CRM rendszer bevezetése: 3 ok amiért érdemes fontolóra venni
Közzétéve: 2016. 09. 02.
/
Nyugodtan kijelenthetjük: minden cégvezető, tulajdonos többnyire az idő nyomása alatt van, miközben folyamatosan törekednie kell a költségek csökkentésére és a bevételek növelésére. Ki akarna egy újabb költségtételt felvenni az amúgy is hosszú listára. CRM rendszer?
Egyáltalán, kinek van rá szüksége?
Nos jó eséllyel Neked, feltéve, ha szeretnéd vállalkozásodat növekedési pályán tartani vagy épp növekedési pályára álltani.
Míg korábban a CRM rendszerek túl összetettek és költségesek voltak, addig mára olyan könnyen kezelhető és a kkv szektor számára is megfizethető eszközökké váltak, amelyek jelentős támogatást jelentenek a vállalkozások növekedésében.
Lehet, hogy még Te sem vagy megyőződve arról, hogy bele kéne vágnod a CRM bevezetésébe?
Előrelendítünk a döntésben.
Nézzünk három okot, amiért mindenképp érdemes megfontolnod egy CRM rendszer bevezetését.
1. Megérted, hogy hogyan és merről jön vállalkozásod bevétele
A CRM alapvetően az ügyfélkapcsolatok kezeléséről szól, így egy CRM rendszer értelemszerűen az ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységek támogatásában erős.
Rendszeres és helyes használatával sok, a vállalkozásod szempontjából lényeges kérdésre kapsz majd választ:
- Honnan származik a bevételed?
- Kik az ügyfeleid?
- Milyen közös jellemzői vannak ügyfeleidnek?
- Miért választják a Te vállalkozásod?
- Mit tudsz tenni annak érdekében, hogy a potenciális ügyfeleidből rendszeres vásárlók legyenek?
A kkv szektor szereplőinek általában szűkös keret áll rendelkezésre marketing célokra, így a tömegeknek szánt hirdetési megoldások egyszerűen nem is férnek bele.
Amit a bevételek növelése érdekében a kisvállalkozások is könnyedén megtehetnek az az, hogy meglévő és leendő ügyfeleik eléréséhez egy jóval célzottabb kommunikációs és marketing stratégiát alakítanak ki.
Egy jól működő és helyesen használt CRM rendszer ennek a stratégiának a kialakításában és megvalósításában is tud támogatni.
Hogyan?
A riportolási funkcióknak köszönhetően lehetőséged van az értékesítési tölcséred részleteit megismerni, elemezni és ügyfeleid jellemzőit felmérni.
2. Gördülékenyebb és eredményesebb lesz a kommunikációd
Ha már megértetted, hogy kik is az ügyfeleid, akkor ideje kommunikálni velük.
Még, ha relatíve kevés ügyfeled van, akkor is minimum nehézkes, de inkább lehetetlen küldetés a velük történő rendszeres, személyre szabott kapcsolattartás.
A CRM rendszerek nem titkolt célja, hogy hatékonyabbá tegye a kommunikációt és az információ áramlását.
A vevőidről összegyűjtött és kinyert információk segítségével tudni fogod, hogy kinek, mikor és milyen tartalommal kell üzenetet küldened.
Célzottabb kommunikációdnak köszönhetően végső soron értékesítésed fog felpörögni, aminek köszönhetően bevételeid is megnövekednek.
Lehetőséged lesz vevőid értékelni abból a szempontból, hogy az adott ügyfél a bevétel szempontjából mennyire fontos.
3. Rengeteg dolgot automatizálhatsz
Vállalkozásod rendszeres időközönként küld ügyfeleidnek hírleveleket az új termékeidről, promóciókról vagy épp akutális információkról? Esetleg kicsit már nyűgös a feladat?
Egy jó CRM rendszer leveszi a válladról a terhet.
- Személyre szabott és időzített üzeneteket küldhetsz ügyfeleidnek, ráadásul még a leiratkozást is kezeli.
- Egy automatikus válaszküldő funkció megkönnyíti levelezésed kezelését.
- Vállalkozásodról információkat oszthatsz vevőid irányába.
- Az ügyfél adatok automatikusan is bekerülhetnek rendszeredbe.
A cél persze mindig ugyanaz csökkenteni a hozzáadott értékkel nem vagy csak alig rendelkező tevékenységekre fordított időt, így több idő marad a fontos feladatokra.
Összegzésképp
Ma már létezik olyan megfizethető CRM rendszer, amely támogat, hogy eredményesen kommunikálj ügyfeleiddel, miközben jelentős terhet vesz le válladról anélkül, hogy bármit is feladnál üzleti céljaidból.
Ismerkedj meg a MiniCRMmel!
Mi itt a MinCRMnél magyar kis- és középvállalkozások számára fejlesztünk egy megfizethető és könnyen használható magyar nyelvű CRM rendszert.