Érdeklődőkből értékesítési lehetőségek a CRM rendszer segítségével
Közzétéve: 2016. 09. 12.
/
A vállalkozásod honlapját látogatók nagyrésze (körülbelül háromnegyede) nem vásárlási szándékkal keresi fel az oldalt, hanem csak valamilyen kérdésére keresi a választ. A CRM rendszer által támogatott “Lead nurturing” segítségével alacsony ráfordítással jelentősen növelhető a érdeklődőkből értékesítéssé konvertáltak aránya.
Az alábbiakban leírom, hogy hogyan érd el a lehető legtöbb érdeklődőnél, hogy tőled vásároljanak.
Hívd fel magadra a figyelmet!
Először is, vedd rá az új érdeklődőket, hogy vegyék jobban szemügyre a kínálatodat: lássák, hogy pontosan milyen terméket vagy szolgáltatást ajánlasz, azok miben különböznek a versenytársaidétól.
Jó kezdőlökést adhat az értékesítés felé, ha az ügyfeleket már az első kapcsolatfelvételkor kiemelt figyelemben részesíted. Ennek az eszköze lehet például egy kupon vagy egy egyedi ajánlat.
Iratkoztasd fel őket
Az első lépés után kérd meg őket, hogy járuljanak hozzá ahhoz, hogy kereskedelmi tartalmú e-mailt (például hírlevelet) küldhess nekik. Ezután azonnal küldj nekik egy visszaigazoló e-mailt, amiben megköszönöd a bizalmukat, és akár némi kedvezményt is ajánlhatsz nekik.
Vedd rá őket, hogy újra felkeressék a honlapodat, és ezúttal nézzenek még jobban körül.
A köszöntő e-mailek küldését érdemes automatizálni, így jelentős mennyiségű időt takaríthatsz meg a csapatod számára.
Ismerd meg jobban őket
A potenciális ügyfelektől kérj még be olyan adatot (főleg az érdeklődési körükkel kapcsolatban), ami alapján tovább építheted profiljukat, így tovább csiszolhatod a nekik küldendő e-mailek tartalmát.
Ilyen célzott, személyre szabott e-mailekkel lehet elérni a legtöbb átkattintást és begyűjteni a legjobb visszajelzéseket.
A folyamat – CRM rendszer alapú – automatizálásával a kapcsolattartás egyszerűbbé és gyorsabbá válik.
A CRM rendszer által az érdeklődőkről tárolt információkra végzett szegmentációra építve mindenki a számára valóban érdekes, releváns ajánlatot fogja megkapni.
Automatizálással elérheted, hogy a marketing tevékenységed nemcsak megfelelő üzenettel találja meg az érdeklődőket, hanem mindezt a legjobb időzítéssel is teszi.
Kérj értékelést minden látogatás és kapcsolatfelvétel után, így folyamatosan mérheted az ügyfelek elégedettségét. Egy egyszerű “Megtaláltad, amit kerestél?” megnyithatja az utat a közvetlen kapcsolatfelvételhez, ami azért fontos, mert egyrészt már önmagában elősegíti a bizalomépítést, másrészt a felmerülő kérdésekre és problémákra idejekorán reagálhatsz.
A személyes kapcsolat erősödésével egyre közelebb kerülsz az értékesítés megvalósulásához.
Legyél hatékony
A potenciális ügyfelek által rádbízott információ alapján dolgozd ki, hogyan tudsz a lehető legjobban megfelelni nekik, kielégíteni a szükségleteiket.
Ha minden kommunikációs csatornán az érdeklődőkre személyre szabottan építed fel az üzeneteket, akkor könnyebben alakul ki az a személyes bizalmi viszony, ami magával vonzza az ügyfél termékeid iránti bizalmát, később pedig hűségét. Folyamatos kapcsolattartással legyél mindig képben az ügyfélnél, mert lehet, hogy még nincsenek készen a vásárlásra, de így elérheted azt, hogy biztosan eszükbe juss, amikor elhatározzák magukat.
Hangold össze honlapod, e-mailjeid tartalmát a közösségi média megjelenéseiddel, így a potenciális vevőid bármilyen felületen megtalálhatják a keresett információt.
Biztosítsd, hogy mindig legyen elérhető egy olyan felkészült munkatárs, aki közvetlenül, gyorsan meg tudja válaszolni az érdeklődők felmerülő kérdéseit.
A fentiekben leírt aprólékosság (személyes hangvételű, vonzó emailek, esemény meghívások, egyéb figyelmességek) jó tartalommal kombinálva nagyban hozzájárul az ügyféllel való személyes, bizalmi kapcsolat létrejöttéhez.
A személyes kapcsolatra épülő kommunikációval akár hatszor akkora bevételt érhetsz el, mintha általános, személytelen üzeneteket közvetítenél az érdeklődők felé.
Mindent időben
Az érdeklődés felmerülése után érdemes a lehető leghamarabb megkezdeni az utánkövetést, mert így jóval nagyobb lesz az esélyed a sikeres értékesítésre. Minél tovább halogatod az utánkövetést, annál kisebb az esélye, hogy értékesítéssel végződik. Az azonnali utánkövető hívások bizonyítottan hatásosabbak, mint a hideghívások.
Azonban még a jól időzített és rendszeres kapcsolattartással is néhány embernél egy kicsivel tovább tart, amíg hagyja magát meggyőzni. Átlagosan tíz kapcsolatfelvétel szükséges ahhoz, hogy egy potenciális vevőből vevő váljék.
A “nurturing” módszer elemei – ügyfelek kezdeti aggályainak eloszlatása, tömör válasz minden felmerülő kérdésre, minden beszélgetés utánkövetése – mind-mind azt a célt szolgálják, hogy előbb vagy utóbb sikeresen létrejöjjön az üzletkötés.
Következzenek az értékesítők
Ha fel tudod ismerni, hogy egy potenciális ügyfélnek mikor kell átkerülnie a marketingről az értékesítésre, biztosíthatod, hogy az értékesítők mindig megfelelő mennyiségű értékesítési lehetőséggel dolgozhassanak. Ők fogják kielégíteni az ügyfelek egyedi igényeit, és behúzni az üzletet!
Összefoglalva
Az ügyfelek helyes kezelése – az indulástól az értékesítésig és azon is túl – a kulcsa annak, hogy az értékesítőid számára a lehető legtöbb, legjobb érdeklődőt tudd átadni.
Ebben a folyamatban tud hatékonyan támogatni egy CRM rendszer.