A legjobb marketing automatizmusok a sikeresebb kampányokért
Közzétéve: 2024. 09. 04.
/
A marketing olyan, mint a magyar foci: mindenki ért hozzá, de nagy sikereket csak kevesen érnek el. Nehéz terület ez, és mi sem fogjuk most megmondani a tuti receptet. Egy dolog azonban biztos: a pepecselés, a vaktában lövöldözés és az ad-hoc megoldások nem férnek bele egy kampányba. Ahhoz túl nagy a verseny, túl sok pénz forog kockán, és túl fontosak az eredmények.
A jó hír az, hogy a modern CRM-ek a marketing számos területét képesek automatizálni. Miért lényeges ez? Azért, mert így időt szabadíthatsz fel, növelheted az ügyfélélményt és adatokra építve hozhatsz marketingstratégiai döntéseket. Cikkünkben azokat az automatizmusokat mutatjuk be, amik a leginkább hatékonyak, és amiket te is megcsinálhatsz MiniCRM-ben!
Az 7 legjobb CRM-es automatizáció
Nurturing és automatizált levelek az érdeklődés minden pontján
Közösségi média oldalak jönnek-mennek, de az e-mail, mint az egyik legjobb marketingeszköz továbbra is nélkülözhetetlen. Egyáltalán nem mindegy, hogy mikor és kiknek küldöd a levelet. A MiniCRM-ben egy automatizmussal emberi beavatkozás nélkül is küldhetsz tömeges levelet.. Csak írd meg, állítsd be a címlistát, és add meg az időpontot, amikor kiröppenjen az e-mail.
A MiniCRM adatbázisában egyedi ügyfélkategóriákat hozhatsz létre (pl. ügyfél, érdeklődő, elveszett lehetőség), és nekik egyedi ajánlatokat küldhetsz. Ha pedig valaki rákattint az e-mailben lévő linkre, ez a tény azonnal megjelenik a CRM-es adatlapján, és akár rögtön – automatikusan persze – feladatot is kap az egyik kolléga. Így lesz a hírlevélküldésed egy óramű pontossággal működő gépezet!
Visszaigazoló e-mail
Nyilván te sem szereted, amikor felveszed a kapcsolatot egy céggel, és heteket kell várnod, hogy válaszra méltassanak. Mit teszel ilyenkor? Már réges-rég a konkurenciánál keresgélsz. A te ügyfeleid ugyanígy működnek! Döntő tehát, hogy minden megkeresésre és kérdésre azonnal válaszolj. Csakhogy ez emberi munkával egyszerűen lehetetlen. Mert nincs rá idő, és lássuk be, néhány választ el is felejtünk (ezzel pedig az érdeklődőt is, akiből így sosem lesz ügyfél).
Az automatizmusok ebben az esetben aranyat érnek: hozz létre a CRM-rendszerben előre megírt sablonokat, amiket aztán a szoftver azonnal kiküld, amikor valaki érdeklődik, kérdést tesz fel, vagy mondjuk workshopra jelentkezik. Mindez maximális törődést sugall, és azt jelzi az ügyfélnek, hogy rögtön foglalkoztok vele.
Érdeklődők gyűjtése
A honlapodon vagy a Facebookon elhelyezett űrlap vitán felül remek módszer leadek gyűjtésére. De csak akkor, ha ezeket az érdeklődőket összegyűjtöd, rendszerezetten tárolod és felhasználod. A kihívás itt is az, hogy ha egy kolléga viszi fel az Excelbe az adatokat, abban nagy a hibázás lehetősége, és garantáltan feledésbe merül a leadek jelentős része.
Lássuk, hogy néz ez ki MiniCRM automatizmusként: abban a pillanatban, ahogy valaki kitölti az űrlapot, és rányom a küldés gombra, az adatai azonnal bemennek a MiniCRM-be. Ezt persze kombinálhatod a visszajelzés automatizmussal, és így a lead egy szempillantás alatt megkapja a visszaigazoló levelet. Az adatai pedig innentől mindig, mindenhol elérhetők lesznek, és elindulhat a sales folyamat. Az értékesítő kolléga megkapja a feladatot, hogy például hívja fel, és konzultáljon vele a részletekről. A folyamat innentől bármi lehet, ez már csak rajtad múlik.
Lead átadása
Az addig szép és jó, hogy bejön a lead, lesz egy adatlapja a MiniCRM-ben, és kap egy pofás e-mailt. Ettől azonban még nem fog történni semmi érdemleges az érdeklődővel. Ahhoz az is szükséges, hogy az egyik kollégád foglalkozzon vele – ne napok múlva, ne hetek elteltével, hanem minél előbb. Akkor lesz erre képes, ha nyomban kap egy feladatot, ami az ő nevére szól, és amiben lehetőleg határidő is szerepel.
Egy CRM-rendszernek ez gyerekjáték: ahogy bejön a lead, azonnal generál egy feladatot az illetékes munkatársadnak, és meghatározza a határidőt is. Ez még messze nem minden: a MiniCRM-ben erre egy sablonfeladatot is alkothatsz, így a feladatleírásban az is szerepel majd, hogy a kollégának lépésről lépésre mit kell tennie. Nincs több tehát olyan, hogy feledésbe merül a lead, a kollégának kimegy a fejéből, és emiatt veszteség éri a cégedet.
Utánkövetés és reaktiválás
Egy leaddel alapvetően két dolog történhet: vagy ügyfél válik belőle, vagy elveszett lehetőség. Mindkét esetben igaz, hogy a feladatotok nem ér véget vele kapcsolatban! Ha ügyfél válik belőle, akkor bizonyos idő elteltével érdemes újra felvenni vele a kapcsolatot: elégedett volt-e a termékkel (felmérés), nincs-e esetleg olyan termék, szolgáltatás, ami még érdekelhetné. A MiniCRM-ben ezeket mind automatizmusokra bízhatod: a meghatározott időben (mondjuk két héttel később, vagy két hónappal) már küldi is az e-mailt vagy az SMS-t.
Most nézzük azt az esetet, amikor nem lesz az érdeklődőből ügyfél. A MiniCRM ezt automatikusan kezeli, és egy külön adatbázisba helyezi a leadet. Innentől kezdve megint csak rajtad múlik, hogy mikor küldesz neki automatán levelet egy újabb ajánlatról. Annak sincs persze akadálya, hogy egy kolléga kapjon emberi beavatkozás nélkül feladatot, mondjuk ezzel a szöveggel, három héttel későbbi határidőre: „Vedd fel vele a kapcsolatot, mérd fel az igényeit, és végezz reaktiválást”.
Személyre szabás
A marketing akkor hatásos – sok egyéb mellett – ha személyre szól, és nem tömegként, arctalan vevőként kezeli az embereket. Az viszont senkitől sem elvárható, hogy egy ezer címre kiküldött e-mailben mindenkinek névre szóló megszólítást és infókat használjon. Nem is kell, mert a MiniCRM erre magától képes, úgynevezett változók segítségével.
Nézzünk erre egy példát:
Kedves {%Person.FirstName%}!
Örülünk, hogy jelentkeztél workshopunkra, aminek pontos időpontja: {%Project.DateTime1026%}
Reméljük, hogy a workshop hasznodra válik, és céged, a {%Business.Name%} még nagyobb sikereket ér majd el.
Üdvözlettel:
{%Sender.EmailSignature%}
Hogy fog ez megjelenni az ügyfélnél, miután az automatizmus kitöltötte a változókat a megfelelő adatokkal. Így:
Kedves István!
Örülünk, hogy jelentkeztél workshopunkra, aminek pontos időpontja: 2024. szeptember 30., 9:00
Reméljük, hogy a workshop hasznodra válik, és céged, a Minta Kft. még nagyobb sikereket ér majd el.
Üdvözlettel:
Dénes Szilveszter
Értékesítési konzulens
MiniCRM Zrt.
Automata rendezvény- és workshopszervezés
Nemcsak terméket vagy szolgáltatást lehet eladni, hanem egy rendezvényt vagy workshopot is – és ezt is jól meg kell támogatnia egy marketingkampánynak. Még egy kisebb rendezvény is teendők garmadáját vonzza magával, egy nagyobb eseményről nem is beszélve. Hirdetni kell, hírlevelet kell küldeni, kezelni kell a regisztrálókat, aztán tájékoztatni őket, a rendezvény napján beléptetni, utána pedig visszajelzést kérni.
Automatizmusok nélkül ez akár több kolléga napi nyolc óráját is elviheti, és bizony a hibázási lehetőségek is nagyok. Ezzel szemben a MiniCRM-ben minden „gépiesítve” megy: akár a teljes folyamat lefuttatható úgy, hogy a kollégáknak csak minimális teendője legyen. Automatizmus dolgozik helyettük a levélküldésnél, a jelentkezők regisztrálásánál, a beléptetésnél és az utánkövetésnél is.
Kezdd el még ma az automatizálást MiniCRM-mel!
Mindaz, amit eddig olvastál, a te cégednél is működni fog, és döntő változásokat hoz majd a marketingbe, az értékesítésbe, és úgy általában a cég életébe. Most írhatnánk ide valami hangzatos marketingdumát arról, hogy miért kell még ma kipróbálnod a MiniCRM-et, de erre semmi szükség nincs. Azért kell kipróbálnod, mert működik. Ennyi.