Így lehet magas a céged Google értékelése
Közzétéve: 2023. 05. 04.
/
Mióta világ a világ, minden cégnek fontos a szájhagyomány. Vagyis az, hogy az emberek, ügyfelek jó véleménnyel legyenek a termékünkről, szolgáltatásunkról, brandünkről, és ajánlják azt másoknak. Ez persze fordítva is igaz: a rosszhírünk megelőz minket, és emiatt könnyen eleshetünk az új megrendelésektől. Nincs tehát új a nap alatt, már ami a word of mouth-ot illeti.
Ami változott az az, hogy hol osztják meg egymással az emberek a véleményüket, tapasztalataikat. Néhány évtizeddel ezelőtt talán a postán, a közértben vagy egy baráti beszélgetés során. Ma pedig a közösségi oldalakon és a Google Keresőben és Térképen. A Google-vélemények nagyon is sokat nyomnak a latba, cikkünkből pedig kiderül, mit tehetsz a magas pontszámokért.
Ha még nincs Google Cégem fiókod
Ahhoz, hogy a cégünk megjelenjen a Google keresőjében és térképén, először is létre kell hoznunk egy ún. Google Cégem profilt, amit ezen a linken tehetünk meg. Költségekkel nem kell számolnunk, hiszen a Google cégprofil életre hívása teljesen ingyenes. A regisztráció nem egy ördögien bonyolult művelet, átlagos informatikai tudással könnyedén megugorható a feladat. Lássuk lépésről lépésre, hogy miként zajlik pontosan.
Először is meg kell adnunk a vállalkozásunk pontos nevét, majd azt, hogy milyen területen tevékenykedünk. Három lehetőségünk van: online kiskereskedelem, helyi tár (ami magyarosabb fordításban helyhez kötött üzletet jelent), illetve szolgáltató vállalkozás. Ezután az üzleti kategória kiválasztása következik. Itt közel 4000 előre beállított kategóriából választhatunk, lényegében tehát minden tevékenység le van fedve az ablakszerelőtől a fagyizón át a zongoraoktatóig.
Ha ezzel is megvagyunk, a területet kell belőnünk. Ez nem egyenlő a cégünk telephelyével vagy az irodával. Azt kérdezi a Google, hogy hova végzünk kiszállítást vagy hol szeretnénk elsősorban elérni az embereket. Következő lépésben a telefonszámunkat és a holnapunk címét kell megadnunk, végül pedig elfogadnunk a Szerződési feltételeket és Adatvédelmi irányelveket, és már kész is.
5 tipp, amikkel jobb lesz a céged Google értékelése
Kérj értékelést minden ügyféltől
Sajnálatos tény, hogy az emberek főleg akkor írnak véleményt, amikor dühösek, elégedetlenek. Hiába adják ők csupán az ügyfeleink elenyésző hányadát, könnyen dominánssá válhat a véleményük a Google Cégem értékelések között. Hogyan lehet ezt megelőzni? Úgy, hogy megkérjük azokat is, akik amúgy nem írnának semmit, hogy értékeljenek és alkossanak véleményt. Vagyis az elégedett többséget, akik egyébként nem ragadnának billentyűzetet.
Akár egy külön hírlevelet vagy Facebook-posztot is szentelhetünk a témának, de a legjobb, ha minden sikeres vásárlás, rendelés után emlékeztetjük az ügyfeleket, hogy értékeljenek. Egy ehhez hasonló kis üzenet minden e-mailben elfér:
„Amennyiben elégedett volt a termékünkkel / szolgáltatásunkkal, kérjük, értékelje munkánkat ezen és ezen a linken. Köszönjük!”
Mit nyerhetünk ezzel? Sok-sok pozitív, magas értékelést, ami elnyomja az elégedetlenkedő kisebbség hangját.
Tedd minél egyszerűbbé az értékelési lehetőséget
Ügyfeleink rohanó életet élnek, és aligha áldoznak húsz másodpercnél többet arra, hogy értékeljék a cégünket a Google-ben. Vagyis nem fogják bepötyögni a keresőbe vagy a térképen a cégünk nevét, és kikeresni minket a milliónyi lehetőségből. Nekünk kell olyan linket, lehetőséget biztosítani, ahonnan egyetlen kattintással azonnal az értékelőfelületre juthatnak.
Erre a már említett e-mail mellett az SMS is igen jó megoldás. Hiszen a telefon mindig ott van az emberek kezében, és egy szöveges üzenetből kapásból megnyitható a Google oldala. Ezt akár le is írhatjuk:
„Adjon 5 csillagot, ha elégedett volt. Az értékelés mindössze húsz másodpercet vesz igénybe. Köszönjük!”
Azt azonban mindig tartsuk szem előtt az értékelés figyelésénél, hogy akár két hét is eltelhet, mire a Google frissíti az értékeket.
Kommunikálj személyre szabottan
„Köszönjük, hogy nálunk vásárolt. Ha ideje engedi, értékelje munkánkat ezen a linken.”
„Kedves Tamás! Ádám vagyok a MiniCRM-től. Az Ön visszajelzése nagyon fontos számunkra, hiszen ezek alapján tudjuk javítani a szolgáltatásunk minőségét. Kérem, értékelje munkánkat az alábbi linken”.
Az első megoldás sem rossz, de egy kicsit személytelen. Érződik rajta, hogy mindenki ugyanezt a szöveget kapja. A második némileg egyedibb, közvetlenebb. Inkább a törődés, odafigyelés hangja. Mindenképp törekedjünk arra, hogy ne sablonválaszokat és sablonleveleket küldjünk. Az emberek értékelik, ha személyesen megszólítjuk őket.
Különösen fontos ez a Google értékelésekre adott válaszokban. Mindig szólítsuk a nevén az illetőt, és arra válaszoljunk, amit kérdezett, amire panaszkodott. Ha minden véleményre, észrevételre ugyanaz a válasz érkezik (pl. A véleményét továbbítottuk az ügyfélszolgálatnak), villámgyorsan hiteltelenné válunk a vásárlóink szemében.
Foglalkozz a negatív Google értékelésekkel is
Nem lesz minden ügyfelünk maradéktalanul elégedett, és ennek néhányan hangot is fognak adni. Sőt, rosszindulatú, esetleg igazságtalan kommenteket is kapunk majd, amiktől kinyílik a bicska a zsebünkben. Ilyenkor fontos, hogy ne veszítsük el a hidegvérünket. Soha ne válaszoljunk indulatból, első felindulásból, és soha ne süllyedjünk a trollok szintjére! Udvariasan és profi benyomást keltve válaszoljunk a negatív vásárlói véleményekre is, és próbáljunk kompromisszumkészséget mutatni.
Amennyiben a negatív Google értékelések nagyon elburjánzanak, gondolkodjunk el azon, hogy mi lehet ennek az oka. Lehet, hogy valóban változtatnunk kell valamin. Ilyenkor megoldás lehet a Google vélemények kikapcsolása, ez azonban nem tarthat túl sok ideig. Az is jó ötlet, ha az online térből az offline-ba tereljük a helyzetet: keressük fel telefonon a negatív véleményt író ügyfeleket, és beszéljük át velük a dolgot.
Maradj hiteles
Nem szerencsés, ha az ügyfelek úgy érzik, a panaszaik, rosszalló véleményük süket fülekre találnak. Ez akár alapjaiban is megrengetheti a bizalmat, ráadásul a válasz nélkül hagyott visszajelzéseket mindenki láthatja majd, aki ellátogat a Google értékelési linkre. Mit mond nekik ez az állapot? Hogy nem érdemes értékelni, őszintének lenni, mert a cégünk rá sem bagózik. Ha valaki épp úgy döntene, hogy tőlünk rendel, vásárol, itt biztosan elgondolkodik egy percre.
A hitelességhez tartozik az is, hogy nem hazudtoljuk meg saját magunkat a válaszainkban és a Google cégem szerkesztése során. Csakis hiteles információkat adjunk meg, őszintén válaszoljunk, és lehetőleg használjuk azt a stílust, amit bárhol máshol is. Furcsán veszi ki magát, ha amúgy közvetlen, baráti hangon kommunikálunk az ügyfelekkel, a Google Cégemben pedig merev, üzleti nyelvezetre váltunk.
Milyen előnyök származnak a magas Google Cégem értékelésből?
Kezdjük az elején: miért érdemes egyáltalán jelen lenni a Google Cégemben? Tegyünk egy próbát, és azonnal kiderül. Írjuk be a keresőbe, hogy asztalos, és máris látni fogjuk, hogy a lap tetején megjelenik a térkép, és azon a közelünkben lévő asztalos vállalkozások. A legtöbb felhasználó nem is görget ennél tovább. Ezek közül fogja kiválasztani azt, akivel elvégezteti a munkát. Ha a mi cégünk nem szerepel itt, esélyünk sincs.
Lépjünk egyel tovább, és kattintsunk rá az egyik asztalosra. Azonnal megjelenik az adatlapja, rajta a legfontosabb tudnivalókkal, és persze az 5-ös skálán elért értékelésével. Gondolkozzunk ismét az ügyfél fejével! Vajon melyik céggel veszi fel a kapcsolatot? Amelyiknek 2,3 az átlaga vagy amelyiknek 4,8? Aligha kérdéses. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy a 4-es átlag már jónak számít, de még jobb, ha 4,5 felett tudjuk tartani.
A Google értékelések legnagyobb előnye vitathatatlanul a jó szájhagyomány. Amelyik cég több és jobb értékelést tud összegyűjteni, több megkeresésre számíthat. Főleg, ha ezek az értékelések hitelesek, hasznosak és a cég reagál rájuk. Végül említsünk meg még két előnyt: a Google jelenlét SEO szempontból is igen hasznos, illetve olyan visszajelzéseket kaphatunk teljesen ingyen, amik segítségével még jobb szolgáltatást, terméket tudunk biztosítani. Miért hagynánk ki ezt a lehetőséget?
Amit soha ne csinálja a Google Cégemben!
Ne írj saját véleményt
Az önfényezés igencsak taszító, ezért mindenképp tartózkodjunk attól, hogy saját véleményt írjunk a Google-ben a saját cégünkről. Az sem jó ötlet, ha ráuszítjuk a kollégáinkat, barátainkat, rokonainkat az adatlapunkra, hogy szórják meg ötösökkel.
Ne ajánlj fel semmit a pozitív véleményekért cserébe
Természetesen nem tilos, csak etikátlan ajándékot, kupont vagy bármit felajánlani a pozitív értékelésért cserébe. Ezzel csak torzítjuk a rólunk kialakult képet, amit ki fognak szagolni a potenciális ügyfelek. A kamu értékelések többnyire messziről bűzlenek.
Ne fizess az értékelésekért
Kézenfekvőnek tűnik, hogy némi anyagi kompenzációval ösztönözzük az embereket az öt csillagra. Az sem titok, hogy ilyen szolgáltatást akár vásárolhatunk is. De megint csak: mi értelme? Hazudunk magunknak és az ügyfeleinknek, vagyis épp a bizalmukat játsszuk el.
Ne hozz létre kamuprofilokat
Sajnos igen bevett gyakorlat, hogy a cégek Google-fiókok százait hozzák létre, és ezekkel tuningolják fel az értékelésüket. Ezt viszont a Google is könnyen kiszúrhatja, és eltávolíthatja a kamuértékeléseket. Ne feledjük, hogy a keresőcég megvizsgálja az értékelést, és nem hagyja jóvá, ha nem megbízható, hiteles fiókról érkezett.
Ne legyél lekezelő és arrogáns
Végül a legfontosabb: mindig viselkedjünk profikhoz méltóan. Soha ne váltsunk kocsmai stílusra és ne beszéljünk magas lóról az ügyfelekhez. A parttalan vitákkal, útszéli stílussal csak magunkat járatjuk le.
Az ügyfeleid a lehető legjobb bánásmódot érdemlik
A Google Cégem az ügyfélkezelés egyik fontos eszköze, de természetesen messze nem az egyetlen terület. A fent ismertetett tippeket bárhol alkalmazhatod: a hírlevelekben, a közösségi média posztokban, hirdetésekben, sőt akár még a telefonos hívásoknál is. Két dolog azonban elengedhetetlen a hatékony és élményszerű ügyfélkezeléshez: a pontos adatbázis és az egyértelmű feladatkiosztás.
Mindkettőt könnyedén megoldhatod a MiniCRM-mel: kezeld az összes ügyfél minden adatát egyetlen szoftverben! Azonnal átláthatod, hol tartotok az értékesítési folyamatban, mire vár az ügyfél vagy milyen problémái voltak korábban. Az ügyfelekkel kapcsolatos teendőket szintén a MiniCRM-ben kezelheted. Az egyszerűen használható feladatkezelőnek köszönhetően soha többé nem feledkeztek meg egyetlen feladatról, határidőről vagy visszahívásról, válaszemailről sem!