Chemplex Kft.
Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Tudj meg többetMutasd be a céget, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?
Cégünk alapvetően gépiparral foglalkozik, gépeket tervezünk, gyártunk és gépipari beszállítók vagyunk. Hajtástechnikai, valamint folyadék és porkezelési megoldásokat nyújtunk és már 15 éve igyekszünk segíteni az iparág fejlődését és érdeklődőinket a szakmai kérdéseik megválaszolásával.
Két üzletágunk közül csak az egyik támogatására használjuk a MiniCRM-et, amit azért vezettünk be, mert az értékesítési folyamataink kiáltottak valamilyen megoldás után. Alapvetően meg volt oldva a vevőkkel való kapcsolattartás, a projektek és az azon belüli státuszok követése, valamint a kollégák közötti információáramlás, de nagyon nehézkesen ment és sok volt a hibalehetőség.
A MiniCRM támogatja az értékesítést és a gyártási folyamatokat. A rendszerben követjük a projektjeinket, például azt, hogy mi van a gyártásban, mi áll kiszállítás előtt stb. Emellett nagyon fontos az, hogy támogatja az egyes kollégák közötti információátadást. Ha jön egy megrendelés, az értékesítő átállítja a státuszt megrendeltre, így a tervező azonnal értesül arról, hogy ezzel dolga van és nem kell külön emailben értesíteni róla. Ha elkészült a termék, akkor az adminisztrációval foglalkozó kolléga automatikusan kap értesítést, így tudja, hogy számlázni kell.
Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?
Annyi rendszer létezik, hogy a lehető legjobbat kiválasztani szinte lehetetlen és időigényes lenne. Én kiválasztottam egyet és azt mondtam, hogy legyen ez, hogy minél gyorsabban lássuk az eredményeit.
Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?
Szerintem a MiniCRM nem olcsó, lehet, hogy létezik hasonló megoldás olcsóbban.
Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?
Egyértelműen szervezettebbek és tudatosabbak lettünk még úgy is, hogy nem használjuk ki teljes mértékben a rendszer adta lehetőségeket. A folyamataink átláthatóbbak lettek, sokmindent automatizáltunk, jó szűrőket definiáltunk. Az értekezleteken például mindenki beállítja magának a szűrőt, amiben látja a szükséges adatokat és a szerint haladunk. Egy-egy projekttel és a státuszaival már kevesebb nyűg van.
Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?
A MiniCRM nagy előnye, hogy van mellé magyar nyelvű támogatás. A hozzánk hasonló kezdőknek nagyon fontos az, hogy kapjanak magyar nyelvű támogatást, ami a MiniCRM-nél jól működik. Nemrég voltam a MiniCRM-nél és akkor is megfelelő segítséget kaptam. Az én tanácsom az, hogy válasszanak olyan rendszert, amihez van magyar nyelvű támogatás és kezdjenek el vele dolgozni. Lehet úgy is kezdeni, hogy 10 rendszert próbálnak ki és hasonlítanak össze, de így sincs semmi garancia arra, hogy a legjobbat fogják választani, szóval nem szabad túlgondolni, mivel ha úgy alakul, később is lehet váltani.