„Az életedet építed vagy a cégedet?” – Hogyan csináld jól – Egerszegi Krisztián, Cégépítő
Közzétéve: 2025. 02. 12.
/

A Marketing Fesztivál színpadán Egerszegi Krisztián meséli el, hogyan fejlesztette a MiniCRM-et egy 54 milliós árbevételű startupból egy több mint 2 milliárd forintos forgalmú vállalkozássá, amely ma már 100 fős csapattal és romániai leányvállalattal rendelkezik.
A beszélgetés során szó esik a MiniCRM sikertörténetéről, a cégépítés kulcsfontosságú lépéseiről, a hatékony menedzsment kialakításáról, valamint azokról a tanulságokról, amelyeket a sikerhez vezető út során megtanult. Megtudhatjuk, milyen hibákat követtek el az elején, hogyan javítottak folyamataikon, és miért fontos a vezetői szerep folyamatos átalakítása.
- 00:56: Egerszegi Krisztián útja a MiniCRM-ig. Krisztián megosztja saját történetét arról, hogyan sodorta az élet a kinyomtatott Excel tábláktól egészen a MiniCRM rendszerig. Elmeséli azt is, hogyan vált a cég tulajdonosává. Szó esik arról, hogyan alakult át a kezdeti CRM-szoftver egy komplex vállalatirányítási megoldássá, és hogyan növekedett a vállalat ügyfélköre és árbevétele az évek során. Emellett kiderül, milyen mérföldkövek segítették a fejlődést, és milyen díjak, elismerések igazolták vissza a sikerüket.
- 06:08: Kezdeti lila köd- Hallhatunk arról is, hogy milyen víziókkal vágott neki Krisztián a cégfejlesztéshez, milyen elképzelései voltak, majd hogyan érintette őket az a bizonyos “pofára esés”, ami után rájöttek, hogy “senki más nem adja el helyetted a te termékedet”
- 08:16: “Én 10 év alatt ledolgoztam 20 évet”. Krisztián mesél arról, hogy kemény munka nélkül nem lehet vállalkozni, muszáj bele maximális energiát és időt belefektetni. Mindemellett elengedhetetlen egy jó termék, ami viszont akkor hozza meg a sikert, ha fizetnek érte. Muszáj látszódni a piacon, amivel aztán minél több emberhez elérhet a jó termék. Ez a MiniCRM egyik fontos missziója.
- 10:30: Krisztiánéknak van egy nagy lépéselőnye a többi céggel szemben: MiniCRM-et használnak a MiniCRM értékesítésére. Ismerteti vezetői felfogását is, miszerint az automatizálás kulcsfontosságú, s pont ezért szívesen fektet időt a folyamatok tisztázásába (szigorúan egyszer!) hogy utána már ki tudja adni a kezei közül, vagy éppen automatizálni tudja a folyamatokat.
- 12:21: A nagy felismerések időszaka. Az emberi faktor szerepe minden egyes cég életében megkerülhetetlen, hiszen a cégépítés csapatjáték. Egy sikeres vállalat mögött mindig egy erős csapat áll. Krisztián megosztja tapasztalatait arról, hogyan lehet egy motivált, hatékony csapatot építeni, és milyen buktatókat kell elkerülni a vezetői döntések során. Megtudhatjuk, milyen hibákba esett a MiniCRM a kezdeti években a munkatársak kiválasztásánál, és hogyan fejlesztették tovább a vállalati kultúrát, hogy az összhangban legyen a növekedési célokkal.
- 15:33: Az ötödik elem: a számonkérés. Fontos, hogy a vezetők rendelkezzenek a következetesség képességével, és merjék számonkérni a dolgozóikat, hiszen az fogja eredményezni a növekedést. Mindemellett, ahogy az élet számos területén, úgy a cégépítés során is meg kell tanulni elfogadni a változást, és nem görcsösen ragaszkodni az állandósult tényezőkhöz és emberekhez.
- 17:37: Hogyan lesz sikeres a cég? Először is meg kell tanulni eladni. Krisztián azt állítja, hogy Magyarországon a cégek nagy része nem tudja hogyan lehet jól értékesíteni. Kulcsfontosságú tényező az élményadás az értékesítés során. Többször is hangsúlyozza, hogy “Tanulj meg eladni!”. De nem csak a terméket, hanem a változást is cégen belül. Fontos, tisztában lennünk azzal, hogy az emberek félnek a változástól, s ezt megfelelően kezeljük, hiszen így fog megfelelő ütemben növekedni a cégünk.
- 20:35: A befásulás pillanata, amikor “a cégvezető lesz a korlát”. Krisztián megosztja a hallgatósággal, hogy a Covid-járvány mennyire fellendítette a saját üzleti életét is. Nem csak új projektmenedzsment tool-t fejlesztettek, hanem ezután indította a Cégépítők Podcastet is, mely segített neki “kimászni a gödörből”.
- 23:26: “Miattam nő lassabban a cég.” Ezt minden cégvezetőnek nehéz beismerni, Krisztiánnak mégis sikerült felülkerekedni az ambivalens érzelmein, melynek hatására átadta a cégvezetői pozíciót másnak. Erre az időszakra sikersztoriként tekint vissza. Ez azonban nem alakulhatott volna így, ha nem kontrollálja a folyamatokat, melyet szintén nyomatékosít, hiszen ez is elengedhetetlen, ha egy sikeres vállalkozás fenntartására törekszünk.
- 27:36: “Ideális pillanat sose lesz!” Nem kell tökéletesnek lenni ahhoz, hogy egy jól működő céget életrehívjunk, elég ha gyorsan tudunk alkalmazkodni.
- 30:23: A tulajdonosi élet szépségei. Mi a különbség, ha az ember nem csak tulajdonos, hanem cégvezető is egyben? Milyen fontos dolgokra szükséges odafigyelnie egy tulajdonosnak, hogy ne essen bele néhány kapitális hibába? Útravaló.
Hallgasd a Cégépítőket a kedvenc platformodon:
- Spotify: kattints ide
- Apple Podcast: kattints ide
- YouTube: kattints ide
- SoundCloud: kattints ide
- YouTube Music: kattints ide
Sokan kérdezik Krisztiántól: „Hogyan tehetném jobbá a cégemet? Mit kellene máshogy csinálnom, hogy gyorsabban fejlődjünk és növekedjünk?”
A MiniCRM-nél évente több mint 400 vállalkozásnak segítünk rendszert építeni, így rengeteg bevált módszert és tapasztalatot gyűjtöttünk. Most ezt szeretnénk veled is megosztani!
Elkészítettünk egy ingyenes online cégauditot, amely segít feltárni a fejlesztendő területeket és a legjobb növekedési lehetőségeket.
Töltsd ki pár perc alatt a minicrm.hu/audit oldalon, és hamarosan küldjük az eredményt e-mailben!
Ne csak építgesd a céged – építkezz tudatosan! Kezdd el most!
A Cégépítők podcast felvétele a MiniCRM megbízásából történik, melyben a Brocasterz Podcast Stúdió a partnerünk. Az adások menedzsmentjét a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi.