COMPUTERWORLD

MiniCRM Esettanulmány

Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Tudj meg többet

COMPUTERWORLD

“Új korszakot nyit a menedzsment számára a MiniCRM bevezetése: a korábban átláthatatlannak tűnő értékesítés nyitott könyvvé válik a számára” – Mester Sándor, a Computerworld lapigazgatója írta le gondolatait a MiniCRM használatáról.

Nem karrierjének első napján jut el az értékesítő a lelki fejlődés azon fokára, amelyen belátja és megérti, hogy értékesítési cselekedeteinek, az értékesítési folyamatban tett lépéseinek írásban való rögzítése haszonnal jár. Amikor az ember kezdőként lezárja első megállapodásait, a legszívesebben leugrana egy üveg pezsgőért és ünnepelne kollégáival. Csak jóval később, amikor már sikeres üzletkötések tucatjait tudhatja maga mögött, jön el a megvilágosodás ideje: a legjobb, ha mielőtt pezsgőt bontana, leírja a legszükségesebbeket a megállapodásról, mert az a jó, ha mindennek nyoma van, és a nyomok könnyen visszakereshetők, elemezhetők.

Magától értetődő manapság, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás követése számítógépen vagy számítógépes rendszerek segítségével történik. Az ügyfélkapcsolatokat menedzselő (Customer Relationship Management, röviden CRM­) megoldások kínálata zavarba ejtően gazdag, mégis kitűnik a sűrű mezőnyből magyar MiniCRM Zrt. felhőalapú MiniCRM­je. A szolgáltatás elnevezése arra utal, hogy alkotói szerények és mértéktartóak. Pedig nagyobb mellényt is ölthetnének magukra, mert az ő CRM-megoldásukban minden benne van, amire egy értékesítő csapatnak szüksége lehet, és tegyük hozzá gyorsan: amire egy értékesítő csapatot irányító menedzsernek és ellenőrző vezetőnek szüksége lehet. Egyszerűen, könnyen kezelhető, ezért bizton állíthatjuk, hogy az, aki a szövegszerkesztő kezelésében és az internetes keresésben elérte a közepest nem meghaladó szintet, minden nehézség nélkül elboldogul a MiniCRM mindennapjaiban. A hasonló rendszerekben már jártas felhasználó pedig a belépés első pillanatától kezdve eligazodik a magyar fejlesztésű megoldás felületén.

Elsősorban az igazi értékesítés támogatását szolgálja a MiniCRM, azonban hasznosnak mondható, hogy marketingeseket támogató szolgáltatásokat is nyújt. Nagyban segítheti a marketinges munkáját a barterügyeletek menedzselését segítő modul. Saját üzletünk sajátosságaihoz igazíthatjuk a MiniCRM­et, ami minden bizonnyal az egyik titka annak, hogy a szolgáltatás népszerűsége és használóinak a száma dinamikusan növekszik. Az értékesítési ügyletet az első kapcsolatfelvételtől a zárásig elkísérő megoldás felületére a mi tevékenységünk specifikus elemeit könnyedén helyezhetjük el ­ és módosíthatjuk, ha szükséges. Az egyes felhasználók jogosultságának a beállításához és a szükség szerinti módosítások elvégzéséhez sem kell egyetemi kurzusokat elvégezni. Annak a kollégának, aki a rendszer adminfeladatainak elvégzésére kap megbízást és felhatalmazást, egyszerű a dolga: néhány óránál nem több idő alatt elsajátíthatja az adminfelület kezelésének fortélyait.

Új korszakot nyit a menedzsment számára a MiniCRM bevezetése: a korábban átláthatatlannak tűnő értékesítés nyitott könyvvé válik a számára. Áttekinthetik a vezetők, hogy az egyes értékesítők milyen ügyleteken dolgoznak, milyen lépéseken vannak túl és milyen lépések vannak még hátra. Beleolvashatnak azokba az e­mailekbe, amelyeket az értékesítő az adott ügyféllel folyó tárgyalások szempontjából fontosnak tartott archiválni a MiniCRM­ben. A vezetés tehát minden egyes értékesítő tevékenységéről részletgazdag képet kaphat ­ lényegében valós időben. Lényegében, írtuk, mert minden attól függ, hogy a felhasználók milyen rendszerességgel frissítik ügyeleteik történetleírását. A MiniCRM ugyanis sok mindenre képes, arra azonban nem, hogy az értékesítő helyett rögzítse a fejleményeket, változásokat. ­ Minden benne van, ami a napi munkához kell, és folyamatosan fejlesztik ­ mondja egyik értékesítő kollégánk a MiniCRM­ről, majd hozzáteszi: ­ Felhőben működik, böngésző felületén kezelhető, tehát bárhol lehetek, nem kell a belső hálózat egyik pontján üljek ahhoz, hogy elérjem a szolgáltatásait.

A MiniCRM már 2000 KKV értékesítését tette eredményesebbé.