Így építsd újjá a branded! Arculatváltás 4 lépésben
Közzétéve: 2015. 03. 17.
/
Így építsd újjá a branded! Arculatváltás 4 lépésben
Egy vállalkozás élete során folyamatosan fejlődik, és ehhez a fejlődéshez alkalmazkodnia kell. A fogyasztói igények vagy a cégstratégia változása miatt gyakran eljön az a pont, amikor rebrandingre, vagyis arculatváltásra van szükség. De mi kell ahhoz, hogy az arculatváltás sikeres legyen, és a vásárlók ne forduljanak el a márkától? Hogyan ért el a Fesh.hu, Magyarország legdinamikusabban fejlődő szépségipari szolgáltatásokat összesítő portálja 3 hónap alatt 217% növekedést? Megkérdeztük a Fesh.hu csapatát, akik első kézből osztják meg, mire érdemes odafigyelnünk.
Ismerjük meg a piacot!
Az arculatváltás előtt fontos a piac teljeskörű ismerete, hogy reálisan tudjuk meghatározni üzleti céljainkat. A Fesh.hu esetében olyan területről beszélünk, ahol a bizalom kulcskérdés, rengeteg cégadatbázis és kuponos oldal verte át a piacot, átlagosan tíz bejelentkezőből három nem jelenik meg a szalonban. Ezért a Fesh.hu, amikor vendégeinek segít internetes szalonokba időpontot foglalni, mindkét félnek külön értesítést és emlékeztetőt küld, hogy csökkentse a nem megjelent vendégek számát. Ezenkívül addig nem számít fel jutalékot, amíg legalább 15 000 Ft értékben új vendéget nem vitt.
1. Fektessük le az üzleti célokat!
A sikeres rebrandinghez egyértelműen tudnunk kell, hogy mit akarunk elérni, mert ehhez kell igazítani a további lépéseket. Határozzuk meg a célcsoportokat, hogy miben fogunk mást nyújtani számukra, és, hogy ez milyen befolyással van rájuk. A Szalonlista.hu néven indult oldal kezdetekben csupán a Magyarországi internetes szalonokat listázta, a rohamosan növekvő látogatószám miatt azonban új szolgáltatásokkal akarták bővíteni az oldalt. Az új funkcióknak köszönhetően a több mint 50 000 vendégének ingyenesen segít interneten fenn lévő szalonokba időpontot foglalni, a szalonok számára pedig új hirdetési lehetőségeket hoztak létre.
2. Találjuk meg a megfelelő nevet!
A brand image egyik legfontosabb része a márkanév. A Szalonlista.hu az arculatváltás során új nevet kapott. A Fesh.hu név a vállalat nemzetközi terjeszkedésének megalapozója. Ha cégünket a nemzetközi piacon is sikeres branddé akarjuk tenni, érdemes megfontolni a névválasztást, hogy bármely nemzet számára értelmezhető és könnyen megjegyezhető legyen.
3. Frissítsük fel a dizájnt!
A változást a vizuális megjelenésünknek is tükröznie kell. A Fesh.hu vadonatúj megjelenést kapott, amely igazodik a nemzetközi trendekhez, letisztult, ugyanakkor a fejlesztés során nagy hangsúlyt fektettek az oldal könnyű használhatóságára és a látogatók elvárásaira. Ha online szolgáltatást tervezünk, elengedhetetlen a folyamatos tesztelés, és a felhasználói szokásokhoz alkalmazkodó tervezés. A Fesh.hut a látogatók visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztik, hiszen a céljuk, hogy itt lehessen a leggyorsabban szolgáltatást keresni és időpontot foglalni. Itt fontos megjegyezni, hogy a Google áprilistól jelentős előnyben fogja részesíteni a mobil eszközről is kényelmesen megtekinthető weboldalakat. Ezért fektessünk energiát a mobil barát weboldal kialakításába.
4. Tájékoztassuk ügyfeleinket!
Az arculatváltás ne egy nap alatt menjen végbe. Készítsük fel felhasználóinkat a változásra, kezdjük el hozzászoktatni őket az új dizájnhoz. Küldjünk nekik hírlevelet, reklámozzuk az új arculatot a releváns csatornákon. A Fesh.hu esetében különösen nagy szerepet játszott a felhasználók tájékoztatása, hiszen új szolgáltatásokat vezettek be. Az online időpontfoglalások megkönnyítésének és a szalonokkal való kapcsolattartás érdekében telefonos ügyfélszolgálatot hoztak létre.