Lehet, hogy CRM-re van szükséged?
Közzétéve: 2016. 09. 15.
/
Az utóbbi években látványosan nő a CRM rendszerek népszerűsége a magyar kis- és középvállalkozások körében, pedig korábban kevés vezető tartotta vállalkozása életében meghatározó szerepet betöltő eszköznek.
A CRM rendszerek elterjedésével és a kínálat bővülésével felmerül egy jogos kérdés: Lehet, hogy vállalkozásodnak szüksége van egy CRM rendszerre?
A válasz szinte biztos, hogy igen.
Hiszen egy jó CRM rendszer egy felületen egyesít minden olyan funkciót, amire az értékesítő, marketinges, ügyintéző munkatársaknak szüksége lehet, és mindezt úgy, hogy közben használata egyszerű és kényelmes.
Ezek hiányában, vagy egy túl bonyolult CRM rendszer használatával vállalkozásod potenciális vevőket, üzletkötéseket vagy akár kiemelkedő munkatársakat is veszíthet.
Alább felsoroljuk azokat az ismérveket, amikkel egy jó CRM megoldásnak rendelkeznie kell.
Ha a bevezetésre kinézett, vagy a vállalkozásod által használt megoldás ezekkel nem rendelkezik, erősen megfontolandó a váltás.
Kereső
Látszólag csak egy kis mező a képernyő egyik sarkában, de valójában nagyon fontos funkció. A sok felmerülő ügyféligény és a hozzájuk kapcsolódó mégtöbb feljegyzés gyors elérése döntő lehet, amikor egy pörgős megbeszélés alatt az értékesítőd jó benyomást akar tenni, vagy máris tető alá akarja hozni az üzletet.
CRM rendszerednek olyan kulcsszó keresővel kell rendelkeznie, amivel nem csak a névre, telefonszámra, hanem például feladatokra és feljegyzésekre is tudsz egyszerűen és gyorsan keresni.
Határidőnapló
Értékesítőid számára az idő a legfontosabb erőforrás, folyamatosan telefonálnak, egyeztetnek, pörögnek, hogy tető alá hozzák a következő üzletet.
Ahhoz, hogy ne feledkezzenek meg semmilyen fontos eseményről, a CRM rendszernek vagy beépített naptárral kell rendelkeznie, vagy lehetőséget kell biztosítania valamelyik népszerű naptár alkalmazással való könnyű integrációra.
A naptárnak tudnia kell a következőket:
- Emlékeztetők beállítása
- Feladattal kapcsolatos fejlemények vezetése
- Feladatok munkatársakhoz való delegálása
- Automatizmusok
- Értékesítési folyamat támogatás
A fentiek hiányában jóval nehezebb lesz lépést tartanod ügyfeleid igényeivel.
Mobil elérés
Vezetőként vagy értékesítőként az ember sokszor “terepen” tölti az idejét, és nem mindig tudja kinyitni akkor a laptopját, amikor éppen információra lenne szüksége.
Napjainkban az okostelefonok és a szélessávú mobil internet elterjedésével jogos elvárás, hogy a CRM rendszerek alapvető funkcióit mobil eszközökön (telefon, tablet) keresztül is elérhesd. Így az irodából kiszakadt munkatársak is hozzáférnek minden információhoz, és haladéktalanul rögzíteni tudják a történéseket.
Ügyviteli eszközök integráltan vagy összekapcsolva más alkalmazásokkal
A legtöbb érdeklődő a weboldaladat fogja felkeresni, hiszen az mindig nyitva van és könnyen elérhető minden információ.
Fontos, hogy ezen érdeklődők közül a lehető legtöbbel kapcsolatba kerülhessél.
Ez legkönnyebben úgy lehetséges, ha ők automatikusan a CRM rendszeredbe kerülnek, például úgy, hogy a weblapon elhelyezett űrlap kitöltésével új értékesítési lehetőséget generálnak.
A rendszered legyen képes együttműködni a legelterjedtebb naptár alkalmazásokkal, mint például Microsoft Outlook, Google Calendar. Így elkerülheted azt, hogy egy céges megbeszélés szervezésekor ráfoglalj egy ügyféltalálkozó időpontjára.
Ha potenciális vagy meglévő vevőidnek hírlevelet vagy tájékoztató anyagokat szeretnél küldeni, ne kelljen bajlódnod a címtár másolgatással, majd a visszajelzések gyűjtögetésével. Egy jó CRM rendszerből egyedileg és tömegesen is lehet küldeni e-mail vagy akár sms üzeneteket is. Így nem csak időt spórolsz meg, hanem a kampányok elemzésével marketing tevékenységedet is tényszerű visszajelzések alapján hangolhatod.
Nagyon sok papírmunka vagy szövegszerkesztés spórolható meg, ha egy ajánlat vagy számla születésekor nem kell több programban keresgélni, szerkeszteni majd mindezeket adminisztrálni, hanem közvetlenül a CRM rendszerből, sablonokat használva, fájdalommentesen tudsz ajánlatot kiküldeni vagy számlázni. Arról nem is beszélve, hogy vezetőként micsoda élmény lesz, amikor az előrejelzéseket nem kézzel kell összeállítanod, hanem csak a CRM rendszer saját riportjait kell átnézned.
Szóval szükséged van CRM-re?
Pörgesd fel vállalkozásodat egy jó rendszerrel!
Biztosíts munkatársaidnak olyan eszközöket, amikkel feladataikat hatékonyan, zökkenőmentesen tudják végrehajtani!