egy olyan rendszert, ami alkalmas arra, hogy mindenki számára világos legyen, ki felelős a bejövő emailekért.
    Megoldás lehet, ha egyetlen személy a felelős az összes beérkező emailért, viszont lassíthatja a folyamatot, hiszen nem biztos, hogy egy személy mindent meg tud válaszolni – ha pedig a kollégákra kell várni a válaszhoz, az lassítja a folyamatot. A CRM rendszer bevezetése jó eredményeket hozhat, hiszen a bejövő emaileket könnyebb szétosztani.
  2. Hagyj időt a leadeknek.
    Ne annak próbálj eladni, aki még nincs felkészülve arra, hogy vegyen tőled. Fontos, hogy tudatosan végignézd, mik voltak azok a lépések, amit a vevőid megtettek addig a pontig, amíg elértek a szerződés aláírásáig. Átlagosan hányszor látogatták meg a honlapot előtte, hány hírlevelet nyitottak, hányszor beszéltek velük az értékesítők?
    A potenciális vevőidnek először is elég információt kell szolgáltatnod a termékedről, hogy meggyőzd őket arról, hogy szükségük van rá. Figyelned kell, hogy milyen lépéseket kell megtenned ahhoz, hogy megfelelően megismerjék a termékedet, és eléggé bízzanak benne ahhoz, hogy az értékesítés személyes formáihoz fodulj.
  3. Kezdd a napod nyomon követéssel.
    Ha a napod produktívan indul, úgy is fog folytatódni. A feladat, ami az értékesítésben a legfontosabb, és mindennap el kell végezned, az az előző napi tárgyalások nyomon követése.
    Ha valakit megismertél egy konferencián vagy kiállításon, ha valakinek bemutathattad a terméked, legkésőbb másnap köszönőlevelet kell írnod nekik. Így emlékezteted őket magadra (és az általad kínált termékre), és biztosítod azt, hogy a kapcsolat nem felejtődik el.
    Minden reggel különíts el egy órát arra, hogy személyre szóló leveleket írsz. Elképesztő különbségeket okozhat az értékesítési folyamatodban.
  4. Osztályozd a leadeket.
    Nem érdemes – és nem is lehetséges – minden egyes hírlevél-feliratkozónak vagy érdeklődőnek ugyanazt az értékesítési folyamatot nyújtani. Hogy tudd, kik azok, akikre valóban érdemes több munkaórát szánnod, nézz utána a következőknek:

    • Van elég pénzügyi kerete a cégnek ahhoz, hogy megvegye a terméked?
    • Az érdeklődőnek van felhatalmazása arra, hogy vásárlói döntéseket hozzon?
    • Van olyan problémája az érdeklődő cégének, amit a terméked használatával meg tud oldani?
    • Mennyire sürgős a lead számára a termék beszerzése?

    Ha 4-ből 3 kérdésre már tudod a választ, tudni fogod, kire érdemes a lehető legrövidebb időn belül a lehető legtöbb figyelmet fordítani.

  5. Értékesítő helyett legyél tanácsadó.
    Sok értékesítő számára a tárgyalás az ajánlat és a termék funkcióinak jelenti.. A vevőnek azonban arra van szüksége, hogy a saját cégéről halljon a legtöbbet, ehhez pedig az kell, hogy a tárgyalások során érdeklődj.
    Kérdezz a cégről, kérdezz a problémáikról és igényeikről, és ezek után mutasd be, hogyan segíthet a terméked.