Borháló Borkereskedelem kft.
Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel
Róluk
A Borháló Borkereskedést 2014-ben az év legdinamikusabban fejlődő franchise hálózatának választotta a Magyar Franchise Szövetség, 2015-ben a leginnovatívabbnak. Fiatal vállalkozásról van szó, de amit kitaláltak, megoldhatja a bormarketing elhúzódó problémáját.
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Tudj meg többetMi a tevékenysége a cégének? Mutassa be a cégét röviden!
A Borháló franchise rendszerben működő borkereskedelemmel foglalkozik 45 partnerrel, 50 üzlettel és közel 250 viszonteladóval. 2012-ben indult a franchise rendszer. Partnereinknek teljeskörű támogatást kínálunk, az üzletek belső kialakítását pedig a kezdetek óta ugyanarra a belsőépítész cégre bízzuk.
Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?
A Borháló nagy kiszerelésű borokat értékesít lakossági fogyasztóknak, mely előnye az, hogy a palackonkénti közel 500 Ft-os ár csökkenti az elfogyasztott bor árát abban az esetben, ha másfél, két, három literes kiszerelésben vesz valaki bort. A nagy kiszerelés persze nem zárja ki a kóstolást: aki a Borháló egy üzletébe tér be, bármelyik folyóbort megkóstolhatja.
A pozicionálásunkhoz szorosan hozzátartozik, hogy a partnereink komplett marketing- és PR segítséget kapnak távoktatás, kézikönyv és konkrét support formájában. Ha kell, segítünk partnereinknek rendezvényt szervezni, sajtócikket írni, vagy fejleszteni az értékesítési- és ügyfélszerzési technikájukat.
Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta, mely problémára keresett megoldást?
Minden értékesítési és folyamatmanagementet CRM segítségével tartunk nyilván. A franchise partnereinknél az érdeklődéstől kezdve az aktív együttműködésig, az összes értékesítési és betanítási folyamatot automatizáltuk a CRM segítségével. Ügyfelszolgalati modulban tartjuk nyilván a bejelentéseket. A borászokkal is egy külön modulban vezetjük a hálózatba való bekerülés folyamatait. Külön modulban tartjuk nyilván és vezetjük a kampányokat az 50 üzlet vevőivel. Újságírók információval történő ellátását is egy külön modulban vezetjük és a viszonteladó partnerek felé történő kapcsolattartásra is külön modult használunk.
Hogyan oldotta meg? Hogyan segített Önnek ebben a MiniCRM? Mi változott azóta?
Átlátható, visszakövethető és automatizált értékesítési folyamatok a legfontosabbak számunkra. Pl. marketingesként egy jól beállított kampány mellett simán elmehetek nyaralni, ugyanígy új franchise partnerek jelentkezése esetén a kezdeti értékesítési, ismerkedési lépések automatizáltak.
Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?
A teljes cég mind a 15 alkalmazottja és az 50 üzlet mind használja a MiniCRM-et, valamint a külsős beszállítóknál is vannak felhasznalói profilok es jogosultságok.
Miben fejlődtek, mi fejlődött leginkább a MiniCRM bevezetése után?
Az átláthatóság javult. A feladatok egyértelműek, a felelősök beazonosíthatóak és a kialakult folyamatok, ha rögzítve lettek a CRM-ben, akkor már automatizáltan haladnak tovább.
Mit javasol azoknak, akik CRM bevezetése előtt álnak?
Az átláthatóság javult. A feladatok egyértelműek, a felelősök beazonosíthatóak és a kialakult folyamatok, ha rögzítve lettek a CRM-ben, akkor már Pontosan gondolja végig, hogy mi az a folyamat, aminek a kezelésére akarja használni a CRM-et. Írjon minden nap sablonlevelet, fejlessze, javítsa a folyamatokat. Érdemes néha újraalakítani a rendszert, mert sokkal pontosabban látszik már, hogy mi a legjobb megoldás, ha egyszer azt már megcsinálta és tesztelte. haladnak tovább.
Érdemes először a legsűrűbben használt értékesítési folyamatot lemodellezni.
Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?
Elég sok eszközt használunk arra, hogy új vásárlói adatok kerüljenek a CRM-be. Utoljára a Nagy Bortesztet szervező céggel működtünk együtt és így került be hozzánk 40.000 potenciális vásárló elérhetősége, akik automatizált értékesítési rendszerbe kerülnek.
Folyamatosan keressük az új csatornákat, ahova be lehet kötni a marketingrendszerünket.