MiniCRM tippek a hatékony vevőszerzéshez
Közzétéve: 2015. 02. 10.
/
Leskó Norbert, a MiniCRM alapítója a II. Magyar Marketing fesztiválon osztotta meg tapasztalatait, 2015 várható üzleti trendjeit a résztvevőkkel. Összegyűjtöttük egy bejegyzésbe az elhangzott tippeket, hogy azokat ne csak a konferencia résztvevői tudják kipróbálni.
1. Céloldal rendbetétele
Ahogy azt már mi is megírtuk korábban, fontos, hogy bármilyen hirdetésre kattintva az érdeklődők egy dedikált céloldalra jussanak el. Az átlagember nem hajlandó azzal tölteni az idejét, hogy kibogarássza az őt érdeklő információt a honlapodról – tehát mindenképpen meg kell könnyítened a dolgát, és egyből elé rakni az őt érdeklő tartalmat.
Kétféleképpen foghatsz neki a céloldal felépítésének. Ha a marketingesekre hallgatsz, egy cselekvésre buzdító gombot (call to action, CTA) teszel ki, ha a sales-esekre, akkor kettőt. De nem két különböző kérdést teszel fel, hanem egy kérdésnek két változatát. Például: ne azt kérdezd, hogy “Hozhatok kávét?”, hanem azt, hogy “Tejjel, vagy tej nélkül szereti a kávét?”
A/B teszteltük a tanácsokat, és arra jutottunk, hogy a marketinges megoldás 12.17%-os konverzióval járt, a sales-es pedig 15.99%-ossal.
2. Űrlap optimalizálása
2014-ben a valóban fontos információk bekérésére koncentráltunk, ezzel szemben 2015 meghatározó trendje a kifogáskezelés lesz.
Kipróbáltuk a MiniCRM-mel, hogy mi történik akkor, ha a feliratkozó űrlap mellett lekezeljük a leggyakrabban visszatérő problémákat és kérdéseket egy mini GYIK formájában. Hogyan alakul a konverziónk, ha megválaszoljuk a kérdést, amit még fel sem tett az érdeklődő? És az eredmény:
36%-os konverzió növekedést mértünk.
3. Válaszidő
Egy felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások túlnyomó többsége vagy 5 percen belül hívja vissza az érdeklődőit, vagy több mint egy nap után, vagy soha. Szintén érdekes, bár nem túl meglepő statisztika, hogy a vevők fele attól vásárol, aki először felveszi vele a kapcsolatot.
Ezt az ötletet is leteszteltük a MiniCRM-nél, és arra jutottunk, hogy amikor 5 percen belül visszahívtuk az érdeklődőt, azzal minimum duplázni tudtuk a lezárási arányunkat.
4. Piacfejlesztés
Magyarországra jellemző, hogy a vállalkozók belemennek egy árversenybe a konkurenciával, és hajlamosak az akciókat, kedvezményeket kommunikálni a vásárlók felé.
Az új év nyerő stratégiája viszont az, ha nem a legolcsóbb terméket próbálod eladni, hanem inkább valami olyan pluszt kínálsz mellé, amit a konkurencia nem tud, vagy nem akar megadni. Így reális áron jó minőségű terméket árulhatsz, és a vevőid számára sem a pár forint árkülönbség lesz a döntő a vásárláskor.
Leskó Norbert a következő jótanáccsal zárta előadását: A csodaszer az, ha tudod, hogy nincs csodaszer.
A rendezvényen díjazták azokat a szakmai szakértőket, döntéshozókat, vagy társaságokat, akik az elmúlt évben sokat tettek a kkv-piac fejlődéséért, illetve hatással voltak annak alakulására.
A Magyar Marketing Fesztivál díjat 2015-ben társas kategóriában a MiniCRM nyerte el.