Megújuló email riportok, avagy mit is küldök pontosan
Közzétéve: 2016. 02. 24.
/
Naponta több millió emailt küldtök ki MiniCRM-ből, sőt, többen kizárólag email marketingetek automatizálására vezettetek be MiniCRM-et. Megfigyelve titeket és hallgatva a visszajelzéseitekre építhetünk csak egy olyan rendszert, amely a legjobban kiszolgálja igényeiteket. A fejlődést most a riportok oldalán vezettük be.
Habár az Email statisztikák riportunk a leggyakrabban látogatottak egyike, mégsem éreztük azt, hogy tökéletes lenne, sőt, még talán jónak sem neveznénk. Így fogtuk és az eddig legnagyobb átalakítást végeztük rajta, a riportjaink közül, hogy hosszú fejlesztés után Kampány riport néven szülessen újjá.
Mi a célunk?
Ahogy a név is sugallja, célunk az volt, hogy automatizmusokat és tömeges email és sms küldéseket centralizáltan lehessen követni. Ennek szellemében, a különálló Email statisztikák, SMS és e-mail marketing hatékonysága megszűnt külön riportként létezni és a Kampány riport részét képezik ezentúl. Egy kampányon belül akár emailt és sms-t is küldhettetek, ezeket miért ne látnátok egy helyen?!
Ha már minden egy helyen van, akkor bevezettük a Profilomból már ismert előző időszakkal való összehasonlítást. A leginkább azok fogják ezt kitörő örömmel fogadni, akik hosszú ideig tartó vagy akár folyamatosan futó kampányokat (MiniCRM terminológiával élve automatizmusokat) futtatnak.
A működése egyszerű, válaszd ki a vizsgálni kívánt időszakot. A rendszer automatikusan összehasonlítja a vizsgált időszakot az azt megelőző ugyanolyan hosszú időszakkal. A két időszakra látszanak a kampányban résztvevő adatlapok, megnyitások, kattintások, sms kiküldések és konverziók változása. A változások rendszeres vizsgálatából következtethetek kampányom hatékonyságára, vizsgálhatom, hogy egyes lépések, emailek, sms-ek megváltoztatása növelte vagy éppen csökkentette kampányom hatékonyságát.
A legtöbben az emailek megnyitását és kattintásait figyeltétek… Apropó, kattintás és megnyitás, mondtam már, hogy ezentúl valós időben kapjátok ezeket az adatokat? Nem kell egy napot várni, amint valaki megnyitja az emailt, rögtön látszódik a statisztikában. Tudom, sokan vártatok erre.
Új arányok
Szóval ott tartottam, hogy a legtöbben az emailek megnyitását és kattintásait figyeltétek, ami elterelte a figyelmet az igazán fontos dolgokról: mekkora hatást ért el a kampány? Hány érdeklődőt generált a legutóbbi marketing email? Hány vevőm lett a hideghívási kampányból?
Ez nekünk is nehézséget okozott, amíg be nem vezettünk két új metrikát a kampányokhoz: új érdeklődők és új vevők. Mik ezek a számok és miért lehetnek nagyon fontosak? Segítségükkel nyomon tudjuk követni, hogy adott időszakban mennyien kerültek be a kampányban részt vevő adatlapok közül érdeklődő vagy vevő státuszcsoportba. Nem egyértelmű? Nézzünk pár példát:
- Üzleti Expo után minden leadet felviszek MiniCRM-be és egy kampány keretein belül végighívom őket. Két hónap múlva megnézem a konverziót, hogy lássam megérte-e elmennem az Expora vagy sem.
- Webshopot üzemeltetek és inaktív felhasználóimnak tömeges EDM-et küldök egy akcióról. A hét végén meg tudom nézni hányan vásároltak azok közül, akik az akciós emait megkapták.
- Internetről beérkező leadjeimnek on boarding kampány segíti az eladást. Megváltoztatok egy emailt a folyamatban, ekkor a Kampány riportokban össze tudom hasonlítani a konverziót az email megváltoztatása előtt és után, így tudom, hogy a változással javulást vagy romlást idéztem elő.
Persze ez még nem minden, amit változtattunk, van másik, ahogy gyerekkorom bohóca mondta volt… Az alábbiakban röviden a további változtatásokról:
- A kampányok indítása a tényleges kiküldésre és nem a beidőzítés időpontjára vonatkozik.
- A többi riporthoz hasonlóan már a kampány riport is letölthető excelbe.
Nem egyéjszakás fejlesztés volt, de úgyérezzük megérte, remélem ezzel nem vagyunk egyedül. Amennyiben egyet értesz velünk vagy netalántán nem osztanád a véleményünket, jelezd kommentben. Beszéljünk róla!