A felhőalapú CRM-rendszerek előnyei
Közzétéve: 2023. 11. 30.
/
A vicces mondás úgy tartja, hogy „a felhő nem más, mint valaki más számítógépe”. Van ebben ugyanakkor igazság, hiszen a felhőalapú számítástechnika lényegében így működik: az adott szolgáltatás nem egy meghatározott hardveren (pl. a laptopunkon) fut, hanem a szolgáltató eszközein (vagyis a szerverein, számítógépein) elosztva.
Mindez felhasználói szemmel nagyon kényelmes és praktikus. Gondoljunk csak arra, hogy a Google Drive, ami egy tipikus felhő technológia mennyi felesleges pendrive-tól szabadít meg minket. Napjainkban nemcsak a tárhelyek, hanem szolgáltatások garmadája költözött a felhőbe, így a CRM-rendszerek is. Cikkünkből pedig kiderül, miért jó ez minden usernek.
A felhőalapú számítástechnika alapjai
A mi az a felhő kérdésre nagyon egyszerű a válasz: olyan távoli számítógépek, szerverek, amiket interneten keresztül bárhonnan és bármikor elérhetünk. Adataink – legyen az kép, szöveges dokumentum, videó, szoftver – tehát ugyanúgy egy merevlemezre kerülnek, csakhogy ez a merevlemez nem a számítógépünkben van, hanem egy távoli helyen, egy másik cég által üzemeltetve.
A technika egyébként egyáltalán nem új, hiszen már az 1960-as években is létezett hasonló megoldás. A felhők igazi reneszánszát természetesen az internet berobbanása hozta meg, maga a kifejezés pedig 1994-ben született. Igazi úttörőnek számított a 2002-ben bemutatott Amazon Web Services (AWS), amit ekkor még inkább csak IT-fejlesztők használtak. A nagyközönség a 2006-ban debütált Google Docs-szal találkozott először a felhő szoftverekkel, és vált a rabjává.
Nem minden felhő egyforma: a nyilvános felhők bárki számára hozzáférhetők, persze lehet, hogy csak előfizetés ellenében (a már említett Google Docs ide tartozik). A privát felhőt ezzel szemben egy szervezet üzemelteti, és enged hozzáférést az előfizetők számára. Egy jó példáért nem kell messzire menni, hiszen a MiniCRM pontosan ilyen felhőalapú rendszer. Megkülönböztethetünk még hibrid és közösségi felhőket is, ezek részletezése azonban túlmutat cikkünk lehetőségein.
Ilyen felhőalapú szolgáltatások léteznek
Nézzük tehát ezek alapján, hogy milyen szolgáltatásokat vehetünk igénybe felhőalapú technikára építve.
Szolgáltatott szoftver (SaaS)
Szöveget szerkesztünk a Google Docs-ban, képet hozunk létre PhotoPea-ban vagy videót vágunk Canvában. Ezek mind-mind szolgáltatott szoftverek, hiszen maga a program nincs telepítve a gépünkre, azt egy felhőn keresztül érjük el. A felhő alapú CRM-ek is ebbe a kategóriába tartoznak.
Szolgáltatott infrastruktúra (IaaS)
Ebben az esetben a felhőt, vagyis a távoli számítógépeket arra használjuk, hogy informatikai erőforrásokat vegyünk igénybe. Ez lehet számítási, hálózati vagy tárhelykapacitás is. A cégek azért szeretik ezt a megoldást, mert sokkal jobban skálázható, mint a hagyományos informatikai erőforrások (winchesterek, szerverek stb). Iaasnak számít például az Amazon EC2 és a Google Compute Engine.
Platform szolgáltatás
Ezt a fajta felhőt a fejlesztők használják, hiszen a felhőalapú technikával igény szerinti környezetet hozhatnak létre az alkalmazásaik fejlesztéséhez, teszteléséhez és felügyeletéhez. Tipikus példája a Google App Engine és az OpenShift.
Ez lenne tehát a három fő csoport, amiket ugyanazok az előnyök jellemeznek:
Helyfüggetlen kialakítás: a felhőt bárhonnan és bármikor elérhetjük, csupán netkapcsolat szükséges hozzá.
Skálázhatóság: a felhőalapú szolgáltatások könnyedén méretezhetők. Ha például a cégünknek nagyobb Google Drive tárhelyre van szüksége, akkor ez mindössze pár kattintás és persze némi többletköltség.
Megbízhatóság: mivel a felhőszolgáltatásokat általában nagy világcégek biztosítják, nem kell attól félnünk, hogy az adataink elvesznének, vagy ne kapnánk folyamatos fejlesztést.
Költséghatékony üzemeltetés: a felhő eleve olcsóbb, mint szervereket vásárolni, arról nem is beszélve, hogy a fenntartási és javítási költségek nem minket terhelnek.
A felhőalapú CRM-rendszer 5 legfőbb előnye
CRM-rendszer minden gépen, bármelyik gépen
A gépre telepített szoftvereknek óhatatlanul van gépigénye. Azaz csak meghatározott operációs rendszerrel, processzorral vagy megfelelő méretű winchesterrel működnek. A felhőalapú CRM-ek ezzel szemben bármilyen gépen elfutnak, mert a böngészőből nyithatjuk meg őket. Azt mondhatjuk, hogy hacsak nem Internet Explorert használunk egy huszonöt éves laptopon, akkor hozzá fogunk férni a felhős CRM-ünkhöz.
Adatok mindig, mindenhol
A fentiből következik az is, hogy a CRM-hez bárhonnan hozzáférhetünk, mert nem egyetlen laptophoz vagy asztali géphez van kötve. Nincs tehát akadálya, hogy egyszerre használjuk a CRM-et a munkahelyi PC-n, az otthoni MacBookon vagy akár a tableten, okostelefonon. És így aztán az sem fordulhat elő, hogy az irodában felejtjük a CRM-et (mert az egyetlen gépre van telepítve).
Maximális stabilitás
Még a legjobb számítógép vagy laptop is megadhatja magát, vagy olyan szinten megsérülhet, hogy minden adat elveszik. Ezzel pedig a CRM-ben tárolt, kulcsfontosságú ügyfél- és céges adatok is mennek a levesbe. A felhő viszont stabil, mint egy kőszikla. A felhő mögött álló cég garantálja, hogy adatvesztés még véletlenül se fordulhasson elő, hiszen az információk nem egyetlen, központi gépen vannak.
Igény szerint méretezhető
Ha csak száz ügyfelünk van, és azokat tároljuk a CRM-ben, akkor alighanem elegendő lenne egy átlagos számítógép tárhelye. Ezer vagy tízezer ügyfélnél már alighanem nyekeregne a gép, és szervert kéne bérelnünk vagy vásárolnunk. A felhőalapú CRM-ek viszont a végtelenségig méretezhetők, és ez semmilyen extra fejlesztéssel nem jár.
A felhő olcsóbb
Ezek után már nem is lehet kérdés, hogy a felhőben úszkáló CRM-rendszer lényegesen költséghatékonyabb is. Eleve az hatalmas spórolást jelent, hogy nem kell méregdrága szervereket venni és azokat árammal ellátni, karban tartani és fejleszteni. A telepített szoftvereknél nem ritka, hogy a frissítésekért fizetni kell, a felhő esetében ez sem merülhet fel. Ahogy az sem, hogy a megvásárolt licence csak egy vagy két számítógépre történő telepítést engedélyez.
Biztonságos
Az adatvédelem napjaink egyik központi témája. Egyáltalán nem mindegy, hogy az ügyféladatokat hol tároljuk, és milyen biztonsági megoldások szavatolják, hogy azokhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá. Saját erőből kiépíteni egy bombabiztos rendszert nem olcsó és nem is egyszerű. A felhőalapú CRM-ekkel viszont ezt készen kapjuk, és általában a legmodernebb biztonsági protokollok őrzik az adatokat.
MiniCRM, a magyar felhőalapú CRM
A MiniCRM – talán mondanunk sem kell – felhőalapú technikán működik. Nézzünk meg két mindennapos példát, hogy miért jó ez a cégednek és neked.
Este csörög a telefon…
…és az egyik legfontosabb ügyfeled hív. Te viszont már otthon vagy, a céges laptop meg az irodában maradt. Sajnos fejből nem tudod, hogy pontosan mik az előzmények, így érdemi válasszal sem szolgálhatsz. Elnézést kell kérned, és másnapi visszahívást ígérned.
Ha viszont MiniCRM-ed van, akkor a felhőnek köszönhetően ez egész másképp fest. Előkapod a gyerek laptopját, egy perc alatt belépsz a MiniCRM-be, még három másodperc és megnyitod az ügyfél adatlapját, ahol minden információt megtalálsz. Így azonnal képbe kerülsz, és pontos válaszokkal szolgálhatsz.
Vettél egy új laptopot…
…és szeretnéd, ha mind a kettőn lenne CRM-rendszer. Egy telepített programnál ez bizony macerás. Még az is lehet, hogy egy második előfizetést kell venned. És vajon hogyan fognak szinkronizálódni az adatok a két laptop között?
A felhőalapú MiniCRM-mel ilyen kérdések nem merülhetnek fel. Az új laptopra letöltöd a Chrome böngészőt (mi ezt javasoljuk elsősorban), megnyitod a MiniCRM oldalát, és máris ott van minden adat. A régi gépről is ugyanúgy be tudsz lépni, a szinkronizálás pedig a felhőben történik.
A MiniCRM további előnyei
- 14 évnyi fejlesztés áll a szoftver mögött
- Magyar nyelvű bevezetési támogatás és ügyfélszolgálat
- 2000 elégedett ügyfél idehaza és Romániában
- Magyarországon a MiniCRM a piacvezető CRM-rendszer
- Széles körű funkciók, amik közül tetszés szerint választhatsz
- A szoftver mellé egy komplex szemléletmódot és külföldi menedzsmentmódszertanokat is kapsz
Próbáld ki, hogy mire képes a felhőalapú technika – indíts ingyenes MiniCRM tesztrendszert!