10+1 home office program és alkalmazás
Közzétéve: 2022. 07. 06.
/
Mindenki másképp csinálja – mármint az irodai munkavégzést napjainkban. Vannak, akik maradtak a megszokott formánál, és minden nap bejárnak az irodába. Aztán akadnak olyanok is, akik hibrid munkavégzésre váltottak, és mondjuk a heti két-három nap home office munka mellett döntöttek. És persze a munkavállalók és a vezetők egy jelentős része teljes távmunkára állt át, és csak hébe-hóba bukkan fel a cég székhelyén.
Ha az utóbbi két kategória valamelyikébe tartozok, vagy a közeljövőben tervezel teljes vagy részleges home office-ra váltani, mindenképp érdemes elolvasnod a cikkünket. Ebben ugyanis bemutatjuk, hogy mik azok a home office szoftverek és appok, melyekkel a nappaliban vagy a konyhában is ugyanolyan hatékony lehetsz, mint az irodában.
A legfontosabb home office eszközök és kellékek
Egy korábbi blogbejegyzésünkben más összeszedtük, hogy milyen home office eszközökre lesz szükséged a kényelmes és produktív otthoni munkavégzéshez. Érdemes elmentened a könyvjelzők közé ezt a posztot, és elővenned, ha az élet home office munkalehetőséget sodor eléd. Mint tudjuk, a tudás szoros rokonságban áll az ismétléssel, ezért dióhéjban fussuk át még egyszer az eszközlistát:
- Laptop és monitor: Egy erős géppel nem a bitkolbászt nézed majd egész nap, egy méretes monitornak köszönhetően pedig a szemed sem folyik ki a nap végére.
- Fülhallgató: Üvölthet benne a death metal egész nap, hogy felfrissülj. Na, és persze akkor is jól jön, ha egy online megbeszélésbe kell bekacsolódnod.
- Erős router: Akárhol is található az otthoni irodád, fontos, hogy a net elérjen odáig. Ehhez pedig esetleg szükséged lehet egy jobb minőségű routerre, vagy wifi-jelerősítőre.
- Asztal, szék, lámpa: Igyekezz otthon is olyan körülményeket teremteni, mint egy modern irodában. Ehhez alap az állítható szék és asztal, valamint az asztali lámpa.
- Nyomtató: Időről időre biztosan ki kell majd nyomtatnod vagy be kell szkennelned valamit. Hogy ne kelljen mindig a városba rohangálnod, inkább szerezz be otthonra egy multifunkcionális gépet.
10+1 Home office szoftver, ami megkönnyíti a munkát és az életed
Skype
Old but gold, ahogy a művelt angol mondaná. A Skype a csevegőprogramok ősanyja, ami mindig feltámad, akárhányszor temetni kezdik. A legfőbb előnye a versenytársaihoz képest, hogy mindenki ismeri, pofonegyszerű használni és bármilyen környezetben vígan elfut (Android, iOS, Windows, Apple stb). Ugyanakkor vannak korlátai is, hiszen a csoportos hívások korlátozottak, ahogy a videóhívások hossza is. Ezért elsősorban csevegőprogramnak alkalmas.
Link: skype.com
Alternatívák: WhatsApp, Viber, Slack
Trello
Talán a feladatok kiosztása és követése a legnagyobb kihívás a home office állásokban. Hiszen nem lehet odasétálni a kolléga asztalához, és megkérni, hogy csináljon meg ezt vagy azt. Az otthoni munka pedig jellemzően töredezettebb, így nehezebb követni a teendők alakulását. Pontosan ezt hivatott orvosolni a Trello, ami egy vérbeli home office app és szoftver. Az ún. Kanban táblákon pillanatok alatt kioszthatók, fogadhatók és nyomon követhetők a feladatok.
Link: trello.com
Alternatívák: Asana, Basecamp, JIRA
Evernote
Ha igazán őszinték akarunk lenni, a sárga post-itek az irodában se valami hasznosak. Otthon pedig aligha akarod ragadós cetlikkel kitapétázni a lakást. Mennyivel egyszerűbb egy online, bárhonnan hozzáférhető jegyzetalkalmazás, mint például az Evernote. A program automatikusan szinkronizálja a különböző eszközökön létrehozott jegyzeteket, így egyetlen ötlet, feladat, információ sem vész el. Külön hasznos, hogy a jegyzetekhez fájlokat is csatolhatsz.
Link: evernote.com
Alternatívák: Google Keep, Notion, Todoist
Office
Az Office természetesen nem kifejezetten home office alkalmazás, mégis érdemes megemlékezni róla. A távmunkában ugyanis fontos, hogy a fájlok egységes, mindenki által használt formátumban legyenek, hogy bárki bármikor megnyithassa őket. Ebben pedig vitán felül a Microsoft terméke a király – noha ingyenesen nem elérhető. Az Excel, a Word, a PowerPoint azonban aligha hiányozhat az eredményes munkához.
Link: office.com
Alternatívák: LibreOffice, WPS Office, Google Workspace
Zoom
A Zoom túlzás nélkül letarolta az online videókonferenciák világát a pandémia alatt. Mi tagadás: ez a home office program mindent tud, amit csak kell. Pár kattintással létrehozhatunk egy meetinget, becsatlakozhatunk, meghívhatunk embereket és kezelhetjük a résztvevőket. Sőt, rögzíthetjük is a hívást, szavazást indíthatunk vagy fájlokat küldhetünk. Egy Zoom-meetingben pedig akár kétszáz meghívott is lehet.
Link: zoom.us
Alternatívák: Google Meet, Teams, GoToMeeting
LastPass
Egy jelszó mind felett: a LastPass-szel nem kell kismillió jelszót kitalálnod és megjegyezned. A programmal erős és biztonságos password-öket generálhatsz, amit a szoftver elment, és automatikusan kitölt a megfelelő oldalon. Az sem utolsó funkció, hogy a jelszavakat könnyedén megoszthatod a kollégákkal, ami csapatmunkában kifejezetten előnyös.
Link: lastpass.com
Alternatívák: 1Password, PassCamp, NordPass
Google Drive
A felhőszolgáltatások királya, ami ingyenesen biztosít 15 GB tárhelyet mindenkinek, aki rendelkezik Gmail-fiókkal – vagyis mindenkinek. Ezzel pedig vége az e-maileknek és a fájlküldözgetéseknek. A Drive-ban bárkinek adhatsz hozzáférést a doksikhoz, és akár szimultán is szerkeszthetitek őket. Érdemes letölteni az asztali alkalmazást is, hiszen így a Drive-ban lévő fájlokat közvetlenül megnyithatod Wordben vagy Excelben is.
Link: Google Drive
Alternatívák: Microsoft OneDrive, Dropbox, iCloud
Google naptár
Naptáralkalmazássokkal Dunát lehetne rekeszteni, de ezen a téren is Google terméke bizonyul nyerőnek. Egész egyszerűen azért, mert könnyen integrálható a levelezéssel, a csevegőprogrammal vagy a feladatkezelővel. A mobilverziója is igazi főnyeremény, ahol akár több e-mail fiókhoz kapcsolódó eseményt is átnézhetsz egyszerre.
Link: Google Naptár
Alternatívák: Calendly, Microsoft Outlook Naptár, nTask
Opera
A böngészőháború már eldőlt, hiszen a Google Chrome verhetetlen ezen a piacon. De vajon tényleg az a legjobb browser home office-hoz vagy éppen hibrid munkavégzéshez? Nem éppen! Az Opera sokkal-sokkal többet tud: beépített Messenger és WhatsApp csevegő, azonnali fájlmegosztás különböző gépek között, integrált VPN és reklámblokkoló. A munkaterületek funkcióval pedig akár projektenként is szétválaszthatod a megnyitott lapokat – ha egyszer rákapsz, már el sem tudod képzelni enélkül a munkát.
Link: opera.com
Alternatívák: Vivaldi, Brave, Tor
Remente
A home office nem csak játék és mese! Fontos, hogy otthon is megőrizd a mentális egészséged, és megtaláld a megfelelő egyensúlyt munka és magánélet között. Ebben lesz hasznodra a Remente nevű app, ami személyi trénerként áll majd melletted. Segít kialakítani a napi rutint, meghatározni a célokat a munkában és a magánéletben, illetve átláthatóbbá tenni a mindennapjaidat.
Link: www.remente.com
Alternatívák: Coach.me, Habitica, Wellable
+1: MiniCRM – ha komplex megoldást keresel
Bár a MiniCRM-et nem home office programnak szántuk, 2019 óta kiderült, hogy ilyen célra is tökéletes. Számos visszajelzést kaptunk az ügyfelektől, hogy a mi rendszerünk segített nekik az átállásban és a hatékony távmunka kialakításában. Persze a MiniCRM nem minden az egyben program: böngészésre, csevegésre vagy jelszókezelésre nem alkalmas. Viszont számos, fentebb említett programot képes kiváltani, és jobb alternatívát kínálni.
Ha például feladatkezelésről van szó, a MiniCRM maximálisan felveszi a versenyt az ismert szoftverekkel. Kanban tábla? Pipa! Határidők és felelősök a teendőkhöz? Még szép! Projekt alapú feladatkezelés? Naná. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a CRM-rendszerben akár automatikusan is létrejöhetnek a feladatok, ezzel is megkönnyítve a munkát, és lerövidítve a rászánt időt.
A jegyzetalkalmazások és az Excel-táblák kétségkívül hasznosak, nagy mennyiségű ügyféladat tárolására azonban nem alkalmasak. Márpedig kulcskérdés, hogy a fontos infókhoz bárki, bármikor és bárhol hozzáférhessen. A MiniCRM-ben egy helyen kezelheted több tucat, több száz vagy akár több ezer ügyfél minden adatát, és egyetlen kattintással elérheted őket. Sőt, az ügyfél teljes élettörténetét látni fogod a szoftverben.
Amennyiben pedig cégvezető vagy, a CRM igazi távirányító lesz a kezedben, amivel akár a kocsiban vagy a tóparton is átnézheted, hogy állnak a dolgok a vállalkozásodban. Mindenki munkájára ráláthatsz, hasznos riportokat böngészhetsz a teljesítményről vagy éppen kioszthatsz feladatokat az alkalmazottaidnak. Talán említenünk sem kell, hogy a MiniCRM elérhető a böngészőből vagy akár a mobilalkalmazáson keresztül is.
Próbáld ki a legjobb home office programokat
Sok-sok szoftverről olvashattál, melyek között ingyenesek és fizetősek is találhatók. A legtöbb program azonban díjmentesen kipróbálható hosszabb-rövidebb ideig. Ha beválik, megtarthatod, ha mégsem, nem vesztettél semmi. Nincs ez másképp a MiniCRM-mel sem: minden elköteleződés nélkül, teljesen ingyen kipróbálhatod – kattints ide, és indíts tesztrendszert még ma!