Garantált bevételnövelő tippek I.
Közzétéve: 2015. 04. 29.
/
Garantált tippek, amivel több bevételt érhetsz el I.: Érd el azokat, akik korábban már vásároltak!
Ha valaki már vásárolt a cégedtől, a marketinged egyszer már meggyőzte. Tapasztalatból tudja, hogy milyen szuper a céged és a terméked, hogy megbízhatóan és kiválóan dolgozol, és hogy érdemes veled üzletelni.
Ha mindezeket már tudja rólad, egyértelmű, hogy sokkal közelebb áll ahhoz, hogy ismét veled kössön üzletet, mint hogy egy másik céged keressen (ami önmagában is idő és energia, és még az sem biztos, hogy beválnak).
A SumAll cég elemzése szerint a vizsgált cégek bevételének 25-40 százaléka érkezik visszatérő vevőktől. Képzeld el, mekkora növekedést lenne képes a céged elérni, ha minden 10 vevődből 4 visszatérne vásárolni. Gondolj bele, hogy most mekkora bevételed esik ki azzal, ha a régi vevőid nem térnek vissza.
A visszatérő vevők elérésére rengeteg módszer létezik. (Előnyből indulsz, ha a vásárlás során már megadták az elérhetőségüket, hiszen tudod, hogy hol találod meg őket.)
- Az első vásárláshoz kupon já Ez e-commerce és üzletek esetében is működik. Érdemes azokat megcélozni, akiknek magas a kosárértékük, azaz nagyobb értékben vásároltak a termékeid közül.
Attól függően, hogy mit engedhetsz meg magadnak, egy 10-20%-os kedvezménykupon a legközelebbi vásárlásra csodákra lehet képes.
Ha van rá lehetőséged, teszteld le azt is, milyen határidő vezet a legjobb eredményekhez a kuponoknál. Egy hét, 30 nap, 60 nap – melyikből váltják be a legtöbbet? (Segíthet, ha arra gondolsz, meddig jó a terméked, mikor fogy el, mikor kell újra vásárolnia. Ha 30 napon belül, akkor érdemes a kupont is úgy időzíteni, stb.) - Utánkövetés. Ha a vásárlás során a vevő megadta az email-címét, fontos, hogy ne hagyjuk magá Érezze azt, hogy a cég számára fontos a véleménye, érdeklődjünk, hogy bevált-e neki a termék, könnyű volt-e a használata, ajánlaná-e másoknak is.
Ez a fajta érdeklődés tipikus példája egy olyan stratégiának, amit kevés cég csinál, de rendkívül hatásos. Egy ilyen email után a vevő egy pillanatra megáll, és örül majd annak, hogy egy olyan cégnél vásárolt, ami érdeklődik a jóléte után – és sokkal valószínűbb, hogyha legközelebb hasonló termékre lesz szüksége, ismét ugyanezt a céget keresi fel. - Hírlevél-feliratkozás. Ha a vevő a vásárlással hírlevélre is feliratkozott, sokkal nagyobb eséllyel tudsz majd neki ismételten eladni.
Miért iratkozik fel bárki egy cég hírlevelére? Mert úgy gondolja, hasznos lesz számára, és értesülni akar a legújabb hírekről és akciókró Ez önmagában mély érdeklődést jelent a cég iránt.
A cég marketingjének feladata, hogy pontosan ezt adja meg a hírleveleiben: olyan információt, amit a vevői hasznosnak fognak találni – ezek lehetnek a termék felhasználásával kapcsolatos tippek, a szektorral kapcsolatos hírek, és persze az akciókról szóló információ.
Hogy még pontosabb legyen a vevők elérése, érdemes a hírleveleket úgy szegmentálni, hogy azok célzottan a vevő érdeklődésének feleljenek meg. Az a vásárló, aki nemrég fektetett be egy laptopba, lehet, hogy nem fog érdeklődni a legújabb laptop-akciónk iránt – de ha tudjuk, hogy laptop táskát nem vett, érdemes lehet célzottan felhívni arra a figyelmét, miért érdemes laptop-táskát használni, és éppen milyen akcióink vannak.
A visszatérő vevők száma tehát kis erőbefektetéssel megsokszorozható – amire valóban szükség van ehhez, az odafigyelés, és egy olyan rendszer használata, ami képes minden vevőadatot tárolni, és segíteni a kuponbeváltástól kezdve automatikus követő emailek kiküldésén át a hírlevelek egyszerű szegmentációjáig az összes munkafolyamatot.
A MiniCRM rendszer segíti azt, hogy az összes vevőadat egy helyen legyen, képes személyre szabott, időzített emaileket küldeni, és az emailek szegmentációja pár kattintással lehetővé válik – bonyolult SQL-kódok és követhetetlen Excel-listák helyett.
A cikk megírásában nyújtott segítséget köszönöm Szabadi Ágnesnek.