2014 legsikeresebb cégei a közösségi médián

2014 volt az az év, amikor a vásárlási folyamat elkerülhetetlen részévé vált, hogy a vevők vásárlás előtt megnézik az adott cég közösségi médiás megjelenéseit, és az ott látottak befolyásolják a vásárlási döntést.

Visszatekintve a 2014-es évre, egyre több cég használja a közösségi médiában rejlő erőforrásokat a céljainak megfelelően – kapcsolattartás a vevőkkel, márkaépítés, reklámok. Megnéztük, melyikek voltak azok a cégek, amelyek a Facebookon a legnagyobb sikereket érték el, és amelyeket 2015-ben is érdemes követni inspirációként.

2014-legsikeresebb-cegei-a-kozossegi-median

  • NASA
    Bár nem for-profit cég, sokan tanulhatnának a NASA hibátlan közösségi médiás szerepléséből. A kutatóközpont 480 (!) közösségi média fiókot üzemeltet.
    Érdemes ellesni azt, hogy azokon a fórumokon találják meg a közönségüket, amelyeket azok már egyébként is használnak, és mindig a csatornának megfelelő tartalmat szolgáltatnak – legyen az Google Hangouts asztronautákkal, vagy Vine-videók napfolt-kitörésről. 6 millió Twitter-követőjük és 2.5 millió Facebook-rajongójuk mutatja, hogy képesek kiemelkedően izgalmas tartalmat szolgáltatni.
  • Pizza Hut
    A Pizza Hut Twitter-fiókját 1.1 millióan követik.
    Érdemes ellesni, ahogy a platformot a követőikkel való kapcsolattartásra használják – rengeteg vevőjüket reblogolják, így megadják nekik azt az érzést, hogy figyelnek rájuk, és, hogy számít a véleményük. A Twitter-fiókjuk humanizálja a márkát és személyes kötődést jelent, és szinte minden tweetjüket kép kíséri – a tökéletes módszer arra, hogy a követőik megéhezzenek.
  • Zappos
    Az Amazon cipő-kereskedő oldala a tökéletes keveréke az exkluzív tartalomnak, az információ-átadásnak és a vágykeltésnek.
    Érdemes ellesni, hogyan és mennyit posztolnak Facebookra. Maguk a posztok ritkán hosszabbak egy-egy mondatnál: a hangsúly a képeken van, és a céljuk az, hogy a felhasználók továbbkattintsanak. Rendszeresen indítanak nagyon egyszerű, de sokakat megmozgató játékokat is – ha probléma számodra egy-egy új Facebook-játékkal előállni, a Zappos oldala ihletet adhat.
  • Starbucks
    A kávézólánc Facebook oldalát több, mint 38 millióan lájkolták, Twitterét pedig több, mint 7 millióan követik.
    Érdemes ellesni, hogyan építi fel Facebookon a márkatudatosságot. A megosztott tartalom egy része a Starbucks hozzávalóinak minőségéről szól, de nem kizárólagosan: megosztható, érzelmekre ható kontent is sokszor előfordul, vagy olyan, ahol a logózott papírpoharuk szinte divatkellékké lép elő. A Starbucks tehát nem kizárólag kávét ad el, hanem a kávézással járó életérzést.
  • Autodesk
    Az Autodesk 3D tervező szoftver a legjobb példája annak, hogy bármilyen terméknek lehet izgalmas a jelenléte a közösségi médián.
    Érdemes ellesni, ahogy megtalálják a módját, hogy saját, niche közönségüket elérjék – az Autodesk az első szoftvercégek között volt, akik aktívan részt vettek a Reddit és a Buzzfeed életében. Ezeken a felületeken a felhasználóikat sokkal jobban el tudják érni.
    A díjátadó-időszakot kihasználva pedig márciusban érdekes posztokat és tweeteket írtak arról, hogyan használják a legnagyobb filmek a 3D-technológiát. Ha ezt máskor tették volna, a posztok kevésbé lettek volna relevánsak: ez mutatja, hogy a közösségi médiában milyen fontos a szezonalitás.
  • Intuit
    A B2B közösségi marketing egyik legjobb példája az Intuit adószoftver stratégiája. Egy általában unalmasnak gondolt termék köré sikeresen építettek ki megragadó tartalmat, több csatornán (LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Youtube).
    Érdemes ellesni, hogy az Intuit által létrehozott tartalom a vevői számára mennyire hasznos. Innovatívak abban a tekintetben is, hogy remek versenyeket hoznak létre – februárban ért véget a Small business, big game nevű versenyük, amelyre amerikai KKV-k nevezhettek, a legtöbb szavazatot kapó cég pedig reklámidőt nyert az amerikai Super Bowl futballmeccsen. Ezzel rengetek új látogatót vonzottak az oldalukra. Így sokan megismerték a nevüket – olyanok is, akik eddig nem is gondoltak hasonló szoftver használatára, de a márka megismerése után, ha szükségük lesz rá, ezt fogják választani.